Gezocht: bouwkundig adviseur regio Arnhem/Nijmegen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-05 22:20
We zoeken een bouwkundig adviseur die bij de oplevering van ons nieuwbouw prefabhuis aanwezig is. Regio Arnhem/Nijmegen.

Na twee slechte ervaringen met ZZPers via VEH, willen we graag iemand direct benaderen. Iemand die deskundig is en moeite doet (bv. het dak checkt etc).

Ik kan geen informatieve reviews vinden, dus hier een poging: Wie heeft een naam / tip voor ons?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
Terzijde, de andere ZZPers waren hypotheekadviseur (deed geen enkele moeite en gaf verkeerde informatie) en advocaat (miste een onderdeel van het contract en gaf daardoor verkeerde informatie).
Het kan dus goed zijn dat de bouwkundigen die VEH inhuren wel goed zijn, maar we zouden liever van tevoren weten wie er komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:16
EersteHuis schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:28:
Na twee slechte ervaringen met ZZPers via VEH, willen we graag iemand direct benaderen. Iemand die deskundig is en moeite doet (bv. het dak checkt etc).
Wat zei VEH over de door hun ingeschakelde c.q. geadviseerde deskundigen? Dan
Ik kan geen informatieve reviews vinden, dus hier een poging: Wie heeft een naam / tip voor ons?
Wat heeft een zoekmachine als google opgeleverd voor Arnhem? Heb je al eens gebeld met een firma? Of probeer je nu als toetsenbordridder het te achterhalen? Ik zie via google zo een aantal bureau's in Arnhem staan. Je kan altijd wat contact opnemen en vragen stellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:49
We zoeken een bouwkundig adviseur die bij de oplevering van ons nieuwbouw prefabhuis aanwezig is. Regio Arnhem/Nijmegen.

2 weken geleden een keuring gehad met Buizer uit Bennekom.
https://www.bouwadviesbureaubuizer.nl/

Prima keuring, hele vriendelijke man, was ook goedkoper dan anderen voor ons pand (ingewikkeld object ) nam uitgebreid 2,5 uur de tijd voor ons.

Maar net als elke andere keuring: het is in mijn ervaring een bepaald slag volk, ze vissen 100 kleine mankementen eruit die niet per se relevant zijn, en doen soms verkeerde diagnoses omdat ze binnen een uurtje klaar moeten zijn.
Dat is niet verkeerd, maar weet wat je er aan hebt.

Een keuring is om juridisch aan te tonen dat je aan je onderzoeksplicht hebt voldaan. Het kan ook handig zijn als je zelf echt absoluut geen benul hebt van waar je op moet letten en de verkopende makelaar je hier niet bij helpt.

Dus, kies vooral de goedkoopste.

Edit: ik lees nu pas dat het nieuwbouw is, dan is een keuring wel een ander verhaal omdat je juist een ‘mierenneuker’ lijstje aan gebreken wil voor de bouwer. Bij deze zou ik Buizer dan aanbevelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Muldert op 28-12-2024 09:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Vorig jaar door Fide woninginspecties uit Doetinchem mijn huis in Nijmegen laten keuren. Gerrit nam alle tijd om de woning te keuren en leverde een zeer uitgebreid rapport op. Ook veel tips rondom verdere verduurzaming en afwerking van hem gekregen. Zeer aan te beleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 29-09 09:11
MaZeLe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:21:
Vorig jaar door Fide woninginspecties uit Doetinchem mijn huis in Nijmegen laten keuren. Gerrit nam alle tijd om de woning te keuren en leverde een zeer uitgebreid rapport op. Ook veel tips rondom verdere verduurzaming en afwerking van hem gekregen. Zeer aan te beleven.
Dit! Gerrit is kundige vent. Wij hebben hem ook ingeschakeld nav enkele lekkages en opmerkingen uit het bouwkundig rapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
Heel erg bedankt!
We gaan deze partijen benaderen.

[ Voor 63% gewijzigd door EersteHuis op 02-01-2025 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
RonnieKo schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 07:50:
[...]
Wat heeft een zoekmachine als google opgeleverd voor Arnhem? Heb je al eens gebeld met een firma? Of probeer je nu als toetsenbordridder het te achterhalen? Ik zie via google zo een aantal bureau's in Arnhem staan. Je kan altijd wat contact opnemen en vragen stellen.
Bedankt. Ik had in Nijmegen gezocht. Arnhem was een goede tip, die misschien nog opties heeft opgeleverd. Uit beide steden doen geen bureaus mee op de vergelijkingswebsites die ik had gevonden.
En misschien dat iemand met veel ervaring aan de telefoon met de backoffice iets kan achterhalen over de kwaliteit van een adviseur, maar ik niet. Dus het is fijn om persoonlijke ervaringsberichten te lezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
In aanvulling op mijn vorige reactie.

Voor mijn eerste woning en verbouwing in 2018 en 2020 heb ik Wouter Strien benaderd van Peters Bouwadvies (https://www.petersbouwadvies.nl/). Daar had ik dezelfde ervaring mee als met Gerrit. Echter was Wouter verhinderd toen ik mijn huidige woning wilde laten keuren, vandaar de keuze voor Gerrit. Beide aan te bevelen dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EersteHuis
Update over dit topic:
Helaas was de afspraak met Gerrit Ebbers een enorme tegenvaller - hij stuurde namelijk onverwacht iemand anders, en die viel helaas tegen.
Contact met Gerrit was wat moeizaam, hij reageerde wat onduidelijk op mails. Telefonisch wel vriendelijk en flot contact. De dag van tevoren heb ik er nog een keer achteraan gebeld omdat de prijs nog steeds onduidelijk was (zou hij mailen, niet gebeurd), en toen vertelde hij me dat hij iemand anders had gevraagd om de inspectie te doen.
Aangezien dit hele gedoe juist was bedoeld om te zorgen dat we zouden weten wie er zou komen, een teleurstelling.

Diegene die kwam was helaas niet heel competent. Hij vertraagde het proces door warrige uitleg die deels niet klopte (er was ook een bouwkundige van de aannemer, en deze heeft hem tussendoor voorzichtig gecorrigeerd). De inspecteur van de aannemer sprong ons ook bij wanneer onze adviseur aan het einde vroeg of we dan echt een rapport van hem nodig hadden. De inspecteur van de aannemer legde toen uit dat hij alleen de opleverpunten zou noteren en onze eigen adviseur ook de kleinere punten moest noteren die ter plekke hersteld worden, zodat we een volledige lijst zouden hebben om te controleren. Serieus?!?!
We hadden duidelijk meer aan de inspecteur die van de aannemer was ingehuurd - we denken dat hij het misschien een kwestie van beroepseer vond - die vond tenminste nog wel opleverpunten en keek beter mee. Diegene die Gerrit Ebbers stuurde, zouden we niet aanraden. Het was een vriendelijke persoon, maar we hadden er niets aan.
Pagina: 1