Omdat mijne "oude" Topton N5105 moederbord het heeft laten afweten in mijn Proxmox/NAS server, ben ik op zoek naar iets met betere kwaliteit.
Shortlist is een Intel N100 moederbordje, dit is voldoende voor mij. Aangezien de huidige PICO PSU en case nog werken, zou ik deze indien mogelijk recupereren (Asus zou dan voor de hand liggen, maar dan moet ik een extra PCI kaart hebben voor mijn 2 SSD's). Bij de ASROCK dien ik een nieuwe power brick te kopen van 19v (heb nu een 12v 7A)
Andere zaken die ik recupereer: Case Sharkoon QB One, 2x SATA SSD, 1x Nvme SSD. 2 sata aansluitingen is voldoende (dus moet geen xtra voorzien in de ASROCK)
Wat ik verwacht: Zijn er beperkingen in hetgeen ik heb? (vb de picopsu heeft een 20pin aansluiting, en geen 24pin), is de PCI kaart compatible met het moederbord, is de PICOPSU voldoende,...? Kortom ff een sanity check. Asus kreeg de afgelopen jaren serieus wat negatieve feedback, dus zou een contra zijn om hiervoor te gaan?
2e optie
Shortlist is een Intel N100 moederbordje, dit is voldoende voor mij. Aangezien de huidige PICO PSU en case nog werken, zou ik deze indien mogelijk recupereren (Asus zou dan voor de hand liggen, maar dan moet ik een extra PCI kaart hebben voor mijn 2 SSD's). Bij de ASROCK dien ik een nieuwe power brick te kopen van 19v (heb nu een 12v 7A)
Andere zaken die ik recupereer: Case Sharkoon QB One, 2x SATA SSD, 1x Nvme SSD. 2 sata aansluitingen is voldoende (dus moet geen xtra voorzien in de ASROCK)
Wat ik verwacht: Zijn er beperkingen in hetgeen ik heb? (vb de picopsu heeft een 20pin aansluiting, en geen 24pin), is de PCI kaart compatible met het moederbord, is de PICOPSU voldoende,...? Kortom ff een sanity check. Asus kreeg de afgelopen jaren serieus wat negatieve feedback, dus zou een contra zijn om hiervoor te gaan?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Moederborden | ASRock N100DC-ITX | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Behuizingen | Sharkoon QB One | € 54,- | € 54,- |
1 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR26N19S8/16 | € 27,- | € 27,- |
1 | Voedingen | Seasonic Power Adapter 90W - 19V | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 220,90 |
2e optie
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Moederborden | ASUS Prime N100I-D D4 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | USB/Opslag-controllers | Delock 4 port SATA PCI Express x1 Card - Low Profile Form Factor | € 43,35 | € 43,35 |
1 | Behuizingen | Sharkoon QB One | € 54,- | € 54,- |
1 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR26N19S8/16 | € 27,- | € 27,- |
1 | Voedingen | Mini-box PicoPSU-90 + 84W (Fortron) Adapter Power Kit | € 83,85 | € 83,85 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 308,10 |