Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk026
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 09:02
Kan ik Android plaatsen op een apparaat voor meerdere personen zonder inlog zonder dat ik mijn eigen Google account gebruik? Bijvoorbeeld mijn televisie, een tablet om mijn audio te ontsluiten etc. Het zou fijn zijn als mijn bezoekers mijn tv kunnen gebruiken zonder toegang tot mijn google account.

Als dit mogelijk is zoek ik kennelijk met de verkeerde zoektermen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
Maak een Google familie aan, met daaronder beheerde accounts (zoals ook voor kinderen in te stellen) en gebruik die beheerde accounts op de publieke apparaten. Dat geeft de meeste controle en je kunt aankopen delen.

Alternatief is nieuwe losse accounts per apparaat aanmaken zonder familie opzet. Is minder werk maar geeft minder controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pk026
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-01 09:02
Maar aan zo'n groep moet ik dan een account toevoegen. Dat veronderstelt dat ik een extra Google account moet aanmaken als dat voor een apparaat is waar iedereen in huis op moet kunnen. En dat dan nog steeds iedereen moet inloggen, maar dan met dat account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

13art

Moderator Mobile
In de basis kan Android volgens mij zonder account gebruikt worden. Voor het installeren van apps via de Playstore is echter wel weer een account nodig. Dus ontkom je niet aan een account.

Wellicht is het toevoegen van een gast account een optie? Zijn je eigen account gegevens afgeschermd maar kan je wel aangeven welke apps toegankelijk zijn voor de gast(en) en welke niet.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
13art schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:41:
In de basis kan Android volgens mij zonder account gebruikt worden. Voor het installeren van apps via de Playstore is echter wel weer een account nodig. Dus ontkom je niet aan een account.
Je kan daarvoor eventueel een alternatief gebruiken zoals de Android Aurora Store client

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:25

13art

Moderator Mobile
Of de apk's zelf downloaden en installeren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
13art schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:55:
Of de apk's zelf downloaden en installeren.
Meestal is het dan een combinatie van beide mogelijkheden.
Dat je via de Aurora Store apps kan zoeken en updaten is wel zo makkelijk.
"Speciale Apps" kan je natuurlijk ook nog zelf downloaden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:57
pk026 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:14:
Maar aan zo'n groep moet ik dan een account toevoegen. Dat veronderstelt dat ik een extra Google account moet aanmaken als dat voor een apparaat is waar iedereen in huis op moet kunnen. En dat dan nog steeds iedereen moet inloggen, maar dan met dat account.
Je logt een keer in en laat het apparaat daarna ingelogd.
Omdat het account bij niemand hoort zit ook niemand in de gegevens van een ander.
Plus heb je een YouTube Premium of Play abonnement voor de familie dan heb je die voordelen ook.

Aanvullend, op een Google TV bestaat ook de Chromecast functie, dus je kunt altijd vanaf je telefoon casten naar de TV.

Maar goed, je vroeg een richting om in te zoeken, en naast mijn suggestie zijn er nog andere oplossingen geboden, dus nu heb je hoop ik een richting en termen om verder in te zoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
13art schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:41:
In de basis kan Android volgens mij zonder account gebruikt worden.
Inderdaad. Ik heb meerdere Android apparaten volledig zonder Google account ingericht. Zolang de Play Services(of een alternatief zoals MicroG) geinstalleerd is werken de meeste streaming apps e.d. ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:27

remco_k

een cassettebandje was genoeg

pk026 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 07:58:
Kan ik Android plaatsen op een apparaat voor meerdere personen zonder inlog zonder dat ik mijn eigen Google account gebruik? Bijvoorbeeld mijn televisie, een tablet om mijn audio te ontsluiten etc.
De Android tablet die hier aan de muur hangt heb ik gewoon een eigen Google account gegeven, vanwege dezelfde reden. Bedenk gewoon een mooie naam voor 'm zoals pk026_tablet ofzo.

Alles kan stuk.

Pagina: 1