Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:38

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Dag,

Wij hebben een beamer zonder eARC/ARC en ik wil graag een game console kopen en het geluid van de XBOX over de HomePods laten lopen.

Dat zou moeten kunnen met eARC maar dat heeft de beamer dus niet. Nu kom ik dit tegen:
https://www.onlinekabelsh...c-splitter-extractor.html

Alleen hebben ze het hier specifiek over een TV en een soundbar. Ik kan alleen nergens vinden of je de ‘soundbar’ aansluiting ook kan gebruiken voor beeld.

Wat van belang is:
2 poorten eARC in die onderling praten. Video signaal mag apart en alleen video zijn.

Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft een andere idee cq oplossing?

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 27-12-2024 15:25 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denktank
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-06 02:25
Ik gebruikte deze voorheen omdat mijn oude Denon geen 4K beeldsignaal kon verwerken:
https://www.amazon.com.be...2-Mini-60Hz/dp/B083JVPXDY

Dus stuurde ik vanaf Mediastreamer (Raspberry Pi) een 4K beeld/geluid signaal naar de splitter. En vanaf de splitter vertrok dan HDMI 4K signaal naar de TV + 2de HDMI gedownscaled (1080p) signaal naar de Denon versterker.
Andere situatie dan uw geval maar Ezcoo heeft denk ik nog andere splitters/extractors die misschien beter geschikt zijn voor uw situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06

FeaR

In GoT we trust

Toppe schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:16:
Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft een andere idee cq oplossing?
Denk dat je met de term "HDMI Audio Extractor" mogelijk verder komt. Dat doet wat je wilt: beeld en audio splitten/scheiden en aanbieden over verschillende uitgangen. Welke precies is afhankelijk van de ingang van de Homepods.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 10-01-2025 06:38 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:38

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
FeaR schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 06:36:
[...]

Denk dat je met de term "HDMI Audio Extractor" mogelijk verder komt. Dat doet wat je wilt: beeld en audio splitten/scheiden en aanbieden over verschillende uitgangen. Welke precies is afhankelijk van de ingang van de Homepods.
Nou, dat vraag ik me af want het beeld van de Apple TV moet ook via dat kastje naar de beamer toe…

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:06

FeaR

In GoT we trust

Toppe schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:59:
[...]
Nou, dat vraag ik me af want het beeld van de Apple TV moet ook via dat kastje naar de beamer toe…
Dat stond niet in de TS...
Oftewel, benoem eens alle hardware die je aan wilt sluiten, merken en types. Ingang qua audio maakt ook uit aangezien HDMI (e)ARC niet gelijk is aan een gewone HDMI In voor input van audio.

Een "eARC splitter" voelt in ieder geval niet als de juiste term. Dergelijk device zou je na de weergever met HDMI (e)ARC zetten en die weergever heb je niet.

[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 10-01-2025 09:36 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-08 10:26
Denktank schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:12:
Ik gebruikte deze voorheen omdat mijn oude Denon geen 4K beeldsignaal kon verwerken:
https://www.amazon.com.be...2-Mini-60Hz/dp/B083JVPXDY

Dus stuurde ik vanaf Mediastreamer (Raspberry Pi) een 4K beeld/geluid signaal naar de splitter. En vanaf de splitter vertrok dan HDMI 4K signaal naar de TV + 2de HDMI gedownscaled (1080p) signaal naar de Denon versterker.
Andere situatie dan uw geval maar Ezcoo heeft denk ik nog andere splitters/extractors die misschien beter geschikt zijn voor uw situatie.
Dat gaat denk ik hier niet werken. Dit werkt via het Apple TV kastje. Die via (e)ARC geluid terug krijgt, maar juist video verstuurd naar de TV/Beamer. Jouw kastje werkt alleen voor apparaten die video IN accepteren met video en geluid.
TS wilt dus een zijn XBOX HDMI signaal splitten naar 2 HDMI's:
  1. Beamer HDMI 4k 60/120
  2. Apple TV via (e)ARC
De beschrijving op de website van NEDIS zelf, zijn wel onduidelijk. Ze suggereren dat je het kan gebruiken om een ARC signaal te converteren/splitten naar een eARC en eventueel nog een ARC signaal. Geen idee waarom je dat zou willen. Maar kijk je verder op de plaatjes, dan laten ze ook een scenario zien dat exact doet wat jij wilt: NEDIS Digitale Audioconverter | 2-wegs | Input: 1 x HDMI™ Input | Output: 2x HDMI™ Output. Dit lijkt heel erg op de HDfury Arcana, eARC adapter for SONOS and eARC or ARC sound system | HDFury.com | Connect and Fix everything in HDMI die doet namelijk ook exact dat.
Alleen ik vraag mij sterk af of de NEDIS dit ook daadwerkelijk doet, ipv HDMI/eARC signaal converteren naar een HDMI video signaal met geluid zodat versterkers zonder eARC alsnog Dolby Atmos True HD mogelijk is. Zie ook de handleiding: https://cdn.nedis.com/manuals/html/ACON3435AT/?locale=en-GB

Toevallig ben ik zelf ook op zoek naar iets wat ARC toevoegd aan mij PC, omdat videokaarten/monitoren niet aan ARC doen. Jouw kastje of die van NEDIS kunnen mogelijk wel uitkomst bieden voor mij, alleen het probleem is dat ik 1440p 140hz freesync nodig heb..

[ Voor 5% gewijzigd door Bliksem B op 10-01-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denktank
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21-06 02:25
In al deze "probleemsituaties" is het hebben van een AV-receiver die 4K compatibel is en over 2 HDMI uitgangen beschikt (vb TV en Beamer) een echte luxe. Gewoon alle HDMI signalen de receiver induwen en klaar.
Pagina: 1