Vraag
Beste antwoord (via Rolfie op 28-12-2024 09:55)
Zou eerst isolatie pijp rond de pijpen doen. Desnoods met wat tape erom zodat er specie/vocht er in de isolatie trekt.
Doe als je wat huiverig bent en wat knoeierig doet, even tape over de knel-fittingen om het te beschermen tegen de cement wat in de specie zit.
Niet te dunne specie aanmaken. Kiezels niet nodig. Het beton beetje vochtig maken en eventueel aanbranden met wat cement poeder of reparatie mortel in water ( tomaten curry dikte ). Als er erg veel roest zit op de wapening even afborstelen met een staal borstel. Liefst zo min mogelijk gruis erin laten.
Neem je tijd om het glad af te werken. En laat het goed drogen voordat je je laminaat terug legt.
Doe als je wat huiverig bent en wat knoeierig doet, even tape over de knel-fittingen om het te beschermen tegen de cement wat in de specie zit.
Niet te dunne specie aanmaken. Kiezels niet nodig. Het beton beetje vochtig maken en eventueel aanbranden met wat cement poeder of reparatie mortel in water ( tomaten curry dikte ). Als er erg veel roest zit op de wapening even afborstelen met een staal borstel. Liefst zo min mogelijk gruis erin laten.
Neem je tijd om het glad af te werken. En laat het goed drogen voordat je je laminaat terug legt.
Alle reacties
Die knelkoppeling mag je in ieder geval niet volstorten. Voor de rest kan je een reparatiemortel pakken in een klein zakje.
Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.
Zou eerst isolatie pijp rond de pijpen doen. Desnoods met wat tape erom zodat er specie/vocht er in de isolatie trekt.
@LED-Maniak
@Lord Anubis
Bedankt voor jullie advies.
Ik ga straks naar de Praxis voor Weber vloer reparatie 2kg. Dit zou meer dan voldoende moeten zijn.
Als protectie voor de koppeling/buis ga ik Buisisolatie voor gebruiken: Buisisolatie voor 28mm buis
Alvast bedankt voor jullie advies.
@Lord Anubis
Bedankt voor jullie advies.
Ik ga straks naar de Praxis voor Weber vloer reparatie 2kg. Dit zou meer dan voldoende moeten zijn.
Als protectie voor de koppeling/buis ga ik Buisisolatie voor gebruiken: Buisisolatie voor 28mm buis
Alvast bedankt voor jullie advies.
2 kg Weber is niet meer dan 1 liter mortel.. is dat genoeg?
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/
Ik zou er helemaal geen cement of mortel ingooien; je wilt juist die leidingen eventueel toegankelijk houden en structureel gezien voegt een paar ons cement niks toe.
Volspuiten met bouwschuim (even een zakje oid om de leidingen en koppelingen heen zodat je die niet volspuit) en dat vlak met de vloer afsnijden.
Je wilt waarschijnlijk wel even iets aan die roest op dat staal doen, even opschuren en behandelen kan geen kwaad.
Volspuiten met bouwschuim (even een zakje oid om de leidingen en koppelingen heen zodat je die niet volspuit) en dat vlak met de vloer afsnijden.
Je wilt waarschijnlijk wel even iets aan die roest op dat staal doen, even opschuren en behandelen kan geen kwaad.
Dum de dum
Mijn eerste gedachte is, dat het niet volledig dicht hoeft. Er staat een wasmachine boven (niet de pootjes) en het is bijna tegen de muur. Mijn gedachte is om het staal te beschermen.natural colour schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:03:
2 kg Weber is niet meer dan 1 liter mortel.. is dat genoeg?
Hier heb ik ook over nagedacht. Ik wil voornamelijk het staal beschermen tegen verder roesten.Fe2O3 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:56:
Ik zou er helemaal geen cement of mortel ingooien; je wilt juist die leidingen eventueel toegankelijk houden en structureel gezien voegt een paar ons cement niks toe.
Ik zou het het staal kunnen schuren, en daarna zorgen dat het met de reparatiemortel vullen dat het staal er onderzit.
Het staal hoeft niet geschuurd te worden als het luchtdicht in de cement zit. Betonvlechters doen dat ook niet. De roest (oxidatie) is ook al een soort van bescherming en als er geen zuurstof bij kan roest het niet verder.
Als het 2kg pak te weinig blijkt dan doe je er een paar stenen bij zodat je voldoende volume hebt.
Als het 2kg pak te weinig blijkt dan doe je er een paar stenen bij zodat je voldoende volume hebt.
Pagina: 1