Fritzbox of tp-link deco

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:11
Ik ben aan het kijken naar een verbetering van ons huidige "netwerk". Lees: ziggo connect box en verder niks. Op zolder is de wifi belabberd, maar daar ligt wel één netwerkkabel naartoe die ik gebruik op mijn werkkamer.

Om de wifi op zolder te verbeteren heb ik verschillende opties overwogen. Ik wil daar een bekabeld access point maken. Mijn oog is ook obv de best buy guides gevallen op de set van avm (fritzbox 4060 + 3000ax) of tp-link deco x50. De laatste is net wat vriendelijker geprijsd. Enige nadeel is wel dat je minder kunt instellen en zaken als ouderlijk toezicht zijn in de vorm van een abonnement als je de wat meer uitgebreide functies wilt gebruiken.

Wie heeft ervaring met de functies in de fritzbox? Zijn die het waard? Of kan ik net zo goed voor tp-link kiezen?

Overigens twijfel ik ook nog een beetje tussen de x50 of een goedkopere set. Aangezien ik e.e.a. toch bedraad aansluit, is dat misschien net zo goed?

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:45
Ouderlijk toezicht is alleen beschikbaar als je het als router instelt in plaats van als access point. En dan kan hij niet meer samenwerken met de WiFi van de connect box. Dus je kan het beste kiezen tussen één Deco/Fritz als access point en geen ouderlijk toezicht, of 2 stuks (een naast ziggo connect box en een op zolder), WiFi op de connect box uitgeschakeld en met ouderlijk toezicht.

En sluit dan niet alleen de eventueel goedkopere set bedraad aan maar hou je computer ook bedraad aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Als je hem bedraad aansluiten kun je idd ook de x10 kiezen, echter die heeft “maar” 80mhz channel width en de deco x50 160.

Toegegeven er zijn niet veel cliënts die 160mhz kunnen maar als je perse sneller wilt :)

De keuze fritz of deco zou ik vooral laten afhangen wat je qua router functies zoekt, daar is de fritz wel uitgebreider in

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter.txt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:11
Connect box gaat uit inderdaad. Alleen nog als modem. Maar wat moet ik me bij tp-link of fritzbox voorstellen van zaken als homeshield (deco) of security features op de fritzbox? Is dat iets waard of niet?

O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik gebruik zelf de 4060 en bevalt mij erg goed, hij doet het eigenijk altijd en nooit storing op de WiFi of zo dat hij opnieuw opgestart moet worden of zo.
Ik gebruik eigenlijk alleen de VPN functie en die werkt ook erg goed, lekker snel en doet gewoon wat het moet doen. Ik gebruik de 4060 als modem zonder kpn box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Zaken als homeshield/security zou ik niet teveel van verwachten.
Vertraagd vaak vooral de boel en echt dreigingen krijg je er anno 2024 niet meer mee opgelost

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1