EersteHuis schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:28:
We zoeken een bouwkundig adviseur die bij de oplevering van ons nieuwbouw prefabhuis aanwezig is. Regio Arnhem/Nijmegen.
Na twee slechte ervaringen met ZZPers via VEH, willen we graag iemand direct benaderen. Iemand die deskundig is en moeite doet (bv. het dak checkt etc).
Ik kan geen informatieve reviews vinden, dus hier een poging: Wie heeft een naam / tip voor ons?
2 weken geleden een keuring gehad met Buizer uit Bennekom.
https://www.bouwadviesbureaubuizer.nl/
Prima keuring, hele vriendelijke man, was ook goedkoper dan anderen voor ons pand (ingewikkeld object ) nam uitgebreid 2,5 uur de tijd voor ons.
Maar net als elke andere keuring: het is in mijn ervaring een bepaald slag volk, ze vissen 100 kleine mankementen eruit die niet per se relevant zijn, en doen soms verkeerde diagnoses omdat ze binnen een uurtje klaar moeten zijn.
Dat is niet verkeerd, maar weet wat je er aan hebt.
Een keuring is om juridisch aan te tonen dat je aan je onderzoeksplicht hebt voldaan. Het kan ook handig zijn als je zelf echt absoluut geen benul hebt van waar je op moet letten en de verkopende makelaar je hier niet bij helpt.
Dus, kies vooral de goedkoopste.
Edit: ik lees nu pas dat het nieuwbouw is, dan is een keuring wel een ander verhaal omdat je juist een ‘mierenneuker’ lijstje aan gebreken wil voor de bouwer. Bij deze zou ik Buizer dan aanbevelen.
[
Voor 7% gewijzigd door
Muldert op 28-12-2024 09:12
]