Hallo, ik ben op zoek naar een warmtepomp, mag een monoblock zijn, die ik alleen nodig heb om +/- 120 m2 vloerverwarming op te vangen.
Ik heb al een warmtepompboiler voor warmwater en deze staat pal onder mijn badkamer. Verder mag deze eventueel ook koelen maar hier verwacht ik niet veel van.
Waarschijnlijk zal ik een warmtepomp nodig hebben tussen de 6 Kw en 8 Kw.
Gaat hier om een 2 onder een kap- woning uit 1972. Spouwmuur maar niet geïsoleerd. Woning wordt van binnenuit na-geïsoleerd met PIR- en gipsplaten.
Een plat dak met bitumen. Hierop ligt harde isolatie maar dit ga ik tot vervangen (warm dak)
Het doel is het gas de deur uit te doen. Zit nu nog een CV ketel in die aan het eind van zijn latijn is.
Ruimte:
Ik heb buiten ruimte voor een split of monoblock. Voor de split versie heb ik ook ruimte voor een binnenunit.
Wil rond de zomer ook de zonnepanelen neerleggen op het platte dak om de kosten van energie op te vangen.
Alvast bedankt voor jullie input/ aan- en opmerkingen.
:strip_exif()/f/image/87JHuT2pJetVQFhFgZxBpcDM.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb al een warmtepompboiler voor warmwater en deze staat pal onder mijn badkamer. Verder mag deze eventueel ook koelen maar hier verwacht ik niet veel van.
Waarschijnlijk zal ik een warmtepomp nodig hebben tussen de 6 Kw en 8 Kw.
Gaat hier om een 2 onder een kap- woning uit 1972. Spouwmuur maar niet geïsoleerd. Woning wordt van binnenuit na-geïsoleerd met PIR- en gipsplaten.
Een plat dak met bitumen. Hierop ligt harde isolatie maar dit ga ik tot vervangen (warm dak)
Het doel is het gas de deur uit te doen. Zit nu nog een CV ketel in die aan het eind van zijn latijn is.
Ruimte:
Ik heb buiten ruimte voor een split of monoblock. Voor de split versie heb ik ook ruimte voor een binnenunit.
Wil rond de zomer ook de zonnepanelen neerleggen op het platte dak om de kosten van energie op te vangen.
Alvast bedankt voor jullie input/ aan- en opmerkingen.
:strip_exif()/f/image/87JHuT2pJetVQFhFgZxBpcDM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wDBiZg8yZhAfbhecdK0ro8ce.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door cwrm63 op 26-12-2024 17:30 ]
PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost, 6x 380 West, 5x 380 West. Totaal 6460Wp