Lieve Tweakers,
In mijn nieuwe PC wil ik graag een uitvoering: MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI gebruiken. Nu zie ik dat hier een extra 12V connector onderop zit, zie https://www.msi.com/news/...t-Gen-AI-Computing-144544. Wat zoeken op internet leert dat zelfs met een RTX4090 deze aansluiting niet noodzakelijk is. Maar ja, tweaker, en er zit een aansluiting, dus daar moet een stekker in...
In de handleiding van het moederbord staat bij de aansluiting PCIE_PWR1. Is dit een standaard PCIe stekker zoals voor een GPU? Dus in de pricewatch 1x 8 (6+2) pins?
Ik zoek een?
Ik zoek een voeding met voldoende aansluitingen voor zowel een nVidia (12VHPWR) als een AMD GPU (3x PCIe) (niet gelijktijdig) en zou graag willen controleren of ik alles goed begrijp.
Concreet zou de voeding dus tenminste moeten beschikken over:
met 3 PCIe aansluitingen geeft de pricewatch 41 opties: categorie: Voedingen
met 4 PCIe aansluitingen blijven er slechts 7 opties over: categorie: Voedingen
Klopt dit? Is dit werkelijk het complete aanbod op basis van deze criteria?
Zou verder geen probleem zijn trouwens. De uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 850W krijgt prima reviews. Nog een reden waarom de 1000W populairder lijkt?
Wat is je budget?
Meeste voedingen van 850W lijken rond de 125 - 150 te zitten. Dat zou prima zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Toekomstig systeem met 9800X3D (indien ooit leverbaar) en RTX4080-opvolger of R7900XTX-opvolger
In mijn nieuwe PC wil ik graag een uitvoering: MSI MAG X870 TOMAHAWK WIFI gebruiken. Nu zie ik dat hier een extra 12V connector onderop zit, zie https://www.msi.com/news/...t-Gen-AI-Computing-144544. Wat zoeken op internet leert dat zelfs met een RTX4090 deze aansluiting niet noodzakelijk is. Maar ja, tweaker, en er zit een aansluiting, dus daar moet een stekker in...
In de handleiding van het moederbord staat bij de aansluiting PCIE_PWR1. Is dit een standaard PCIe stekker zoals voor een GPU? Dus in de pricewatch 1x 8 (6+2) pins?
Ik zoek een?
Ik zoek een voeding met voldoende aansluitingen voor zowel een nVidia (12VHPWR) als een AMD GPU (3x PCIe) (niet gelijktijdig) en zou graag willen controleren of ik alles goed begrijp.
Concreet zou de voeding dus tenminste moeten beschikken over:
- MSI mobo 2x CPU power + 1x PCIe
- GPU nVidia 1x 12VHPWR
- GPU AMD 3x PCIe
- 2x 4+4-pins EPS of 1x 4+4-pins EPS, 1x 8-pins EPS
- 1x 12+4-pins (PCIe Gen 5)
- 4x 8 (6+2) pins
- 850W
- ATX12V 3.1
- Totaal vermogen 12(+4)-pins 600W
- Volledig modulair
met 3 PCIe aansluitingen geeft de pricewatch 41 opties: categorie: Voedingen
met 4 PCIe aansluitingen blijven er slechts 7 opties over: categorie: Voedingen
Klopt dit? Is dit werkelijk het complete aanbod op basis van deze criteria?
Zou verder geen probleem zijn trouwens. De uitvoering: be quiet! Pure Power 12 M 850W krijgt prima reviews. Nog een reden waarom de 1000W populairder lijkt?
Wat is je budget?
Meeste voedingen van 850W lijken rond de 125 - 150 te zitten. Dat zou prima zijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Toekomstig systeem met 9800X3D (indien ooit leverbaar) en RTX4080-opvolger of R7900XTX-opvolger