Leenauto van dealer, velg schade gemaakt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:41
Sinds 2 dagen heb ik een leenauto van de dealer in gebruik, omdat mijn eigen auto bij diezelfe dealer staat wegens een mankement.

Nou heb ik vandaag tot mijn grote spijt een stoeptegel geraakt, met lichte schade aan de rechtervoorvelg tot gevolg....Hoe zal dit afgehandeld worden? Is het een verzekeringskwestie, of zal ik zelf op moeten draaien voor de kosten van een nieuwe velg? Of kunnen ze hem zelf opknappen? Dat laatste moet namelijk makkelijk kunnen, schade is voornamelijk optisch.

Het is volgens mij ook nog eens een vrij dure velg verdorie. Originele Ford velg voor een Ford Fiesta ST Line uit 2023....17" LM

[ Voor 11% gewijzigd door DutchOwnage op 26-12-2024 19:52 ]

Beste antwoord (via DutchOwnage op 05-01-2025 21:18)

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hangt van de dealer af en hoe je relatie met die dealer is. Gewoon morgenochtend even bellen en dan hoor je het wel. De partij die mijn auto in onderhoud heeft (garagebedrijf, geen dealer) is redelijk soepel, bijvoorbeeld als ik niet af heb kunnen tanken brengen ze dat verder niet meer in rekening.
Ugchel schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:53:
Dat staat wellicht in de huurovereenkomst die je getekend hebt?
Moet die er wel zijn. Mijn garage geeft gewoon een leenauto mee. Geen kosten behalve brandstof en geen overeenkomst. Of er zou iets in hun AV moeten staan maar die heb ik nooit gelezen :P

[ Voor 38% gewijzigd door evilution op 26-12-2024 19:56 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hangt van de dealer af en hoe je relatie met die dealer is. Gewoon morgenochtend even bellen en dan hoor je het wel. De partij die mijn auto in onderhoud heeft (garagebedrijf, geen dealer) is redelijk soepel, bijvoorbeeld als ik niet af heb kunnen tanken brengen ze dat verder niet meer in rekening.
Ugchel schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:53:
Moet die er wel zijn. Mijn garage geeft gewoon een leenauto mee. Geen kosten behalve brandstof en geen overeenkomst. Of er zou iets in hun AV moeten staan maar die heb ik nooit gelezen :P

[ Voor 38% gewijzigd door evilution op 26-12-2024 19:56 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • +35 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou alvorens je zelf er super druk om maakt - eerst eens afwachten wat de garage ermee doet...dat is namelijk diegene die kan vertellen wat ze ermee willen doen....

A - WA verzekering
B - Ze doen niets
C - Ze voeren je af
D - Ze slopen je velg op je auto die daar staat
E - Ze posten op Tweakers met de vraag wat ze met de klant moeten doen

• DutchOwnage
evilution schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:53:

[...]

Relatie is zeer goed. Ben er al bijna 15 jaar klant, elk jaar voor een beurt. Heb idd geen huurovereenkomst hoeven tekenen, kreeg gewoon een dikke full options Fiesta mee. Ik wil best wat betalen, maar om nou 300 euro+ voor een compleet nieuwe velg af te gaan tikken...Ik ben benieuwd, zal het horen morgen.

Maar vroeg mij af of iemand iets soortgelijks had meegemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
Vorkie schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:54:
Ik zou alvorens je zelf er super druk om maakt - eerst eens afwachten wat de garage ermee doet...dat is namelijk diegene die kan vertellen wat ze ermee willen doen....

A - WA verzekering
B - Ze doen niets
C - Ze voeren je af
_O- _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Kost je een eigen risico

Ik heb ooit de achterbumper van een leenauto eraf gereden.
Zijn ze voor verzekerd, en koste mij 150 euro eigen risico.

Kreeg ik wel weer terug wanneer ik daar een andere auto kocht.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

• DutchOwnage
jack zomer schreef op donderdag 26 december 2024 @ 20:05:
Kost je een eigen risico

Ik heb ooit de achterbumper van een leenauto eraf gereden.
Zijn ze voor verzekerd, en koste mij 150 euro eigen risico.

Kreeg ik wel weer terug wanneer ik daar een andere auto kocht.
Is dat een algemeen eigen risico bedoel je? Voor lichte schades?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Zal wel afhankelijk zijn van welke voorwaarde er is afgesproken
Die 150 euro die ik moest betalen is gewoon te vinden in de voorwaarde van hun verzekering.

Of ik nu een krasje had gemaakt of de auto compleet plat had gevouwen. 150 euro..

Misschien geeft jou garage bedrijf aan niks te willen doen.
Of heb je net 150k neergelegd voor een nieuwe auto, dus kan 0.1% ze gestolen worden..

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
DutchOwnage schreef op donderdag 26 december 2024 @ 20:04:
[...]

Maar vroeg mij af of iemand iets soortgelijks had meegemaakt.
Ja, hij lachte mij uit dat ik me zo druk maakte om een velg en wenste me een fijne dag.
BMW dealer being BMW dealer.

