Quest 3S als extra monitor Macbook

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydk
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 31-03 08:28
Hallo,

Ik ben op zoek naar een extra monitor om mijn beeldscherm voor werk te vergroten naar een 2e of wellicht 2&3e screen. Uiteindelijk zal er niks spannends zijn, alleen mail, Excelsheets en andere documenten. Nu las ik dat dit met de VR brillen vandaag de dag mogelijk is en heb een hier in de plaatselijk winkel Meta Quest 3 bekeken. Nu lees ik op het internet allemaal verschillende dingen en kan het zijn dat het een en ander al veranderd is. Wellicht dat iemand mij verder kan helpen.

Als ik deze voornamelijk voor werk wil gebruiken, is de Meta Qeust 3S dan genoeg of zal de Qeust 3 duidelijke kwaliteitsverschillen hebben? Buiten mijn werk wil ik wellicht een keertje een film of normale TV op kijken maar verder game ik niet. Welke zullen jullie dan adviseren en is deze zowel met een windows laptop als een macbook makkelijk te streamen of moet ik daarmee nog met een kabeltje verbinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Macbook

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Soms lees ik dat er een gratis app is waarmee ik mijn beeld kan streamen en soms lees ik dat deze alleen voor windows apparaten zijn.

Ik hoor graag jullie adviezen.

Groeten,
Floyd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voordeel van de Q3 is iets hogere resolutie, en vooral betere lenzen, waardoor het wat minder kritisch is hoe de headset zit, en je groter gebied volledig scherp hebt. Hoe groot de impact daarvan is verschilt redelijk van persoon tot persoon: De ene vindt het een verschil van dag en nacht, de ander niet zo groot.

Er zijn verschillende mogelijkheden om draadloos over Wifi te streamen naar je Quest. Voor mij is de grootste vraag alleen of je dicht echt wil. Ja er zijn mensen die het hele dagen doen, en zeggen dat het probleemloos werkt. De beeldkwaliteit gaat alleen echt slechter zijn dan het goedkoopste 1080p scherm wat je nu kan vinden (simpelweg omdat de pixels over een veel groter gebied zijn verspreidt, en er ook nog lenzen tussen zitten met hun beperkingen). Daarnaast heb je nog een heel gevaarte op je hoofd. De enige reden die ik zie om dit te overwegen is als je echt geen mogelijkheid hebt om een tweede monitor fysiek neer te zetten op je werkplaats.

En in dat geval zou ik voor de Q3 gaan. Ja het verschil hoeft niet gigantisch te zijn, maar dan heb je iig de grootste kans dat het voor jou kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floydk
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 31-03 08:28
Thanks voor je reactie. Thuis is bij mij in een kleine woning, waardoor het makkelijker is niet elke keer een scherm te verplaatsen, maar zeker niet de noodzaak. Ik dacht dat het wellicht ook iets voor in de trein kan zijn. Met Wifi wordt het dan wel weer wat moeilijker in de trein...

Thuis is het niet de hele dag met z'n ding op, aangezien ik ook meetings heb en het nog wel beetje apart is als ik z'n apparaat tijdens het presenteren draag. Maar je zegt dat de technologie nog niet zo ver is, om het dagelijks voor een redelijke tijd op te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Nou ja, het blijft persoonlijk hoeveel last je ervan hebt. Er zijn dus mensen die zeggen dat ze het prima een hele werkdag doen. Ik heb hem voor gaming, en ik vind het na een 30-45 minuten meestal wel genoeg. Daarmee zit ik wel aan de onderkant, gezien de meeste een extra batterij hebben om langer te spelen, en dat betekend wel dat je richting de 2 uur gaat.

Maar ik heb bijvoorbeeld ook nooit de behoefte gehad om regulier te gamen via mijn VR bril. Het kan, met het bioscoopzaal idee, maar voor mij wegen de voordelen niet op tegen de nadelen. En dan heb je dus nog het voordeel dat je kan doen alsof je in een bioscoopzaal zit. Terwijl voor productiviteit je echt alleen aan het doen bent alsof er een monitor voor je staat, die niet voor je staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12:00
Floydk schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:22:
Thanks voor je reactie. Thuis is bij mij in een kleine woning, waardoor het makkelijker is niet elke keer een scherm te verplaatsen, maar zeker niet de noodzaak. Ik dacht dat het wellicht ook iets voor in de trein kan zijn. Met Wifi wordt het dan wel weer wat moeilijker in de trein...

Thuis is het niet de hele dag met z'n ding op, aangezien ik ook meetings heb en het nog wel beetje apart is als ik z'n apparaat tijdens het presenteren draag. Maar je zegt dat de technologie nog niet zo ver is, om het dagelijks voor een redelijke tijd op te hebben?
Ik heb precies dit ook voor werkdoeleinden geprobeerd maar had binnen 30 minuten spijt. Het is niet comfortabel, misselijk, hoofdpijn, toch niet zo groot/scherp als je zou willen en vergeet niet - het is geen extra monitor, het is je enige monitor. Want je ziet niets anders meer met dat ding op.

Nu gebruik ik het enkel voor een filmpje of game als ik vlieg.