Advies bouwen nieuwe gaming pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerski91
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-05 16:10
Hallo tweakers,

Ik ben van plan om in het nieuwe jaar een nieuwe gaming pc te bouwen. Deze pc is bedoeld puur voor gaming en wil deze graag aansluiten op mn nieuwe 4k oled monitor.

Ik zit een beetje te denken aan een prijsrange van rond de 2000-2500 euro.

Nu zag ik voor het moederbord de Asus ROG Strix B650E-F Gaming WiFi voor een mooie prijs staan. Ik weet alleen niet of dit een beetje een toekomstbestendig moederbord is gezien de release datum. Op basis van de specs zou ik zeggen dat dit wel zo is.

Ik wil het moederbord graag combineren met de AMD 9800X3D cpu. Voor de videokaart wacht ik even op de benchmarks van de nog uit te komen nieuwe gpu’s. Word waarschijnlijk een rtx 5080 of 8070 xt.

Is het verstandig om nu al dit voorgestelde moederbord te komen voor de huidige aantrekkelijke prijs of nog even wachten totdat de nieuwe gpus uit zijn gekomen? Of stellen jullie beter alternatieve en futureproof moederbords voor?

Hoor het graag van jullie!

Mvg,
Max

Beste antwoord (via Boerski91 op 27-12-2024 11:17)

• RAW_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 23:52
Dat is een prima moederbord voor je beoogde doel. Gezien er een PCIe 5.0 x16 slot en een M.2 slot met PCIe 5.0 x4 mode op zit, is het ook redelijk toekomstbestendig.

Mogelijk moet je het BIOS eerst updaten voordat de 9800X3D werkt. Aangezien dit moederbord BIOS FlashBack ondersteunt, kun je dit doen voordat je de processor installeert.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• RAW_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 23:52
Dat is een prima moederbord voor je beoogde doel. Gezien er een PCIe 5.0 x16 slot en een M.2 slot met PCIe 5.0 x4 mode op zit, is het ook redelijk toekomstbestendig.

Mogelijk moet je het BIOS eerst updaten voordat de 9800X3D werkt. Aangezien dit moederbord BIOS FlashBack ondersteunt, kun je dit doen voordat je de processor installeert.