• DutchOwnage
Iedereen bedankt hoor. Ik maak mij inderdaad weer eens te druk. Ik zal morgen wel even posten hoe het is afgelopen (y)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben benieuwd. Vermoed dat ze zeggen "ja Oeps, kan gebeuren, fijn dat je het even meldt" maar er verder niks mee doen. Want ieder ander die die leenauto mee krijgt kan er ook een stukje stoeprand mee meepakken.
Nieuwe velg moet je ca 600 euro rekenen, beetje afhankelijk van de velg. Afdraaien kan ook, kost iets minder maar als het iets van antraciet is moet ie gespoten worden en is het weer duurder.

Maar zou mezelf niet te druk over maken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• DutchOwnage
600 euro is wel een beetje erg veel hoor. Als ik goed heb gezocht kost deze specifieke velg rond de 380 nieuw volgens de Ford optielijst...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Een keer een paaltje geraakt met een leenauto. Even gebeld zodat ze dat wisten voordat ik hem zou inleveren. Ze vonden het fijn dat ik het meldde, volgensmij daarna een schadeformulier ofzo ingevuld en klaar. Verzekeringwerk :) Ik zou me niet al te druk maken, en kijken waar zij mee komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sanny1987
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
@DutchOwnage en, hoe is dit afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Vorkie schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:54:

A - WA verzekering
B - Ze doen niets
C - Ze voeren je af
Wat heeft een WA verzekering hiermee te maken? Of denk je dat TS de stoep moet laten fixen?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:21:
[...]

Wat heeft een WA verzekering hiermee te maken? Of denk je dat TS de stoep moet laten fixen?
Het probleem is kennelijk al opgelost, al zou @DutchOwnage nog even terugmelden wat uiteindelijk de reactie van de dealer was.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchOwnage
Excuses voor het niet verder reageren hier, ben nog steeds een beetje "boos" over de gang van zaken. Uiteindelijk is het er op neer gekomen dat ik gewoon heb moeten betalen voor de velg. In eerste instantie wilden ze mij het volledige bedrag voor een NIEUWE velg in rekening brengen, dat zou 418 oid euro geweest zijn. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan, want er waren al best wat gebruikerssporen op de velg aanwezig. Uiteindelijk hebben ze me 25% korting gegeven, ik heb 318 euro afgetikt. Onder het mom van dat zij een goede klantrelatie niet op het spel wilden zetten (ben al 15 jaar klant bij ze), en er inderdaad na een second opinieonderzoek door hun gebruikerssporen te zien waren.

Mijn aansprakelijkheidsverzekering kon niets doen, omdat motorvoertuigen uitgesloten zijn.

Ik zal het antwoord van hun hier ook even neerzetten:

[s]Helaas is er schade ontstaan aan de rechter voor velg, dat is natuurlijk een hele vervelende situatie.

Het eigen risico in geval van schade aan huurauto’s is €500,- maar zoals besproken zijn de herstelkosten lager en vinden wij het wel zo netjes om het meest gunstige tarief voor u aan te houden

Wij hebben de schade bekeken en gezien dat de velg moet worden vervangen. Om kosten-efficientie redenen loont het niet om de velg te laten herstellen, alsook het grote risico op kleurverschil tov de andere velgen.

Bijgaand zend ik u de prijsopgave voor het vervangen van de velg, hierbij hebben wij rekening gehouden met het feit dat we al jarenlang een goede relatie hebben met elkaar en aftrek gedaan van wat oude schade die op de velg aanwezig was.

Ik ga ervan uit dat u positief kijkt naar deze prijsopgave en wacht uw reactie graag af zodat we eea netjes kunnen oplossen met elkaar.[/s]

Ik heb best een vervelende nasmaak aan dit gebeuren overgehouden. Het kan best zijn dat dit een normale gang van zaken is, maar ik had terecht ,of onterecht, toch op iets meer coulance gerekend. Maar goed het zij zo.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 05-01-2025 21:05 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:49

FreakNL

Well do ya punk?

Nou das lekker dan. Zeker als je daar al 15 jaar klant bent…. Ik zou behoorlijk pissig zijn…

Wat boeit schade aan een velg nou bij een leenauto? Of rouleren ze die dingen zodat het altijd een courant/nieuw model is? Ik kreeg bij de Toyota altijd een oude C1 met wieldoppen haha…

Tegenwoordig rij ik privé en doe ik niet meer aan leenautos (precies om dit soort dingen te voorkomen). Maar daar heb jij nu niks aan… Had je de schade laten herstellen als het je eigen auto was? Ik heb bijvoorbeeld ook wat schade aan mijn eigen velg. Maar het is een auto van 7 jaar oud, tja….

[ Voor 21% gewijzigd door FreakNL op 05-01-2025 21:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchOwnage
FreakNL schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:05:
Nou das lekker dan. Zeker als je daar al 15 jaar klant bent…. Ik zou behoorlijk pissig zijn…

Wat boeit schade aan een velg nou bij een leenauto? Of rouleren ze die dingen? Ik kreeg bij de Toyota altijd een oude C1 met wieldoppen haha…

Tegenwoordig rij ik privé en doe ik niet meer aan leenautos (precies om dit soort dingen te voorkomen). Maar daar heb jij nu niks aan… Had je de schade laten herstellen als het je eigen auto was? Ik heb bijvoorbeeld ook wat schade aan mijn eigen velg. Maar het is een auto van 7 jaar oud, tja….
Tja, achteraf had ik ook liever een oude barrel met wieldoppen meegekregen. Maar dit was dus een Fiesta ST Line met dito velgen...

