TAPO D235 network unstable

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10
Vandaag een D235 opgehangen, kerstcadeautje voor mijn vrouw. Helaas weinig geluk met het ding. Hij kan geen goede verbinding krijgen met mijn router lijkt het. Bij het installeren krijg ik herhaaldelijk op mijn iPhone de melding dat het network unstable is. Na herhaaldelijk pogingen lukt het dan wel om de installatie af te ronden maar de bel verliest vrijwel meteen de connectie en laat dan een oranje LED zien. De verbinding met de chime werkt dan nog wel maar niet met de app.

- Firmware up to date.
- Wifi signaal lijkt het issue niet te zijn, Fritzbox router die minder dan anderhalve meter weg aan de andere kant van de voordeur hangt. Geen andere devices met problemen thuis.
- Laatste versie van de app op twee iphones geprobeerd.
- Herhaaldelijk reset/resync van de bel gedaan.
- Router reset gedaan.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 15:40
Ik heb een d230 , die heeft het probleem niet.
Heb je hem wel op een 2.4ghz wifi.?

Heb wel het probleem van steeds terug kerende oude opnames na verwijderen.
Maar ze doen er niets aan.
Mijn andere tapo camera's doen het wel af en toe.
Terwijl het netwerk goed is.
Tapo is gewoon slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Rbb-lwdn op 27-12-2024 19:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:34:
Vandaag een D235 opgehangen, kerstcadeautje voor mijn vrouw. Helaas weinig geluk met het ding. Hij kan geen goede verbinding krijgen met mijn router lijkt het. Bij het installeren krijg ik herhaaldelijk op mijn iPhone de melding dat het network unstable is. Na herhaaldelijk pogingen lukt het dan wel om de installatie af te ronden maar de bel verliest vrijwel meteen de connectie en laat dan een oranje LED zien. De verbinding met de chime werkt dan nog wel maar niet met de app.

- Firmware up to date.
- Wifi signaal lijkt het issue niet te zijn, Fritzbox router die minder dan anderhalve meter weg aan de andere kant van de voordeur hangt. Geen andere devices met problemen thuis.
- Laatste versie van de app op twee iphones geprobeerd.
- Herhaaldelijk reset/resync van de bel gedaan.
- Router reset gedaan.
Alles op dezelfde wifi ?
Dat is nl ook een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ja allemaal zelfde 2,4Ghz netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
Werkt hij ook met een huub.?
Die heb ik nl bedraad aangesloten op het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ga er even vanuit dat je de bel aan de voordeur gehangen hebt en het misschien zou kunnen dat er in de buurt veel netwerken zitten die toevallig op dezelfde band zitten. De bel hangt buiten dus daardoor kan het goed zijn dat die daardoor meer ontvangt van die andere netwerken, dus je zou eens met die wifi band kunnen experimenteren.

Heb zelf hier een Ring deurbel en herken dat probleem totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hier een Tapo C310 camera, die doet het de hele dag prima maar in de avond is dat ding gewoon niet te benaderen, alsof ie stikt in de bewegingsdetectie vanwege regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

_JGC_ schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:54:
Hier een Tapo C310 camera, die doet het de hele dag prima maar in de avond is dat ding gewoon niet te benaderen, alsof ie stikt in de bewegingsdetectie vanwege regen.
Dat is een hele logische aanname ja. Deze camera's detecteren bewegingsregio's en passen daar objectdetectie op toe. Het zijn zwaar underspecte chips maar werkt het wel omdat er dus maar een regio van een paar pixels gecheckt wordt.
Als er regen is moet er dus op het hele beeld die objectdetectie worden toegepast en daar kunnen ze gewoon niet goed mee omgaan. Is een bekend probleem bij low-end camera's met detectie.

Maar ik denk dat dat weinig met het probleem van TS te maken heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
Ook het probleem als je opnames verwijderd dat ze later bij nieuwe opnames de oude weer terug komen?
Is nl erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Router nu alleen op 2,4ghz gezet en DNS server op 8.8.8.8 gezet, weet niet waarom dat laatste iets zou doen maar was een advies van de app.

Ding maakt verbinding als ik hem uit en aan zet maar verliest steeds na een paar minuten de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
Detectie lager zetten.
Ik heb dat probleem niet.

Alleen steeds terug kerende oude opnames.
Ook al zijn ze verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• javaneyk
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-04 22:49
Even een update van de deurbel verstoring/defect Deco D235 deurbel..
Ik heb de problemen nogmaals geanalyseerd. 
WIFI netwerkinstellingen
Ik heb een WIFI mesh netwerk van TP-Link M9 accesspoints , je zou verwachten dat dit goed moet werken maar ondervindt ik bij standaard instellingen problemen. Sinds een week geen storingen meer wat heb ik gewijzigd:
Deco D235 instellingen
In de deurbel het "huidige netwerk" gekozen en Back-up van Wifi uitgezet, lokale opslag op MicroSD kaart. Instellingen in het DecoWIFI netwerk aangepast. Het TP-link mesh netwerk de volgende wijzigingen doorgevoerd: dedicated AP geselecteerd/toegewezen op 2,4 Ghz band en Mesh technologie uitgeschakeld voor de deurbel (dus geen aanbevolen netwerk instellen). Dit lijkt nu goed te werken.
Pagina: 1