Ervaringen met "goedkope" tuinberging van metaal?

Pagina: 1
Acties:

• Dreadnought
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 00:06
Wij willen een berging in de tuin gaan plaatsen. Bij winkels zoals VidaXL krijg je voor relatief weinig geld forse bergingen, gefabriceerd van gegalvaniseerd staal, op basis van plaatwerk. Bijv. deze: https://www.vidaxl.nl/e/v...leurig/8719883756769.html. Tamelijk goedkoop, maar we hebben wat twijfels bij de kwaliteit van deze stalletjes. Heeft iemand hier ervaring mee met degelijke bergingen? We zien dat A-merken (bijv. Hörmann) veel duurder zijn, en aannamelijkerwijs ook beter... maar dat geld geven we liever niet uit. Neemt niet weg dat we wat huiverig zijn voor een goedkopere oplossing... goede koop of duurkoop?

We hebben overigens geen exact formaat voor ogen. Gezien onze tuin ruimte zat biedt kiezen we liever iets groters dan iets kleiners, we denken aan een 20m2 aan oppvervlak. Dank!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:05
Goeie betonnen fundering en dan zal het best wat jaren meegaan.
Het is volgens mij wel redelijk dun staal, dus goeie fundering is echt noodzakelijk.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:53
Bad Brains schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:23:
Goeie betonnen fundering en dan zal het best wat jaren meegaan.
Het is volgens mij wel redelijk dun staal, dus goeie fundering is echt noodzakelijk.
Waarom zou een fundering hier speciaal belangrijk zijn? Alle tuinbergingen hebben toch een vorm van fatsoenlijke fundering nodig.

De prijs van zo'n VidaXL hok is wel schokkend veel goedkoper dan mijn biohort :X Ben dus ook wel benieuwd naar het kwaliteitsverschil.

Een deel is zo al te zien: een 'deur' van 153cm hoog is lachwekkend. Geen hemelwaterafvoer.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 26-12-2024 19:45 ]

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Tijd geleden deze aangeschaft voor 95 euro:

https://www.deubaxxl.nl/t...aal-196x122x182cm/990737/

Kwaliteit is om te janken, slap, maakt herrie in de regen, niet normaal in elkaar te schroeven met de voorgeboorde gaten (zelf redelijke ervaring met bouwen en schroeven van kleine constructies) platic folie eraf halen na een half uur opgegeven. Deuk zit er snel in.

Maar perfect geworden voor het speelgoed van de kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:19

Honesty

kattenneus!

Wij hebben een tuinkist van vidaxl(was 150 euro ofzo maar als je er al naar kijkt stort die al in. Zal zelf nooit meer iets van VidaXL kopen, goedkoop idd maar ook weinig waard en je koopt juist een over dekking voor de tuin omdat je iets wil beschermen.

Festina lente

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-04 09:23
Alles wat je van vidaxl koopt is weggegooid geld. Dit zal niet anders zijn hoe goedkoop het ook is

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
plaspvd schreef op donderdag 26 december 2024 @ 19:42:
Tijd geleden deze aangeschaft voor 95 euro:

https://www.deubaxxl.nl/t...aal-196x122x182cm/990737/

Kwaliteit is om te janken, slap, maakt herrie in de regen, niet normaal in elkaar te schroeven met de voorgeboorde gaten (zelf redelijke ervaring met bouwen en schroeven van kleine constructies) platic folie eraf halen na een half uur opgegeven. Deuk zit er snel in.

Maar perfect geworden voor het speelgoed van de kinderen.
Misleidende foto ook: deur 153cm hoog en vrouw ernaast ruim korter 8)7

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
@Rukapul zelf houd ik niet meer bij hoe vaak ik mijn kop gestoten heb!

• Dreadnought
VidaXL was slechts een voorbeeld, maar het zou wellicht een kandidaat zijn voor wat ik wil. Afgaande op de reacties hier zie ik die kans wel snel kleiner worden :). Zelf overigens geen negatieve ervaringen met deze winkel - een paar keer iets gekocht en dat was goed (genoeg), met name de prijs in acht nemende...

Maar wellicht maar toch een centje meer uitgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Voor een Hörmann of Biohort is dat wel meer dan iets :X En die hebben geen 8m x 2.5 in het assortiment.

Mwt Biohort ben ik serieus lang bezig geweest om op te bouwen ondanks ervaring in klussen, Ikea en Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
Rukapul schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 01:23:
Voor een Hörmann of Biohort is dat wel meer dan iets :X En die hebben geen 8m x 2.5 in het assortiment.