Maar goed, in Maart moet ik weer op voor de APK maar ik denk niet dat zij mij daar nog zo gauw terug gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
FreakNL schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:05:
Had je de schade laten herstellen als het je eigen auto was? Ik heb bijvoorbeeld ook wat schade aan mijn eigen velg. Maar het is een auto van 7 jaar oud, tja….
Ik had het wel laten herstellen ja. Maar dat zal.een fractie van de kosten geweest zijn van wat ik nu kwijt was, waarschijnlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

DutchOwnage schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:10:
[...]

Tja, achteraf had ik ook liever een oude barrel met wieldoppen meegekregen. Maar dit was dus een Fiesta ST Line met dito velgen...

Maar goed, in Maart moet ik weer op voor de APK maar ik denk niet dat zij mij daar nog zo gauw terug gaan zien.
Tja, aan de andere kant heb je natuurlijk wel gewoon schade gereden met die auto dus er is wat voor te zeggen dat ze die vergoed willen hebben. Maar als je er een nare nasmaak van hebt gewoon andere dealer zoeken of gewoon een goed autobedrijf als je ze niet meer nodig hebt voor garantie.

En vraag of je de oude velg kunt hebben als bewijs dat die vervangen is, dan kun je die zelf nog naar de oudijzerboer brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:54
evilution schreef op zondag 5 januari 2025 @ 21:46:
[...]
En vraag of je de oude velg kunt hebben als bewijs dat die vervangen is, dan kun je die zelf nog naar de oudijzerboer brengen.
Dat heeft de dealer natuurlijk al in de vraagprijs verdisconteerd!

Verder wel mwah deze ervaring,kan me niet aan de indruk onttrekken dat iemand hier een slaatje uit probeert te slaan maar wie zal het zeggen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remielowik
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 20:51
Zou wel eisen dat je de velg wil hebben, sinds je ervoor betaald hebt zou dat geen probleem moeten zijn. Kans is namelijk dat ze de schade gewoon laten zitten en zij lekker de kosten voor de velg in de zak steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
ASW1 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:13:
[...]

Dat heeft de dealer natuurlijk al in de vraagprijs verdisconteerd!

Verder wel mwah deze ervaring,kan me niet aan de indruk onttrekken dat iemand hier een slaatje uit probeert te slaan maar wie zal het zeggen.
Die indruk blijft bij mij dus ook overheersen inderdaad. Ik weet niet of ze me nou gemazzeld hebben met die 25% korting of dat ik gewoon alsnog gen**** ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
remielowik schreef op zondag 5 januari 2025 @ 22:33:
Zou wel eisen dat je de velg wil hebben, sinds je ervoor betaald hebt zou dat geen probleem moeten zijn. Kans is namelijk dat ze de schade gewoon laten zitten en zij lekker de kosten voor de velg in de zak steken.
Nou ja, ik weet 100% zeker dat ze de leenauto's die ze nu inzetten na verloop van tijd in de verkoop doen. Ze kunnen dan natuurlijk geen auto's verkopen met velgschade etc. Daar moet hoe dan ook een nieuwe of desnoods een refurbished exemplaar op.

Die ST Line bijvoorbeeld komt uit oktober 2023. Die zal dit jaar in de verkoop gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchOwnage op 05-01-2025 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:21
DutchOwnage schreef op zondag 5 januari 2025 @ 20:59:
[...]

Excuses voor het niet verder reageren hier, ben nog steeds een beetje "boos" over de gang van zaken. Uiteindelijk is het er op neer gekomen dat ik gewoon heb moeten betalen voor de velg. In eerste instantie wilden ze mij het volledige bedrag voor een NIEUWE velg in rekening brengen, dat zou 418 oid euro geweest zijn. Ik ben hier niet mee akkoord gegaan, want er waren al best wat gebruikerssporen op de velg aanwezig. Uiteindelijk hebben ze me 25% korting gegeven, ik heb 318 euro afgetikt. Onder het mom van dat zij een goede klantrelatie niet op het spel wilden zetten (ben al 15 jaar klant bij ze), en er inderdaad na een second opinieonderzoek door hun gebruikerssporen te zien waren.

Mijn aansprakelijkheidsverzekering kon niets doen, omdat motorvoertuigen uitgesloten zijn.

[s]Helaas is er schade ontstaan aan de rechter voor velg, dat is natuurlijk een hele vervelende situatie.

Het eigen risico in geval van schade aan huurauto’s is €500,- maar zoals besproken zijn de herstelkosten lager en vinden wij het wel zo netjes om het meest gunstige tarief voor u aan te houden

Wij hebben de schade bekeken en gezien dat de velg moet worden vervangen. Om kosten-efficientie redenen loont het niet om de velg te laten herstellen, alsook het grote risico op kleurverschil tov de andere velgen.

Bijgaand zend ik u de prijsopgave voor het vervangen van de velg, hierbij hebben wij rekening gehouden met het feit dat we al jarenlang een goede relatie hebben met elkaar en aftrek gedaan van wat oude schade die op de velg aanwezig was.

