Nieuwe kraan lekt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:02
Hoi bouwers, ik heb een vraagje over een nieuwe kraan met uittrekbare sproeikop. Alles goed en wel geïnstalleerd, maar zie nu dat er lekkage is. Lijkt de verbinding van de uittrekbare slang. We hebben een rubberen ring ertussen gestopt vanochtend om te kijken of dat zou helpen, maar dat doet ook niks.
Enig idee hoe ik 't kan oplossen of iemand die zoiets heeft meegemaakt?
Het gaat btw om de volgende kraan:
https://www.gamma.nl/asso...proeikop-chroom/p/B120244

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oFD1FX4ki1EqSa2OteGH7_uSJt8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWh6vzbrxHktEyCcIslzCP79.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aReCjdq3N8bVAZ4la3kjOyWXtJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/REaXkHVP2v73CO833xu6pdfJ.jpg?f=fotoalbum_large

NS FC: SW 2742 0448 8213

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Meer teflon-tape gebruiken, waar het lekt zit het er niet op.Een waar er wel teflon tape zit, die zit sowieso scheef op het schroefdraad ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:38
Weet je wel zeker dat er teflontape op moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28
AtRi schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:54:
Dit. Ik ben op een gegeven moment ook een poos aan het klooien geweest met een kraan en ik kreeg het ook niet lekloos. Uiteindelijk een loodgieter gebeld en die vertelde mij dat bij die flexibele slangen van een kraan geen tape gebruikt moet worden omdat er al een rubberen afsluit ring zit in de koppeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

AtRi schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:54:
Het is niet de kraan die lekt, het is gewoon niet goed aangesloten ;) Die koppelingen (de flexibele) die op het schroefdraad geschroeft worden daar zitten sowieso rubbertjes in, dus goed aandraaien is wel een must. En als je dan ook nog eens die koppelingen scheef op het schroefdraad zet, dan sluit het rubberen ringentje aan de binnen niks af, en dat los je dan op door telfon-tape te gebruiken.

Alles loshalen, en correct aansluiten ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:09

thijsco19

KTM 990 SMT

Als je er een rechte lijn naast legt dan lijkt alles toch recht te zitten. (Met zulk schroefdraad is iets scheef erop draaien ook knap lastig)

Aan de onderkant van het blad, tegen de bevestigings ring hangen ook druppels. Waar exact zie je het lekken?

[ Voor 15% gewijzigd door thijsco19 op 27-12-2024 12:20 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Weer verkeerd gegaan..

[ Voor 95% gewijzigd door thijsco19 op 27-12-2024 12:20 ]

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
We gaan het even demonteren weer, hij hangt recht (lijkt op de foto scheef zie ik)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YdvnH-bhS7bPF-hgHbA6SwYCZQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gNzTqTEL7Q96fjAA50UsjQX9.jpg?f=fotoalbum_large
Hier boven lekt die, dat is dus de aansluiting van de uittrekbare slang die overgaat naar de kraan zelf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bV0SKq_-By0iOnUFqXwYudi3_vs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQZ3RdRq2kcNMAHSWT7of6gY.jpg?f=fotoalbum_large
Deze gaat dus met een koppeling in die bovenste stuk, in die koppeling zit wel een rubbertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Lijkt alsof messing koppeling (die je hebt omcirkelt) puur een verloopkoppeling is, klopt dat? Dan zou de koppeling die je ziet op de 2e foto tegen de draadstang worden gedraaid?

Ik kan onderdeel C7 nog niet helemaal plaatsen op jouw foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
De koppeling van de slang van de 2e foto gaat met behulp van C7 in die verloopkoppeling
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIhqMbxUNTD1vPvgwOn49648J3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3WGfS0AKrerQxXS39OKQAXaW.jpg?f=fotoalbum_large
Die zit op de allereerste foto dus erin.
Dus de slang gaat met C7 in C6 en die gaat dan aan de stang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Haal de hele kraan er eens af, en laat ons eens een foto van die houten balk zien.
Volgens mij krijg je binnenkort problemen dat de kraan "los" zit ivm scheef gat in die balk en houtrot.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ik durf niet te zeggen of dit je probleem veroorzaakt, maar ik vind de houten balk waarop de kraan geklemd zit er wel uiterst discutabel uit zien. Er zit een scheur in en er lijkt ook een hapje uit links? Hij klemt doordoor in ieder geval niet mooi evenwichtig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95mod2e73ndYOLJ3pauWtZofOCA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IpadlVVpZ1i55IBGHbsXCCPo.png?f=fotoalbum_large

Als quick-fix zou ik in ieder geval een stevig maar dun stukje hout nog tussen kraan + bestaande houten balk klemmen.

[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 27-12-2024 13:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
stin00 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:49:
Als quick-fix zou ik in ieder geval een stevig maar dun stukje hout nog tussen kraan + bestaande houten balk klemmen.
Zie C2 op de onderdelen hierboven.
  1. Zaag die balk weg
  2. Gebruik C2 (als nodig, maar dat hangt van aanrecht dikte en materiaal af)
Anders bel je Picobello BV, die fixen het wel.
YouTube: Picobello BV - Waardenberg en De Jong (HD)

[ Voor 24% gewijzigd door DJMaze op 27-12-2024 19:15 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
Bedankt allen, had nog niet kunnen reageren hier. We hebben de kraan teruggebracht, de medewerker daar kreeg de koppeling er ook niet goed in toen ik het liet zien. Hebben een andere (simpele) grohe kraan zonder problemen binnen een paar minuten goed en wel op z'n plaats gezet (zonder lekkage etc).
Nu wachten tot we de keuken gaan veranderen, dan komt er wel weer een nieuwe kraan :p

Pagina: 1