Mwt Biohort ben ik serieus lang bezig geweest om op te bouwen ondanks ervaring in klussen, Ikea en Lego.
Ja daar haal je een goed punt aan - het lijkt er wel een beetje op dat je de keuze uit goedkoop of duur hebt, maar ook dat er weinig tussenzit. Afmetingen meerekende kom je tot de conclusie dat een Biohort 5x duurder is dan een no-name el cheapo oplossing. Flink verschil, dat zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016

H-W

En reken maar dat het in zo'n metalen hok in de zomer enorm warm kan worden! Waarom wil je geen houten berging? Na de kindertijd ook handig voor je tuingereedschap, tuinmeubilair of andere opslag? Dan zou ik wel iets kopen waar je over pak 'm beetje 15 jaar nog plezier van hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
H-W schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:25:
En reken maar dat het in zo'n metalen hok in de zomer enorm warm kan worden! Waarom wil je geen houten berging? Na de kindertijd ook handig voor je tuingereedschap, tuinmeubilair of andere opslag? Dan zou ik wel iets kopen waar je over pak 'm beetje 15 jaar nog plezier van hebt.
Een houten berging heeft net zo goed nadelen. Niet voor niets dat de meeste er na een aantal jaar vergrijsd en daarna verrot uitzien. Beitsen en verven is niet iedereens hobby.

Qua zon is het ook een kwestie ligging en beoogd gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016

H-W

Tja, elk nadeel heb z'n voordeel. Er is voor beiden wat te zeggen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
Voor ons is een metalen huis een prima oplossing - het staat in een vergeten hoek van de tuin, onder de bomen en dient als opslag voor spullen die je niet zo vaak nodig hebt. Timmerhout, verticueermachine, fietsen (ja we fietsen weinig) enzovoorrts. Gezien we de ruimte hebben en veel bomen in de tuin hebben kunnen we zo'n metalen hok prima verstoppen zonder echt de nadelen te ervaren... hout is zeker mooi, maar vergt veel meer onderhou[d/t] ;) dus dat doe ik liever niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-02 10:25
Je zou ook naar sandwichpanelen kunnen kijken.
Makkelijk en snel op te bouwen en heb je ook gelijk een geisoleerd huisje.
https://bouwproducten.hardeman.nl/sandwichpanelen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:25
https://www.troostwijkauc...x600x240-cm-A1-27435-6064

Of tijdje veiling in gaten houden of er wat leuks voorbij komt. Zoals hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 09:41

backupdevice

Boeh!

Marktplaats in de gaten houden voor Keter schuren .

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matvdd
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-04 16:09
Ik heb deze gelijkaardige metalen berging staan als fietsenstalling.
Natuurlijk niet zo'n afmetingen zoals het voorbeeld in de origineel post.

https://www.premiumxl.be/...bg_8MeJKqrLcaAokVEALw_wcB

Ik had best wat negatieve reviews gelezen over dun plaatstaal/moeilijk in elkaar te plaatsen/fragiel.
Maar toch een kans gegeven gezien de lage prijs en de tijdelijke stockage die ik nodig had.

Ikzelf ben heel tevreden van deze tuiberging voor de prijs. Klein grondplaatje gegoten als fundering zodat deze nooit lang in water staat, om zoveel mogelijk roest tegen te gaan.
Montage duurde wel even door de vele bouten en moeren maar al bij al gewoon een grote Meccano set met een slechte Ikea afkooksel handleiding, maar met beetje inzicht best te doen.
Tip, gebruik bij het monteren wat Loctite schroefdraad borging rood/blauw. Dan ben je zeker dat die niet met tijd/wind loskomen, verstevig desnoods zelf enkele plaatsen waar nodig (bij mij niet nodig maar dan ook een pak kleiner) en voor de prijs zeker een goede berging.
Heb deze nu opgewaardeer naar fietsenstalling nu ik die niet meer als berging nodig heb.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Dzo29VVJgTC-gPt0c8CvLKXM9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/isEkkQxjwo0rUmF2AZw58dp2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wtj1vFUpR6wm43QO2zt1AoBbaA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gKlpYHQNIUANu9Jd5qsulc4T.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:53
Hout is wel makkelijker om te hergebruiken als je na een paar jaar iets anders wilt maken.