Ik ga ervan uit dat u positief kijkt naar deze prijsopgave en wacht uw reactie graag af zodat we eea netjes kunnen oplossen met elkaar.[/s]

Ik heb best een vervelende nasmaak aan dit gebeuren overgehouden. Het kan best zijn dat dit een normale gang van zaken is, maar ik had terecht ,of onterecht, toch op iets meer coulance gerekend. Maar goed het zij zo.
Man man man wat een reactie van die garage, wat een ondertoontje. Wat is het nou, "kosten-efficiëntie" of risicio op kleurverschil? Nu weet ik niet hoeveel extra schade jij er in verhouding hebt bijgereden maar als ze toch al niet top waren lekker laten spuiten en dat risico is dan voor hun lijkt mij.

De schade is minder dan 500 euro dus om coulant te zijn laten we je niet het hele eigen risico betalen? Nou dat lijkt mij logisch, allemachtig.....heb je überhaupt ergens voor getekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Ik vondt dat hele kosten-efficientie en risico op kleurverschil verhaal ook maar vaag hoor.

Maar goed, ik had dus wel duidelijk schade gereden aan de velg. Ik raakte tijdens het rijden een stoeprandje vanwege een uitwijk maneuvre. Over een lengte van ik schat een centimeter of 6 a 7 was er daardaar schade aan de velg ontstaan. Echter, toen ik de schade ging inspecteren zag ik dat elders op de velg ook iets, naar wat mij leek, was hersteld. Dit was echter wel een kleinere oppervlakte vn "mijn" schade.

Waar het mij om ging, is dat ze mij eerste de kosten voor een hele nieuwe velg wilden aanrekenen. Dat vondt ik gewoon een mindere streek. En daarnaast denk ik dat deze velg best hersteld had kunnen worden...

Ik had nergens voor getekend verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 09:21
DutchOwnage schreef op maandag 6 januari 2025 @ 10:34:
Ik vondt dat hele kosten-efficientie en risico op kleurverschil verhaal ook maar vaag hoor.

Maar goed, ik had dus wel duidelijk schade gereden aan de velg. Ik raakte tijdens het rijden een stoeprandje vanwege een uitwijk maneuvre. Over een lengte van ik schat een centimeter of 6 a 7 was er daardaar schade aan de velg ontstaan. Echter, toen ik de schade ging inspecteren zag ik dat elders op de velg ook iets, naar wat mij leek, was hersteld. Dit was echter wel een kleinere oppervlakte vn "mijn" schade.

Waar het mij om ging, is dat ze mij eerste de kosten voor een hele nieuwe velg wilden aanrekenen. Dat vondt ik gewoon een mindere streek. En daarnaast denk ik dat deze velg best hersteld had kunnen worden...

Ik had nergens voor getekend verder.
Nee precies, maar bij het halen van de sleutels heb je dus niet getekend voor 500 euro eigen risico? Die komt nu dus uit de hoge hoed?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Sowieso gaan ze die velg natuurlijk niet vervangen / repareren nu als ze die auto nog langer gaan inzetten als leen-auto.. De volgende klant rijdt er misschien weer wel een kras op..

Ze knappen dat pas op als de auto in de verkoop gaat.

Verder zou het vanuit de dealer handiger zijn om gewoon basis-modellen in te zetten als leen-auto en die ook gewoon op te rijden. Dan hoef je ook niet moeilijk te doen over een krasje hier en daar. Ik weet dat ik als klant er geen enkel probleem mee zou hebben om een leen-auto te krijgen met krassen op de velgen en lak. Zolang hij rijdt en waterdicht is..

Aan de andere kant; Je hebt wel gewoon schade gereden.. Als ik met mijn 7 jaar oude auto (met gebruikerssporen) bij de garage kom en een splinternieuwe leen-auto krijg ga ik of heel voorzichtig zijn of ik pak een leenfiets instead ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Dersan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:12:
[...]

Nee precies, maar bij het halen van de sleutels heb je dus niet getekend voor 500 euro eigen risico? Die komt nu dus uit de hoge hoed?
Ja, die 500 euro eigen risico was mij niets van bekend verder en had daar ook niet voor getekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
DutchOwnage schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:21:
[...]

Ja, die 500 euro eigen risico was mij niets van bekend verder en had daar ook niet voor getekend.
"Wat een k*t bedrijf zeg. Kom er al 15 jaar. Had een leenauto nodig. Moest ik allerlei formulieren tekenen, rijbewijs scannen etc etc. Ze hadden met toch ook wel op goed vertrouwen de leenauto mee kunnen geven?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
FreakNL schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:10:
Sowieso gaan ze die velg natuurlijk niet vervangen / repareren nu als ze die auto nog langer gaan inzetten als leen-auto.. De volgende klant rijdt er misschien weer wel een kras op..

Verder zou het vanuit de dealer handiger zijn om gewoon basis-modellen in te zetten als leen-auto en die ook gewoon op te rijden. Dan hoef je ook niet moeilijk te doen over een krasje hier en daar. Ik weet dat ik als klant er geen enkel probleem mee zou hebben om een leen-auto te krijgen met krassen op de velgen en lak. Zolang hij rijdt en waterdicht is..

