Productivity en gaming monitor

Pagina: 1
Acties:

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:50
Hallo Tweakers,

Recent heb ik een 4K 32" LG OLED (32GS95U) aangeschaft ter vervanging van mijn inmiddels 10+ jaar oude DELL 1440p monitor. Ik vond de LG zo tegenvallen dat ik deze heb teruggestuurd. Met name de pixel dichtheid viel me erg tegen. Voor mijn MacBook heb ik een Apple Pro Display XDR waardoor ik eerlijk gezegd wel behoorlijk verwend en verpest ben voor wat betreft productivity.

Daarnaast heb ik voor mijn PC ook meer wensen dan enkel productivity. Ik vind het leuk om af en toe een game te spelen en daarom zou ik ook een hoge refresh rate willen (iets wat de Pro Display XDR natuurlijk niet heeft).

Ik denk ook dat voor gaming 27" mijn voorkeur heeft t.o.v. 32", dus bij voorkeur zou ik twee schermen van 27" aanschaffen. Doordat het scherm dan kleiner is kan de pixel dichtheid ook verbeteren t.o.v. de LG, maar eerlijk gezegd twijfel ik ook een beetje of 4K het waard is voor Windows. Mijn ervaring met de LG was ook dat er qua schaling een eenduidige instelling was. Wellicht toch bij 1440P blijven.

OLED vs LCD, tja, daar deze computer ook voor productivity wordt gebruikt misschien niet heel handig om voor OLED te gaan, anderzijds, de applicaties die ik draai variëren wel vaak. Ik zit niet lang in dezelfde applicatie, wat dus burn-in in theorie tegen zou moeten gaan.

Heeft iemand misschien nog gouden tips? Of kan iemand uit eigen ervaringen spreken. Ben echt al een week of 4 aan het zoeken, maar er is nog niks waar ik echt enthousiast van wordt :(.