Open brievenbus 'afsluiten' tegen kou/tocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19
Hi

Ik heb een brievenbus die niet in de deur zit maar in een soort metalen sierbak ernaast. Hierdoor hebben ze aan de binnenkant iets bedacht met een soort vierkant gat waar de post door valt.

In de winter komt hier natuurlijk een bak kou doorheen en dat zou ik wel willen reduceren. Het ziet er best straks uit nu en wil er niet een oudbollig gordijntje of lelijke constructie voortimmeren. Je zou denken dat hier gewoon standaard oplossingen voor zijn, alleen heb ik ze nog niet kunnen ontdekken.

Iemand een creatief idee en/of ervaring met iets soortgelijks? Het vak is overigens niet groot genoeg om helemaal af te sluiten omdat de grotere post er dan niet meer inpast

Foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYJ7vjnthz_cLLWxgcLQfDD-60o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HWUHWR9IW4XbyiA6EweeAShU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door xon op 27-12-2024 11:46 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 15:42
Als het redelijk diep is dat een krant erin past, zou ik een klep erop monteren dat hem helemaal dicht maakt... Dan is het even af en toe controleren of er post in ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Een andere klep kopen, zoiets als deze: https://deurbeslag-en-mee...el-deco-cremewit-ral9001/

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 16:19
Lelletje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:47:
Als het redelijk diep is dat een krant erin past, zou ik een klep erop monteren dat hem helemaal dicht maakt... Dan is het even af en toe controleren of er post in ligt?
Ik voeg net iets toe aan mijn post 😀. Het vak is niet groot genoeg helaas en dan staat ie helemaal open als de postbode het er niet in krijgt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-06 17:54
Dat gat helemaal dichtmaken en gewoon een losse brievenbus aan de gevel?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik herinner mij een ouder topic over dit onderwerp. Misschien vind je daar nog wat inspiratie?
Geïsoleerde brievenbus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:48
Daar heb je aan de binnenkant strakke deurtjes voor zoals https://www.nostalux.nl/b...venbusdeur-in-frame-zwart

Mocht je niet genoeg diepte hebben maak je eerst een frame van een paar cm en dan zo’n deurtje erop ofzo? Dan is het geheel wel strak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40
xon schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:43:
Je zou denken dat hier gewoon standaard oplossingen voor zijn, alleen heb ik ze nog niet kunnen ontdekken.
De standaard is tegenwoordig een brievenbus in de voordeur. Dus als je de standaardoplossing wil moet je het gat helemaal dichtmaken en een opening in je voordeur maken.

Dit is de standaardoplossing voor als je geen brievenbus in de voordeur wil.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fe2O3
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-06 19:12

Fe2O3

Ja das roest

Pianoscharnier, rechthoekig plankje en een tochstrip rondom ?

En aan de voorkant een fantsoenlijke nieuwe brievenbusklep monteren met een borstel.

Dum de dum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:54
Hoe hebben de buren met een vergelijkbare bus het opgelost? Een standaard oplossing is hier niet voor want dit is echt geen standaard brievenbus.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:58

dragonhaertt

@_'.'

Ik zou denk ik gewoon een zware stoffen flap er in spijkeren/lijmen om op zijn minst de tocht te stoppen.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightgold
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10:34
FredvZ schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:55:
[...]

De standaard is tegenwoordig een brievenbus in de voordeur. Dus als je de standaardoplossing wil moet je het gat helemaal dichtmaken en een opening in je voordeur maken.

Dit is de standaardoplossing voor als je geen brievenbus in de voordeur wil.
Grappig toch, hier in Vlaanderen is dit not-done omdat de postbode dan telkens tot aan je deur moet en zich moet bukken. Hier dient je brievenbus toegankelijk te zijn van de straat op x hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baxke
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11-05 15:21
Is een pakketjesbrievenbus buiten naast de deur geen optie? Dan kan je de brievenbus dichtmaken en ben je van het tochtgat af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:06
Het ziet er best straks uit nu en wil er niet een oudbollig gordijntje of lelijke constructie voortimmeren.
Dan neem je toch een mooi stukje stof of je maakt er een nette constructie voor.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 16:54
nightgold schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:44:
[...]

Grappig toch, hier in Vlaanderen is dit not-done omdat de postbode dan telkens tot aan je deur moet en zich moet bukken. Hier dient je brievenbus toegankelijk te zijn van de straat op x hoogte.
In Nederland mag de postbode maximaal 10 meter vanaf de openbare weg naar de bus moeten lopen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Pagina: 1