Aan de andere kant; Je hebt wel gewoon schade gereden.. Als ik met mijn 7 jaar oude auto (met gebruikerssporen) bij de garage kom en een splinternieuwe leen-auto krijg ga ik of heel voorzichtig zijn of ik pak een leenfiets instead ;)
Inderdaad. Ik beschouw dit maar als een goede les en mocht ik in de toekomst weer een leenauto nodig heb, vraag im om een "oud" exemplaar, liefst met gebruikerssporen :+

Maar verder akkoord hoor. Ik had wellicht nog wat voorzichtiger kunnen zijn, al was het naar mijn mening niet eens zozeer mijn schuld. Zoals ik zei, ik moest uitwijken voor een tegenligger die met een noodgang de bocht door kwam zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
jeroenkb schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:25:
[...]

"Wat een k*t bedrijf zeg. Kom er al 15 jaar. Had een leenauto nodig. Moest ik allerlei formulieren tekenen, rijbewijs scannen etc etc. Ze hadden met toch ook wel op goed vertrouwen de leenauto mee kunnen geven?"
Ik heb mijn aanstaande APk daarom inmiddels ook elders ingepland. Genoeg keuze hoor wat dat betreft.

Enige jammere is wel, dat ik dan geen recht meer heb op Ford Assistance. Die krijg je als je je onderhoud bin een Ford dealer laat uitvoeren. Dat wordt dus weer Wegenwacht nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als de schade vooral optisch is, waarom zou de dealer dan zelf de schade moeten herstellen en kun je het niet zelf?

EDIT:
Ik zie nu pas dat het al een wat oudere gebeurtenis is. Beetje vreemd dat ze na 15 jaar je een 25% korting geven na een sporen onderzoek, terwijl er al sporen op zaten. En dan wil de garage geen goede klantrelatie op het spel zetten? 8)7

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 06-01-2025 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:06
DutchOwnage schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:28:
[...]

Ik heb mijn aanstaande APk daarom inmiddels ook elders ingepland. Genoeg keuze hoor wat dat betreft.

Enige jammere is wel, dat ik dan geen recht meer heb op Ford Assistance. Die krijg je als je je onderhoud bin een Ford dealer laat uitvoeren. Dat wordt dus weer Wegenwacht nemen.
Het lijkt mij dat je daar alleen maar jezelf mee hebt en niet de desbetreffende garage. Zonde dat het verhaal eigenlijk alleen maar verliezers kent(behalve de garage die nu de apk doet misschien ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

morritz34 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:38:
Het lijkt mij dat je daar alleen maar jezelf mee hebt en niet de desbetreffende garage. Zonde dat het verhaal eigenlijk alleen maar verliezers kent(behalve de garage die nu de apk doet misschien ;))
Een APK valt of staat niet omdat een velg (optische) schade heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er zijn toch ook wel andere Ford dealers in de buurt? Ik kan me niet voorstellen dat er maar eentje is bij je in de buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Waarschijnlijk is onderhoud bij een generieke garage dusdanig veel goedkoper dan bij de Ford dealer dat de kosten voor WW er ruim uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:06
CH4OS schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:40:
[...]

Een APK valt of staat niet omdat een velg (optische) schade heeft.
Ik snap je opmerking niet? De APK staat volledig los van de beschadigde velg op een leenauto.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

evilution schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:42:
Waarschijnlijk is onderhoud bij een generieke garage dusdanig veel goedkoper dan bij de Ford dealer dat de kosten voor WW er ruim uit kan.
ANWB Wegenwacht is 72 euro voor een heel jaar (althans, voor mij en ben al wat jaren lid). Ik kan mij niet voorstellen dat een APK keuring meer kost dan dat.

Onderhoud bij een generieke garage is vaak ook veel beperkter dan dat een merk garage dat doet. Helemaal als je er al 15 jaar klant bent.

[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 06-01-2025 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

morritz34 schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:44:
Ik snap je opmerking niet? De APK staat volledig los van de beschadigde velg op een leenauto.
Ja, dat kwartje viel bij mij ook pas toen ik het bericht al verzonden had... 😅😅😅

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Men doet alsof het hele bijzonder is dat je niet het hele eigen risico bedrag van €500 moet betalen, alsof je bent gematst. Zo werkt het idee van “eigen risico” natuurlijk niet. Wat een bizarre communicatie.
Betalen en wegwezen bij die club.

🌞🍃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:16
FreakNL schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:10:

Leenauto bij een dealer is natuurlijk ook (vooral?) een stukje reclame, klant lekker maken om te upgraden naar een nieuw model.

Wat ik wel raar vind (als leek althans) is dat je de prijs van de velg inclusief BTW moet aftikken, lijkt mij dat de garage hier geen BTW over betaalt, de gerepareerde velg is immers voor een bedrijfsmiddel (=de leenauto).

Als ik rondzoek vindt ik bijvoorbeeld een case waarbij iemand Quookers heeft gejat van werkgever, en de rechter niet meegaat dat de schade incl BTW moet worden vergoed (immers, bedrijf kan vervangende Quookers excl BTW inkomen).

Hier staat ook dat BTW geen schadepost kan zijn bij een leenauto van de garage

Inclusief montage kom je dan waarschijnlijk alsnog ruim over de €300 uit, maar het zou wel gespecificeerd moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door HallonRubus op 06-01-2025 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Voor mij als nieuwe Wegenwacht klant ga ik 9,72 euro p/m betalen, met woonplaats service. Als het goed is, is de APK bij Ford "gratis" in combinatie met een beurt(groot of klein). En dus inclusief een jaar Ford Assistance.

