PC voor 3D renderen

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 08:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil graag een 3d printer aansturen. Ik heb daarom een pc nodig voor het modeleren en renderen van deze prints. De leverancier van de printer en bijbehorende software geeft het volgende advies m.b.t. de configuratie van dit systeem:
• Minimal 16 GB memory (RAM)
• 64-bit Intel or AMD processor (Not ARM)
• 2GB disk space
• OpenGL 4.1 capable video card *more info below
• At least 4 GB Video card memory is recommended
• Intel GPU NOT supported
• NVIDIA GPU recommended
• minimal i7 processor or faster
• No more than 63 CPU Cores
• Multiple-button mouse with scroll wheel
• Minimum screen size of 15,6"
• Apple hardware is NOT supported
• Windows 11, 10
• 64-bit (x64)

Graag zou ik een systeem willen dat toekomst bestendigd is en waar ik de nodige jaren mee vooruit kan. Het is voor mij belangrijk dat het de toepassing deze tijd lekker vlot kan draaien.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-2000 euro. Ik denk dat dit voldoende moet zijn om een systeem te kopen/samen te stellen dat deze toepassing makkelijk kan draaien. (Mocht ik hier fout in zitten dan hoor ik het ook graag. Ik betaal liever wat extra dan een systeem kopen wat eigenlijk te sloom is)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De minimale configuratielijst heb ik hierboven beschreven, verder heb ik geen idee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja die heb ik nog wel, maar dat zit wellicht meer op softwarevlak. Ik benoem hem hier toch, omdat ik niet zeker weet of dit ook hardware matig invloed heeft.
Ik zou het handig vinden om ook extern te kunnen inloggen op deze pc, zodat ik ook vanaf mijn laptop kan tekenen en renderen. En dan eigenlijk zo dat er zowel op de pc, als op mijn laptop gelijktijdig gewerkt kan worden. De pc moet dus 2 werkplekken kunnen draaien. Het zal niet vaak gebeuren dat er gelijktijdig gewerkt word, dus wanneer de performance hierdoor iets gedrukt worden is niet erg.

Ga je overklokken?
nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag advies willen wat een zo goed mogelijk systeem is voor het gegeven budget. Zelfbouw of een compleet systeem is beiden prima. Qua behuizing mag het gewoon een basic kast zijn.
Mocht ik qua budget echt te krap zitten hoor ik het ook graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 20:13
Eigenlijk moet je zelf met een lijstje komen volgens mij. Maar zoiets zou zo te zien al voldoen, zit nvidia gpu in: Best Buy Guide: De beste 1080p-game-pc .
Misschien heb je nog een monitor nodig?
En natuurlijk een Windows licentie.

[ Voor 14% gewijzigd door MallePietje op 27-12-2024 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Om welk programma gaat het vooral? Als je dat vertelt krijg je gerichter advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beffin
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-09 08:00
CH4OS schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:42:
Om welk programma gaat het vooral? Als je dat vertelt krijg je gerichter advies.
Het gaat om PodoCad. Vrij specifieke software dus. https://podoprinter.com/nl/onze-oplossing/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:49
Als ik kijk naar algemene requirements voor CAD en render software, dan moet je met zoiets goed uit de voeten kunnen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core Ultra 7 265K Boxed€ 399,-€ 399,-
1MoederbordenGigabyte Z890 EAGLE WIFI7 (rev. 1.0)€ 239,99€ 239,99
1VideokaartenMSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC€ 558,-€ 558,-
1BehuizingenChieftec Apex Q€ 85,95€ 85,95
1ProcessorkoelingThermalright Phantom Spirit 120 SE€ 39,90€ 39,90
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB CMH48GX5M2B5200C38€ 119,90€ 119,90
1VoedingenASUS TUF Gaming 750W Gold€ 97,01€ 97,01
1SSD'sSK hynix Platinum P41 2TB€ 119,90€ 119,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.659,65
Nieuwste Intel i7, doet het goed in software die om single core prestaties vraagt, zoals teken software. Met totaal 20 cores voor als er iets gerenderd moet worden op de cpu.
Goedkoop 48Gb memory. Meer geheugen zal hier belangrijker zijn dan snel geheugen.
Een RTX4070 met 12Gb is veel zwaarder dan wordt gevraagd. Voor puur gpu renderen zijn er betere alternatieven, maar het blijkt niet uit de requirements dat dit nodig is.
Zeer compleet moederbord: https://www.gigabyte.com/nl/Motherboard/Z890-EAGLE-WIFI7#kf
Behuizing met geluiddemping, standaard 3 fans en front USB-C (20Gb/s): https://www.chieftec.eu/products-detail/575/GA-01B-Q-OP
Luchtkoeler met 7 heatpipes.
Snelle PCIe4.0 SSD met cache.
ATX3.0 Gold voeding met 10jaar garantie en 12+4 pins connector RTX40xx Super videokaarten.
Prijs excl. Windows key en assemblage.

[ Voor 3% gewijzigd door Woezik op 28-12-2024 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de Best Buy Guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Stuur me een berichtje als je een opzetje hebt samengesteld, dan gaat je topic weer open.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.