Wat te doen met convectorput onder speaker?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip91
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 20:14
De afgelopen jaren heb ik met veel plezier mijn 5.1-set uitgebreid. De huidige setup is als volgt:

Marantz 5013 receiver
2x Dali Oberon 7 als zuilspeakers
1x Dali Oberon Vokal als center
2x Dali On-Wall als surrounds
1x Dali Sub E-12 F als subwoofer

Sinds mijn verhuizing krijg ik de set echter niet naar volle tevredenheid geplaatst. Het probleem is een convectorput die over de lengte van de woonkamer loopt. Hierdoor staat mijn linker zuilspeaker ofwel te wiebelen op de convectorput, of half in het gordijn als ik hem links van de convectorput plaats. Rechts van de convectorput is ook niet ideaal: in dat geval voelt de afstand tussen de muur en het tv-meubel (60-70 cm) aan als een soort loze of verloren ruimte.

Om een beter beeld te geven, voeg ik een afbeelding toe van de huidige indeling (de surroundspeakers zijn nog niet opgehangen, omdat ik eerst de voorzijde op orde wil hebben).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vWIxmhrmcIgGYGvQ_lS8xL2cVn0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/1bKakqVOveJuGvq9MEm33xbW.jpg?f=user_large

Ik heb een aantal keer al overwogen om de set in te ruilen voor een Sonos Arc-set, maar het idee dat je vastzit aan software- en hardware-updates weerhoudt me daarvan. Passieve speakers voelen voor mij gewoon duurzamer.

Daarom ben ik benieuwd: hoe hebben jullie een zuilspeaker in combinatie met een convectorput opgelost?
Is het bijvoorbeeld een kwestie van een stevige marmeren tegel plaatsen onder de speaker, of zijn er andere creatieve oplossingen?

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MoosB
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-09 06:15
Zo’n rooster op een convectorput zit meestal los. Kan je die niet een klein beetje inkorten en het deel waar de speaker moet netjes afdekken met een plaat die gelijk loopt met de vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 23:31

Jag

Philip91 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:39:
De afgelopen jaren heb ik met veel plezier mijn 5.1-set uitgebreid. De huidige setup is als volgt:

Marantz 5013 receiver
2x Dali Oberon 7 als zuilspeakers
1x Dali Oberon Vokal als center
2x Dali On-Wall als surrounds
1x Dali Sub E-12 F als subwoofer

Sinds mijn verhuizing krijg ik de set echter niet naar volle tevredenheid geplaatst. Het probleem is een convectorput die over de lengte van de woonkamer loopt. Hierdoor staat mijn linker zuilspeaker ofwel te wiebelen op de convectorput, of half in het gordijn als ik hem links van de convectorput plaats. Rechts van de convectorput is ook niet ideaal: in dat geval voelt de afstand tussen de muur en het tv-meubel (60-70 cm) aan als een soort loze of verloren ruimte.

Om een beter beeld te geven, voeg ik een afbeelding toe van de huidige indeling (de surroundspeakers zijn nog niet opgehangen, omdat ik eerst de voorzijde op orde wil hebben).

[Afbeelding]

Ik heb een aantal keer al overwogen om de set in te ruilen voor een Sonos Arc-set, maar het idee dat je vastzit aan software- en hardware-updates weerhoudt me daarvan. Passieve speakers voelen voor mij gewoon duurzamer.

Daarom ben ik benieuwd: hoe hebben jullie een zuilspeaker in combinatie met een convectorput opgelost?
Is het bijvoorbeeld een kwestie van een stevige marmeren tegel plaatsen onder de speaker, of zijn er andere creatieve oplossingen?

Alle tips zijn welkom!
Gaat het je om de stabiliteit? Idd een tegel of iets anders wat je er mooi uit vindt zien niet gewoon een goede oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip91
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-09 20:14
Gaat inderdaad deels om stabiliteit, en daarmee ook om kwaliteit van geluid. Vanochtend contact gehad met een tegelboer die marmeren tegel voor een redelijke prijs kan leveren, hoop dat het daarmee opgelost is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Gebruik je die convectorput? Mn broertje had ook zo'n ding maar die hebben we volgestort met beton.