Het vervelende is, dat ik in die 15 jaar altijd uitstekend ben geholpen. Daarom viel dit voorval mij een beetje rauw op m'n dak.

Ik heb nu wel een APK ingepland bij een universele garage (hoef pas begin Maart), maar ik ga mij toch nog even bezinnen wat nu wijsheid is. Toch weer naar mijn vertrouwde dealer/garage ondanks dit voorval(beetje principe kwestie?), universeel of inderdaad een andere Ford vestiging even verderop.

[ Voor 35% gewijzigd door DutchOwnage op 06-01-2025 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Nu online
Hoe oud is je auto, en gaat het om een courant model?

Als je een niet ST of RS Ford rijdt kan de garage om de hoek je net zo goed helpen. Als je een Ecoboost met natte distributieriem hebt, check dan van tevoren even goed of de lokale garage wel de juiste olie gebruikt. Dat schijnt nogal een dingetje te zijn bij die modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
Knul schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:27:
Hoe oud is je auto, en gaat het om een courant model?

Als je een niet ST of RS Ford rijdt kan de garage om de hoek je net zo goed helpen. Als je een Ecoboost met natte distributieriem hebt, check dan van tevoren even goed of de lokale garage wel de juiste olie gebruikt. Dat schijnt nogal een dingetje te zijn bij die modellen.
Ik rij een Fiesta Titanium uit 2014. Geen Ecoboost maar gewoon een Duratec. 127K op de teller. Volgens mij moet niet dit jaar, maar volgend jaar de ketting vervangen worden.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 06-01-2025 13:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Knul
  • Nu online
DutchOwnage schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:29:
[...]

Ik rij een Fiesta Titanium uit 2014. Geen Ecoboost.127K op de teller. Volgens mij moet niet dit jaar, maar volgend jaar de ketting vervangen worden.
Daarmee zou ik zeker naar de lokale garage gaan :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:18
DutchOwnage schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:18:
Voor mij als nieuwe Wegenwacht klant ga ik 9,72 euro p/m betalen, met woonplaats service. Als het goed is, is de APK bij Ford "gratis" in combinatie met een beurt(groot of klein). En dus inclusief een jaar Ford Assistance.

Het vervelende is, dat ik in die 15 jaar altijd uitstekend ben geholpen. Daarom viel dit voorval mij een beetje rauw op m'n dak.

Ik heb nu wel een APK ingepland bij een universele garage (hoef pas begin Maart), maar ik ga mij toch nog even bezinnen wat nu wijsheid is. Toch weer naar mijn vertrouwde dealer/garage ondanks dit voorval(beetje principe kwestie?), universeel of inderdaad een andere Ford vestiging even verderop.
Schoolvoorbeeld van hoe je een goede relatie om zeep kan helpen, zo zonde dit…

Kijk, natuurlijk hadden ze vooraf een overeenkomst moeten laten tekenen waar de daghuur, extra kms, verrekening brandstof en eigen risico op vermeld staat. Heb je alle discussie vooraf getackeld. Een vervangende auto van 10 – 20 – 30K meegeven doe je niet zomaar meer anno 2024.

Maar zonder overeenkomst een hoog bedrag halsstarrig doorbelasten aan de klant is al helemaal niet handig. En leuk dat ze een offerte doorsturen, maar als dealer is het aannemelijk dat ze daar nog een korting op krijgen.

Bedrijven bekijken een bedrijf – klant relatie veel te vaak veel te zwart-wit en met een korte termijn visie. Als iets geld kost moet het hoe dan ook teruggevorderd worden op de klant terwijl je het ook gewoon als investering kan zien. Ik heb vaak genoeg gezien dat een klant zo’n bedrag dan wel morrend aftikt, maar diezelfde klant zie je vervolgens nooit meer terug én vertelt dit op verjaardagen (en GoT :P). Dat kost vele malen meer en dat zie je hier nu ook gebeuren.

15 jaar klant is echt niet niks he. Als je alle factuurtjes bij elkaar op telt dan schrik je denk ik van het bedrag. Als je in dit geval een symbolisch bedrag van 100 Euro (of zelfs niks!) had moeten betalen en daarmee weer 15 jaar klant blijft dan is die 318 Euro verwaarloosbaar bij het bedrag wat ze nog aan je kunnen verdienen.

Ik heb een tijdje in deze wereld gewerkt en helaas zijn er maar weinig bedrijven die dit spel echt snappen. Als ik jou was zou ik de APK lekker ergens anders doen om ze een signaal te geven dat je niet tevreden bent. Als het een goed bedrijf is neemt de manager of eigenaar wel contact met je op om te vragen waarom je na 15 jaar niet meer komt.

Alternatief zou kunnen zijn dat je zelf contact op neemt om een bakkie koffie met de eigenaar te doen. Hoe dan ook kan een persoonlijk gesprek met een bak koffie de lucht klaren weet ik uit ervaring :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hangt er ook vanaf hoe groot het bedrijf is.

Als je bijv bii een van Mossel in Breda zit hoef je daar echt niks van te verwachten qua klantrelatie.

Die vroegen trouwens voor mijn distributieriem en waterpomp vervanging 1300 euro. Dat heb ik dus lekker voor de helft ergens anders laten doen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

DutchOwnage schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:18:

APK is bij zowat iedere garage gratis in combinatie met een beurt. Een auto van 10 jaar bij de merkdealer laten onderhouden is gewoon geld wegpissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Die gratis APK is idd een wassen neus. Het is sowieso niet elk jaar en het is een bedrag van niks.

