House of Marley platenspeler met Sonos koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebastienH
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 20-01 11:27
Hoi!

Waarschijnlijk is het topic al behandeld maar ik vind niet meteen een sluitend antwoord.

Ik wil graag onze House of Marley platenspeler koppelen met onze bestaande Sonos one SL boxen. Ik las via de Sonos Amp of Port. Ik vroeg me af of er goedkopere oplossingen zijn?
Ik heb ook een Onkyo tx nr656 versterker, geen idee of dat een nut kan hebben?

We zouden later ook onze Smart tv aan de Sonos boxen willen koppelen.

Bedankt voor de tips!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:57
En wat heb je zelf al gevonden? 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 11:25
De Amp en Port zijn, voor zover ik weet, de enige mogelijkheden.
Je kunt ook de platenspeler aansluiten op een bluetooth adapter en verbinden met een Sonos Roam of Move.
Helaas kun je die speakers in Bluetooth mode niet verbinden met de andere Sonos speakers.
Er is nog 1 optie: de oude Sonos 5 speaker heeft een "line in" maar helaas kan die alleen worden bediend met de oude Sonos app (S1). Deze Sonos 5 gen 1 is alleen nog 2e hands te krijgen (voor een habbekrats).
Waarschijnlijk zullen de Sonos one boxen nog compatible zijn met de S1 app (ik ben niet zeker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairlightCMI
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-05 15:11
Er is nog een andere (wat goedkopere manier)
https://www.instructables...Sonos-Using-Raspberry-Pi/
Deze heb ik zelf ook een tijdje gebruikt, het werkt prima maar er zit wel een delay in tussen het moment waarop de naald de plaat raakt en het moment waarop er geluid uit je sonos speakers komen.
Deze delay heb je trouwens ook wanneer je via een Sonos 5 met line-in aan de gang gaat......... het komt wat knullig over maar maakt voor het geluid niet veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@SebastienH Welkom op Tweakers. We helpen je graag, maar verwachten ook eigen inzet. Ik verplaats je topic naar het anakoopadviesforum.

Daar krijg je standaard dit format te zien:
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dat moet uitgebreid ingevuld worden zodat wij je beter kunnen helpen en jij dus betere antwoorden krijgt.

Denk bijv aan welke apparatuur heb je nu precies en welke ga je in de toekomst aansluiten. Wat verwacht je precies van je beoogde nieuwe setup. Zijn er nog beperkingen (budget, ruimte, etc) of specifieke wensen? Enz.

Voor nu sluit ik je topic omdat het niet aan de minimale voorwaarden voldoet. Je mag mij echter DM'en (op mijn naam klikken en een bericht sturen) ter heropening, waarna je dan alles aanvult.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Dit topic is gesloten.