Lichte kinderfiets

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Mijn vraag
We zijn een nieuwe lichte kinderfiets aan het overwegen. De Woom 2 en 3 Automagic bevielen goed, en kijken nu naar de Woom 4 Original of Explore. Zijn er andere lichte modellen die we in overweging mee moeten nemen? Met de lichte fietsjes van 5-7kg, was het leren fietsen erg makkelijk. Binnen een half uurtje fietsen zonder zijwieltjes (na de loopfiets). Zijwieltjes helemaal over geslagen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
  • €449 7,5kg Academy scool Grade 4
  • €649 8,1kg Academy scool Grade 4 belt
  • €499 8,2kg Bemoov M20
  • €449 9,1kg Cube Acid Disc 200

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Wat extra info. De fietsen staan waarschijnlijk vooral buiten in de voortuin. Lekker makkelijk. De oude Woom fietsen worden tegen een redelijke bedrag doorverkocht. De afschrijving lijkt acceptabel te zijn. Zelf merk ik het voordeel van een heel lichte singlespeed, gewone (elektrische) fiets, een degelijke bakfiets en een zware longtail. Voor kinderen kan ik me voorstellen dat een 7-8kg fiets fijner is dan een 15kg fiets. We fietsen nu samen makkelijk 10-15kg in de zomer, wellicht omdat de Woom’s zo lekker fietsen of zo licht zijn. Echter hebben ze alleen derailleurs en kettingen. Bij Cube merk ik dat zelfs de remschijven, ketting en zo snel roesten - ook bij regelmatig fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:36

-tom-562

Oliesjeik

Ik zou gewoon lekker op marktplaats kijken wat er in een straal van 10km te koop is en daar je keuze op baseren :P veel van die kinderfietsjes hebben tegenwoordig een aluminium frame. Echt zwaar zijn ze allemaal niet

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
-tom-562 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:35:
veel van die kinderfietsjes hebben tegenwoordig een aluminium frame. Echt zwaar zijn ze allemaal niet
Als je naar de specs zoekt van kinderfietsen, zie je al snel dat de ene 15kg weegt en de andere de helft. Ik merk al als een fiets 10kg zwaarder is. Laat staan een kind van 6 jaar. Volgens mij zijn ze niet allemaal heel licht, of heb ik het mis?

[ Voor 9% gewijzigd door twkr18526 op 27-12-2024 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40
Wij zijn van een Woom 3 naar een Kubikes 20L gegaan. Fiets is nu anderhalf jaar in gebruik door dochterlief en heeft aardig wat te verduren :P Houdt zich tot dusver goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 18:33

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik heb nu via bikeflip.nl een fietsje. Sympathieke mensen met een leuk idee. Dan betaal je niet honderden euro voor een kinderfiets (snap sowieso niet waarom je dat zou doen maar goed) en kun je van alles proberen. Daarnaast is het natuurlijk een stuk duurzamer :)

[ Voor 10% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-12-2024 20:52 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 18:33

bonzz.netninja

Niente baffi

twkr18526 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:55:
[...]

Als je naar de specs zoekt van kinderfietsen, zie je al snel dat de ene 15kg weegt en de andere de helft. Ik merk al als een fiets 10kg zwaarder is. Laat staan een kind van 6 jaar. Volgens mij zijn ze niet allemaal heel licht, of heb ik het mis?
Ik denk...dat kinderen dat wel overleven. Worden ze groot en sterk van :) Ik weet wel wat je bedoeld, ik zie mijn dochter van 6 ook de afgelopen 2 haar hanessen met die zware fietsjes maar als ze dat eenmaal een beetje door heeft, kan ze met elke soort fiets fietsen.

[ Voor 17% gewijzigd door bonzz.netninja op 30-12-2024 20:54 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Pagina: 1