Die assistance is wel een ding. ANWB is toch duur.

Was voor mij (naast garantie/coulance) toch een factor om voor mijn onderhoud bij de merkdealer te blijven. Maar mijn auto is nu 7 jaar oud dus ik denk er ook over om te stoppen met onderhoud bij de merkdealer

[ Voor 41% gewijzigd door FreakNL op 06-01-2025 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
[...]

Ik weet vrij zeker dat ze, of niks doen, of de velg repareren. Wij hebben prachtige, grote, lichtmetalen velgen onder onze auto en ook weleens een stoeprandje geraakt. Volgens mij was de duurste keer 75€ om het te laten herstellen en je ziet er praktisch niks meer van. Ik zou ook de beschadigde velg opvragen, zelf laten repareren en weer verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

FreakNL schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:20:
Die gratis APK is idd een wassen neus. Het is sowieso niet elk jaar en het is een bedrag van niks.

Die assistance is wel een ding. ANWB is toch duur.

Was voor mij (naast garantie/coulance) toch een factor om voor mijn onderhoud bij de merkdealer te blijven. Maar mijn auto is nu 7 jaar oud dus ik denk er ook over om te stoppen met onderhoud bij de merkdealer
Die assistance is ook een wassen neus. Je betaalt weliswaar geen voorrijkosten of arbeidsloon maar eventuele onderdelen zijn wel stervensduur. Heb ooit dik 300 euro af moeten tikken voor een accu. Stelletje laaienlichters daar bij die zeevrucht.

En hoe vaak heb je die assistance nou helemaal nodig?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja, bij de ANWB zal dat niet goedkoper zijn.

Assistance is vooral handig als je ergens met een lege accu staat (alhoewel je altijd iemand anders kunt vragen mits diegene dan startkabels heeft) of een ander probleem wat makkelijk op te lossen is (maar niet door jezelf), denk bijvoorbeeld aan een sleutel die vast zit in het contact...

Mijn partner heeft ze weleens gebeld omdat ze het panoramische schuifdak niet dicht kreeg (functie weigerde). Ik zat toen zelf in het buitenland en kon op afstand niet beoordelen wat er aan de hand was. Maar ik was wel blij dat de assistance toen wel het dak dichtkreeg (anders was het een rijdend aquarium geworden)..

Verder wil ik pertinent niet dat mijn partner (in het ergste geval met dochter erbij) langs de snelweg een lekke band gaat wisselen. En zelf begin ik daar ook niet aan. Op een dorpsweg of op mijn eigen stoep zou ik het nog wel aandurven. Maargoed, daar heb je geen assist voor nodig, RWS sleept je ook af als je op de vluchtstrook staat. Maar dat is naar de eerstvolgende veilige plek en dan moet je dus wel zelf aan de gang en dat zie ik partner nog niet doen.. En zelf zou ik ook wel moeten puzzelen even.. En het gebeurt natuurlijk altijd om 23:00 's avonds...

[ Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 06-01-2025 15:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ach, we hebben nog geen eens een foto van de schade gezien en op zich is het toch terecht dat je betaalt voor de schade die je maakt? Best kort door de bocht om te stellen dat een dealer dit maar maar weg moet wuiven. You break it you buy it.

En ook al repareert de dealer het niet, dat is toch zijn zaak? Er is gewoon x euro schade die vergoed moet worden.

Het lijkt erop dat iedereen hier de dealer ongelijk geeft maar er is toch ook wel iets te zeggen voor het handelen van de dealer.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Denman schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:54:
Een vervangende auto van 10 – 20 – 30K meegeven doe je niet zomaar meer anno 2024.
Bij de lokale Kia garage krijg ik ook gewoon een vrijwel nieuwe kia EV6 of Niro mee als ik mijn auto voor een APK/beurt breng. Gaat ook gewoon zonder overeenkomst of handtekening.

Gaat allemaal heel makkelijk maar dat maakt het wel moeilijk als er een keer wat gebeurt...

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

FreakNL schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:54:
Nou ja, bij de ANWB zal dat niet goedkoper zijn.
Het gaat om de combinatie van WW en onderhoud bij een generieke garage (bij voorkeur een die alleen onderhoud doet). Lagere tarieven, onderdelen vaak goedkoper en ook eventueel wat minder onderhoud. Zo wil mijn merkdealer bijvoorbeeld graag de deurvangers vervangen omdat die een beetje kraken maar mij boeit dat niet bij een auto die ruim >10 jaar is.
Assistance is vooral handig als je ergens met een lege accu staat (alhoewel je altijd iemand anders kunt vragen mits diegene dan startkabels heeft) of een ander probleem wat makkelijk op te lossen is (maar niet door jezelf), denk bijvoorbeeld aan een sleutel die vast zit in het contact...
Startkabels moet je altijd zelf hebben :P
Mijn partner heeft ze weleens gebeld omdat ze het panoramische schuifdak niet dicht kreeg (functie weigerde). Ik zat toen zelf in het buitenland en kon op afstand niet beoordelen wat er aan de hand was. Maar ik was wel blij dat de assistance toen wel het dak dichtkreeg (anders was het een rijdend aquarium geworden)..

