Mijn scherm gaat vanzelf aan en uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Pattap33
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 28-12-2024
Mijn vraag:
Hoihoi allemaal, sinds een paar maanden heb ik het probleem dat ik tijdens het computeren het probleem heb dat mijn scherm (1 van de 2) vanzelf uit en aan gaat. dit is 10 tallen keren per dag.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
ik heb 2 actieve beeldschermen.
1 oudere die dus het probleem niet had (hdmi aangesloten)(heeft geen displaypoort)
1 iets nieuwere - G-master G3266HS IIyama, dit scherm ging steeds aan en uit.
1 splinternieuwe via internet nieuw besteld ivm die iiyama scherm die vreemd deed.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
ik heb veel geprobeerd:
Heb de videokaart vervangen voor een andere. dit werkte niet
Heb nieuw scherm gekocht. helpt niet
Nieuwe displaypoort kabels. helpt niet
Schone installatie pc. helpt niet
software videokaart opnieuw geinstalleerd. helpt niet
1 scherm aangesloten. probleem blijft.
Alle schermen gecombineerd. probleem blijft.

Zou dit alsnog een videokaart probleem zijn? of zijn er mensen die dit herkennen en weten wat dit is?
ben nu een beetje ten einde raad

Alle reacties

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt al heel veel uitgesloten waardoor er weinig overblijft. Sowieso ook een erg vreemd probleem gezien wat je al hebt gedaan. Ik zou nog eens kijken naar het stopcontact of stekkerdoos. Anders eens een compleet ander OS pakken om te zien hoe het daar gaat. Misschien zelfs een oude Windows 7 of Linxus als je 10 of 11 gebruikt. Puur om het OS uit te sluiten gezien een herinstallatie niet werkt. Met wat je al hebt gedaan kan ik niet veel meer dan dit verzinnen om te proberen.

• DannyXP1600
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:19
Een niet afgeschermde display kabel die langs een andere kabel ligt waar elektriciteit overheen loopt kan zulke effecten geven. Dus de kabel is niet kapot, en een nieuwe onafgeschermde kabel geeft weer hetzelfde effect.

Probeer dus eens een shielded kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pattap33
PilatuS schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:32:
Je hebt al heel veel uitgesloten waardoor er weinig overblijft. Sowieso ook een erg vreemd probleem gezien wat je al hebt gedaan. Ik zou nog eens kijken naar het stopcontact of stekkerdoos. Anders eens een compleet ander OS pakken om te zien hoe het daar gaat. Misschien zelfs een oude Windows 7 of Linxus als je 10 of 11 gebruikt. Puur om het OS uit te sluiten gezien een herinstallatie niet werkt. Met wat je al hebt gedaan kan ik niet veel meer dan dit verzinnen om te proberen.
We hebben al een windows 10 geprobeerd. ben ik dus vergeten te vermelden haha.
hij draait nu opnieuw op 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pattap33
DannyXP1600 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 23:55:
Een niet afgeschermde display kabel die langs een andere kabel ligt waar elektriciteit overheen loopt kan zulke effecten geven. Dus de kabel is niet kapot, en een nieuwe onafgeschermde kabel geeft weer hetzelfde effect.

Probeer dus eens een shielded kabel
Daar was ik mij ook van bewust. deze kabel loopt zo goed als nergens langs een voedingskabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het lijkt er op dat software uitgesloten is. Dan blijft er hardware over. Alleen niet het scherm, videokaart of kabel. Dan moet het eigenlijk toch wel ergens in de omgeving of stroomvoorziening zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Dat uit en aan gaan, is dat echt uit, of gewoon even een zwart scherm (als de beeldschermdriver crashed oid)
En ten overvloede misschien, maar zitten beide monitoren op dezelfde videokaart? (geen igp in het spel?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:34
In de monitor instellingen het automatisch selecteren van de bron uitschakelen en deze vastzetten op de displayport ingang.

Ik had hier ooit op mijn werk pc ook last van, en na het vastzetten de monitor ingang is het probleem met meer dan 90% afgenomen.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pattap33
Hippocampus schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 00:41:
Dat uit en aan gaan, is dat echt uit, of gewoon even een zwart scherm (als de beeldschermdriver crashed oid)
En ten overvloede misschien, maar zitten beide monitoren op dezelfde videokaart? (geen igp in het spel?)
op mijn 2e scherm (als die aangesloten is) zie je eerst kort een groene scherm voor die uit springt.
mijn hoofdscherm is het op 2 manieren.
of heel kort zwart en dan weer aan
of hij geeft aan dat ie de displaypoort niet kan vinden... dit gebeurd sinds een paar uur geleden ineens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Pattap33 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 15:34:
[...]

op mijn 2e scherm (als die aangesloten is) zie je eerst kort een groene scherm voor die uit springt.
mijn hoofdscherm is het op 2 manieren.
of heel kort zwart en dan weer aan
of hij geeft aan dat ie de displaypoort niet kan vinden... dit gebeurd sinds een paar uur geleden ineens
Klinkt dan toch zoals Guido66 hierboven zegt naar een detectie probleem. Geen idee hoe je daarvan afkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:24

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slicey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16:56
ik denk dat het inderdaad aan de elektra/statische omgeving ligt. Op kantoor heb ik zelf ook erg regelmatig het moment dat iemand opstaat van zijn bureau (niet eens verbonden aan mijn bureau) dat 1 of 2 monitoren uit/aan gaan wat na ~10s is verholpen. Komt vooral door de drogere lucht binnen en de stoelen die we gebruiken volgens mij.

Zit je toevallig in ene ruimte met droge lucht of veel statische elektriciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motwho
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 09-09 07:20
Het zou alsnog de DP kabel kunnen zijn.
Exact zelfde issue had ik ook afgelopen zomer. 4, 5, tellen schiet opeens beeld op zwart. Soms vlot achter elkaar, dan weer tijd niet. Bloed irritant na een tijdje.
Had DP kabel vervangen en geen verandering. Wat ik ook deed, niks werkte. Rechtstreeks op de videokaart, of via docking. Zelfs op mn werklaptop via docking (HP G5) viel het weg. Moest toch wel een kabel zijn zou je denken.
Uiteindelijk tig DP kabels geleend en die geprobeerd, waarbij er 1 bij zat die de issue niet meer gaf.
Die heb ik gehouden, obviously. Een of ander merkloos ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heteroos
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 21:52
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad en bij mij was het storing op de voeding.
Was een vriezer die bij aan of uitgaan soms het scherm even uitschakelde.
Is opgelost door een ontstoorder tussen de voeding en het scherm te zetten.
Pagina: 1