2de netwerkkaart kan chello storen?

Pagina: 1
Acties:

• WaarAnders
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07-2025
Alle testen gedaan, werky nog steeds niet.Monteur komt; haalt netwerkkaart eruit en vervangt modem. Doet het weer.
Conclusie: zou komen door 2de netwerkkaart.
Dat kan toch helemaal niet?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Als ik begrijp wat je bedoelt dan is het antwoord:
Nee, je 2e netwerkkaart kan er niet voor zorgen dat er iets stuk gaat aan je 1e netwerkkaart of aan je modem.

Wees consequent, maar niet altijd

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je windows gebruikt:
Windows is niet zo slim om te herkennen welke netwerkkaart er gebruikt wordt voor het kabelinternet...
Dus als je er 2 in hebt zitten, dan raakt windows een beetje 'confused' ...
Als je Chello hebt bv. via een DHCP lopen, dan wordt er waarschijnlijk wel een ipadres aan je nic gekoppelt ... alleen kan je niet internetten met internet explorer omdat dit programma kijkt naar 1 van de 2 netwerkkaarten ... als dat dan net de netwerkkaart is die gebruikt wordt voor je interne netwerk, dan kan je inderdaad niet internetten.

Vandaar dat monteurs 9 van de 10keer ook altijd de 1ste netwerkkaart gebruiken die erin zit, of ze schakelen deze uit zodat hun niet met dat probleem opgezadelt worden (omdat monteurs officieel niet op een netwerk mogen installeren).

Misschien was dat het probleem wat je had ?

• WaarAnders
Ik kreeg geen ip-toegewezen van chello en dat kwam door de 2de netwerkkaart

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik had hetzelfde probleem, en volgens de chello helpdeks kwam door een dérouteringsprobleem. Toen heb ik er een hub tussengezet (was eerst cross over), en sindsdien geen problemen meer gehad :)

• WaarAnders
Ik heb het beter gedaan, monteur gebeld en nieuw modem geregeld :P
Pagina: 1