Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingoRacer
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-04 20:15
Ik ben een paar maanden in bezit van de Realme GT 6T. Tot dusver echt enorm tevreden over het toestel. Tot de nieuwe update naar Realme 6.0. Ineens heb ik problemen met de notificaties.

De meldingen komen wel binnen bovenin, alleen nu verdwijnen ze op miraculeuze wijze.

Als ik klik op "alles sluiten" (onderin, wanneer je op de 3 streepjes klikt en dus alle applicaties sluit), dan verdwijnen alle meldingen uit het meldingenpaneel bovenin. Dit gebeurde normaal nooit. Ze verdwenen pas als ik ze handmatig daar sloot. Ik liet daar namelijk meldingen ook staan wanneer ik er nog niet aan toe was gekomen om die desbetreffende melding af te handelen. Denk aan een marktplaatsberichtje, of een reminder uit de Reminder Pro app of een melding vanuit Strava.

Maar meldingen verdwijnen ook wanneer een individuele applicatie wordt afgesloten. Ook dat was voorheen niet zo. Ook al sloot ik bijv. mijn Reminder Pro app, dan bleef de melding vanuit de Reminder Pro app net zo lang bovenin staan, totdat ik die zelf handmatig afsloot.

Ook heb ik dat soms de meldingen gewoon uit zichzelf verdwijnen. Dan ligt mijn telefoon gewoon naast me, doe ik niks en ik weet dat er een melding zichtbaar was en ineens is die weg. Kortom: ik kan er niet meer vanuit gaan dat ik geen meldingen meer mis en dat is nogal irritant. Ik gebruik o.a. de Reminder App omdat ik zelf een hoop vergeet, maar als vervolgens mijn telefoon ze uit zichzelf als afgehandeld markeert (en dus laat verdwijnen) dan vergeet ik alsnog een hele hoop :? ;)

Hier heeft iemand ook exact hetzelfde probleem en die heeft er nog een filmpje bij:
https://c.realme.com/in/post-details/1859473313340928000

Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben en wat nu? Ik heb al gemaild naar Realme en ook op het forum bij die desbetreffende post gevraagd of het probleem voor degene is opgelost. Alleen ja, je bent een eenling hierin, dus in hoeverre zal dit snel opgelost gaan worden? Dit zou voor mij een reden zijn om toch weer terug te gaan naar een bijv. Samsung, alleen ik ben verder wel enorm tevreden over het toestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Bij dit soort grote upgrades is er altijd kans dat er iets omvalt.
Dan kun je 2 dingen doen:
Ten eerste afwachten en hopen dat een volgende update het oplost. Je hebt al melding gemaakt bij de leverancier.
Ten tweede, troubleshooten. Begin met de cache van Android te legen. Werkt dat is mooi. Werkt dat niet, dan goede backup maken en een fabrieksinstellingen reset uitvoeren. Eerst testen of dat het oplost, zo ja, dan de backup terugzetten en nogmaals testen (want soms zit de fout in de backup).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingoRacer
Ik heb een bericht terug van de leverancier. Moest een hele hoop dingetjes opgestuurd naar ze (qua logging). Hopelijk gaan ze er iets mee doen. Het feit dat ze reageren is in ieder geval al iets.

In the meantime: hoe leeg je de cache van Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwingoRacer
Kan iemand mij helpen? Hoe leeg je bijv de cache van Android?

Want het contact met Realme loopt voor geen meter. Eerst contact gehad met een algemeen contact adres end aarna werd ik doorgestuurd naar Realme Europa. Kom alleen geen steek verder tot nu toe. Ze reageren nauwelijks.

[ Voor 64% gewijzigd door TwingoRacer op 11-01-2025 08:34 ]