Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed de R
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 22-08 20:06
In onze chalet (Engels) zit een Drayton (aan/uit)thermostaat met 230 volt aansluitingen.(6 draden)
Ik wil deze thermostaat vervangen voor een Nefit Easy met aansluiting 2 draden.
De Nefit moet op de aansluiting OT op de ketel (open therm)

Ik heb geen idee waarom er 6 draden op de huidige thermostaat zitten 230 volt.
Wie kan me helpen?

Dank alvast.

Groet Ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Let op dat je een adapter nodig bent voor de Nefit Easy thermostaat. Die kan nl. standaard geen opentherm protocol.

https://www.nefit-bosch.n...taten/easycontrol-adapter

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed de R
De adapter heb ik erbij......de vraag gaat over de bedrading en aanskuiten ervan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:29

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ed de R schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 16:23:
De adapter heb ik erbij......de vraag gaat over de bedrading en aanskuiten ervan
Wat is de vraag precies? Opentherm communiceert over twee aders/kabels. Van de zes aders die nu tussen thermostaat en ketel lopen, heb je dan maar twee nodig. De andere vier kunnen komen te vervallen.

Nefit heeft er overigens een handleiding voor: https://www.nefit-bosch.n...taten/easycontrol-adapter

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ed de R
Probkeem is opgelost, het was een 230 volt thermostaat (voeding) en daarnaast 2 draden naar cv ketel. Nu een Nefit Easy gemonteerd, dus de 230 volt aansluiting kon vervallen.

Dank voor de reacties.
Gr Ed