Verder wil ik pertinent niet dat mijn partner (in het ergste geval met dochter erbij) langs de snelweg een lekke band gaat wisselen. En zelf begin ik daar ook niet aan. Op een dorpsweg of op mijn eigen stoep zou ik het nog wel aandurven. Maargoed, daar heb je geen assist voor nodig, RWS sleept je ook af als je op de vluchtstrook staat. Maar dat is naar de eerstvolgende veilige plek en dan moet je dus wel zelf aan de gang en dat zie ik partner nog niet doen.. En zelf zou ik ook wel moeten puzzelen even.. En het gebeurt natuurlijk altijd om 23:00 's avonds...
Ja, banden wisselen heb ik ook niet veel zin in maar is uiteindelijk 10 minuten werk. (+45 minuten kofferbak uit- en inruimen om bij het reservewiel te komen) :')

Maar in een paar decennia autorijden kan ik het aantal bandenwissels makkelijk op een hand tellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 18-09 15:56
[...]

What. The. F. Zou voor mij de laatste keer zijn dat ik bij die garage kom. Garages zijn doorgaans gewoon verzekerd voor dit soort dingen lijkt me, schade aan een leenauto kan gebeuren, hoort erbij.

Wat voor leenauto was het? Een 'nieuwe' voorraad auto of een oud brik? Ok vrij recente auto met sport velgen. Merk dealer of handelaartje?

offtopic:
Ik ben eens met mijn auto naar de merkdealer geweest omdat mijn spiegelverwarming het niet deed op 1 spiegel, auto was op dat moment iets van 17 jaar oud. Hebben ze gefixed, alleen ondertussen wel het elektrische verstelmechanisme kapot gemaakt (bros/oud plastic). Mechanisme was niet los te verkrijgen bij Citroën, of ik ff 400 euro wilde aftikken voor een nieuwe spiegel. Safe to say was dat ook de laatste keer daar.

Uiteindelijk bij een Citroën specialist geweest, die hadden een gedemonteerd stelmechanisme op voorraad. Nieuw stelmechanisme en nieuw spiegelglas erin laten zetten voor 80 euro

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 06-01-2025 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09:12
Op zich is het niet vreemd dat de garage claimed, het is hun goed recht. Maaaaaar in dit geval zit daar wel een dingetje aan: dealers draaien echt wel meer dan 25% marge op zo’n velg: als het mijn klant was geweest had ik er op zijn minst niet aan willen verdienen, persoonlijk had ik er dan op zijn minst voor gekozen om gewoon tegen inkoop door te belasten aan de klant. Daar kan iedereen bij slapen. Hooguit dat de klant zich dan ‘genaaid’ voelt omdat die ziet dat hij al 15 jaar 40% aan marge op onderdelen betaald 🤓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
FastFred schreef op maandag 6 januari 2025 @ 20:56:
[...]

What. The. F. Zou voor mij de laatste keer zijn dat ik bij die garage kom. Garages zijn doorgaans gewoon verzekerd voor dit soort dingen lijkt me, schade aan een leenauto kan gebeuren, hoort erbij.

Wat voor leenauto was het? Een 'nieuwe' voorraad auto of een oud brik? Ok vrij recente auto met sport velgen. Merk dealer of handelaartje?

offtopic:
Ik ben eens met mijn auto naar de merkdealer geweest omdat mijn spiegelverwarming het niet deed op 1 spiegel, auto was op dat moment iets van 17 jaar oud. Hebben ze gefixed, alleen ondertussen wel het elektrische verstelmechanisme kapot gemaakt (bros/oud plastic). Mechanisme was niet los te verkrijgen bij Citroën, of ik ff 400 euro wilde aftikken voor een nieuwe spiegel. Safe to say was dat ook de laatste keer daar.

Uiteindelijk bij een Citroën specialist geweest, die hadden een gedemonteerd stelmechanisme op voorraad. Nieuw stelmechanisme en nieuw spiegelglas erin laten zetten voor 80 euro
Merkdealer :)

Nooit kunnen vermoeden dat mijn vraag zoveel reacties te weeg zou brengen zeg. Bedankt voor alle feedback so far. Het boek is voor mij eigenlijk wel gesloten hoor. Ondanks mijn 47 jaartjes is dit toch ook wel weer een wijze levensles geweest. Ondanks dat de dealer vast wel in zijn recht zal staan, blijft het bij mij toch knagen in de zin van dat ze het wat "chiquer" op hadden mogen lossen. Maar dat is natuurlijk door mijn eigen (roze) bril gezien.

Dus voor mij is de zaak afgesloten. Ik denk wel dat ik vanaf nu naar een "gewone" garage ga voor onderhoud en APK. Want het eigenlijke euvel waarvoor ik met mijn eigen auto naar de garage moest, het vervangen van een van de bobines, heeft mij ook al het lieve sommetje van 258 euro gekost, waarvan 108 euro alleen al aan arbeidsloon. Mijn buurman barste in lachen uit om zulke bedragen, hij had het waarschijnlijk zelf voor mij kunnen fixen. Dat had me hooguit wat pilsjes gekost.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Tja als weet dat het de bobine is? Dat moest toch ook eerst vastgesteld worden en dat kost ook tijd. Bobine verwisselen in idd alleen maar een beetje demonteren en een nieuwe monteren.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Pagina: 1