Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 22:24
Hoi mede Tweakers,

Ik ben opzoek naar een (stoom)reiniger voor buiten. Eentje waar ik stoeptegels mee kan reinigen.

Als ik hier op zoek, krijg ik voornamelijk stoomreinigers die voor binnen zijn of hogedrukreinigers die meer schade opleveren dan dat ze goed doen.

Wie kan mij de juiste zet geven in de goede richting van een elektrische reiniger voor stoeptegels buiten? :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb juist goede ervaringen met een Kärcher hogedrukreiniger i.c.m. een terrasreiniger opzetstuk. Die is mooi te regelen zodat je niet op vol vermogen dingen beschadigt.

Dus een K4/K5 i.c.m. een https://www.kaercher.com/...t-racer-450-26432140.html.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
Dat ziet er veel belovend uit. Bedankt voor de tip! Toch zit ik met een stoomreiniger in gedachten. Enig idee of zoiets bestaat voor buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Volgens mij is een stoomreiniger juist meer om dingen als voegen en badkamer/keukentegels/plavuizen mee te reinigen en minder voor buiten. Tenzij jouw terras van marmer is ;)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
Dat zou goed kunnen. Ik meende dat een stoomreiniger groene aanslag goed verwijderd. Maar misschien werkt dat ook met een hogedrukreiniger i.c.m. een terrasreiniger opzetstuk.

Er zijn reinigingsmiddelen tegen groene aanslag, maar wil eigenlijk een gemakkelijk elektrisch apparaat die het met water kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:02
Hogedruk kan, maar het maakt ook je tegels poreuzer waarmee er dus weer sneller groene aanslag ontstaat.
Stoom, of bijna kokend water, wordt gebruikt om onkruid te verdelgen. De gemeente zal dit ongetwijfeld in jouw buurt ook doen.
Die reinigingsmiddelen zullen ervoor zorgen dat je langer niet hoeft te reinigen. Plus, sommige tegels zijn zo poreus dat je ze met de hogedruk ook niet geheel schoon krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

ZeroXT schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 23:15:
Dat zou goed kunnen. Ik meende dat een stoomreiniger groene aanslag goed verwijderd. Maar misschien werkt dat ook met een hogedrukreiniger i.c.m. een terrasreiniger opzetstuk.

Er zijn reinigingsmiddelen tegen groene aanslag, maar wil eigenlijk een gemakkelijk elektrisch apparaat die het met water kan.
Je hebt hogedrukreinigers die heet water gebruiken, maar dan zit je in de wat zwaardere/industriële units en dat is voor een terras redelijk overkill. Zijn volgens mij ook niet elektrisch te krijgen, of je zou al heet water moeten aanvoeren.

Stoomreiniger win je weinig mee. Het enige dat echt werkt tegen groene aanslag is spul dat je er eerst op smeert/spuit om de aanslag los te maken (en te doden) en dan met de hogedrukreiniger eroverheen, dat is wat de professionals ook doen. Of hogedrukreiniger zonder voorbehandeling, maar dan heb je veel meer druk nodig.

Als je een reiniger koopt, let op volume > druk. Er zijn van die kleine units die daadwerkelijk absurde druk kunnen produceren maar met maar een pisstraaltje. Veel standaard consumentenunits van bijv. Karcher zijn ook hoge druk maar maar heel laag volume.
Als je een hoog volume hebt hoeft de druk maar net wat hoger te zijn dan je met een sproeikop op een tuinslang kunt halen, en dan is de kans op beschadigingen veel lager.
Pagina: 1