Ik had er drie staan :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCrTbCWc5CBqyMoRq7KCFqq47Ho=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EC4eNsLWCK3vMTbLfQ0CRYd9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJYELS7gNYbgtWRVDEgh0ZDaEDM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hlUdHh0qpZSU6EgDGbikHCcE.jpg?f=fotoalbum_tile

Prima schuurtjes voor het gebruik.

[ Voor 43% gewijzigd door Ingelogd op 29-12-2024 12:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ondanks dat er ook vast wel een paar mensen goede (of nog geen slechte) ervaringen mee hebben raad ik die dingen sterk af, heel wat van die dingen hebben zo dun marteriaal dat één enkele hagelbui al voor gaten kan worden. 4 houten palen en van die ijzeren poten om in de grond te slaan en je hebt al een heel goed begin van een houten berging, die ga je wellicht niet voor precies 99 euro voor elkaar krijgen maar met een paar uurtjes knutzelen met een zaag en een schroefmachine heb je een prima houten schuur die mits een lik verk makkelijk 10 tot 20 jaar langer blijft staan dan zo'n aluminiumfolie-gedrocht van de vidaXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
99ruud99 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:36:
https://www.troostwijkauc...x600x240-cm-A1-27435-6064

Of tijdje veiling in gaten houden of er wat leuks voorbij komt. Zoals hierboven.
Nou mijn ervaring is dat ik hier vaak geboden heb. Zelfs meerdere malen op overkappingen (en dan geen bod van 10-20euro). Maar +-500 euro op een overkapping die +- 1500euro kost. En iedere keer: je hebt gewonnen maar helaas we verkopen hem toch niet.. dus wellicht doe ik iets verkeerds maar het is werkelijk hopelijk op die site.

Qua schuur: ga 1x voor iets goed wat +10jaar meegaat ookal is het maar een schuurtje. Anders zet je hem neer en ben je al op de dag aan het wachten tot je hem weer kan wegdoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:25
@epicfailguy23 herkenbaar - ik skip dus ook degene die een minimumbedrag invullen. Je weet namelijk nooit wat het minimumbedrag is...

Voor rest heb ik ooit (per ongeluk) wel paar dingen gekocht voor 1 euro + ik geloof 10 euro veilingkosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadnought
Ingelogd schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:15:
Hout is wel makkelijker om te hergebruiken als je na een paar jaar iets anders wilt maken.

Ik had er drie staan :+

[Afbeelding][Afbeelding]

Prima schuurtjes voor het gebruik.
Zijn dit ook van die hele goedkope hutjes of heb je voor wat meer kwaliteit gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:53
Dreadnought schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:55:
[...]

Zijn dit ook van die hele goedkope hutjes of heb je voor wat meer kwaliteit gekozen?
De twee kleinere (rechts en de licht groene) functioneerde prima, dat zijn de goedkopere. Het geheel krijgt pas zijn sterkte als alles in elkaar zit. De grote die jij wilt zou ik niet doen met het dunnere plaatmateriaal, ca. 8 meter is behoorlijk. Het rammelde bij de kleinere bij mij al, laat staan bij een hele grote. Ook rekening houden dat die niet weg waait.

Mijn vorige buren hebben ooit dat model van vidaxl gehad, wel een kleinere. Op een dag waren ze het beu en vouwden heel dat ding ter plekke op _/-\o_ Die schuifdeuren wilde niet meer _O-, hij draaide helemaal door.

De Biohort is echt een kwaliteit verschil, plaatwerk is wat dikker maar ook de prijs, daar heb ik nu een grotere van staan. De kleinere had ik ooit tweedehands gratis opgehaald en later daarop een andere aan gebouwd. De koppel/verbindingsstukken kon ik zo kopen. Ik ben er blij mee omdat ik de koste laag heb weten te houden. Volgende keer zou ik eerder voor een houten berging gaan, ethisch mooier te maken en makkelijker wat in te schroeven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQ71-SGKdCeXv0c2-4XHpqAP3Wo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lIILClQzEnay6SZSkGhYN4Vc.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-cmNUdt5XUGphplHea4xYL3dh-8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQ8dv7XlxwEItCzOkCyAU3mz.jpg?f=fotoalbum_tile

Je kan ook kijken naar tweedehands schuurtjes, hout is herbruikbaar als je totaal iets anders wilt.
Deze bijv. https://www.marktplaats.n...ef-4555-8243-0aca7e5ce640 is niet het formaat wat je zoekt maar je kunt wel boven je hoofd weer een paar spulletjes kwijt.
Pagina: 1