Tijdelijk geen internetabonnement - Opzegtermijn abonnement?

Pagina: 1
Acties:

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-07 20:19
Hallo,

Momenteel hebben we internet en tv van Ziggo welke op 29-12-24 verloopt. Een aantal maanden geleden heb ik een Delta internet en tv abonnement afgesloten en heb deze in laten gaan op 26-12-24. Gisteren kregen we echter een mail van Delta dat het abonnement pas op 09-01-25 ingaat (?). Heel apart, maar als ons Ziggo abonnement de 29e verloopt hebben we dus ruim 1,5 week geen internet en tv.

Wellicht kan ik Ziggo morgen nog contacteren om het abonnement niet af te laten lopen, maar dit om te laten zetten naar een abonnement voor onbepaalde tijd, zodat ik het kan opzeggen wanneer het Delta abonnement is ingegaan.

Mocht dit niet meer lukken: kan ik ergens een abonnement afsluiten en z.s.m. in laten gaan en dan binnen de 14 dagen wettelijke bedenktijd het abonnement opzeggen?

Geen idee wat de beste oplossing is, maar voor ons is het voornaamste dat we "gewoon" internet en tv blijven behouden.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aangezien Delta niet eerder kan leveren zou ik inderdaad contact opnemen met Ziggo voor wat zij je kunnen bieden.

Tip voor volgende keer overstappen: wacht met opzeggen van je oude abonnement totdat je nieuwe volledig naar behoren werkt. Ja, dan betaal je minimaal maandje opzegtermjin dubbel, maar kom je nooit zonder te zitten ongeacht wat er allemaal anders loopt bij de nieuwe provider dan verwacht.

Oslik blyat! Oslik!

• se77en
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-07 20:23
Contact met Ziggo opnemen is inderdaad een goed idee en je kan ook aan Delta vragen of ze een tijdelijke oplossing via mobiel internet hebben.

En voor het einde van de maand de bundel van je telefoon verhogen als het andere mislukt.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:17
Uhmazing schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:28:
Hallo,

Momenteel hebben we internet en tv van Ziggo welke op 29-12-24 verloopt. Een aantal maanden geleden heb ik een Delta internet en tv abonnement afgesloten en heb deze in laten gaan op 26-12-24. Gisteren kregen we echter een mail van Delta dat het abonnement pas op 09-01-25 ingaat (?). Heel apart, maar als ons Ziggo abonnement de 29e verloopt hebben we dus ruim 1,5 week geen internet en tv.

Wellicht kan ik Ziggo morgen nog contacteren om het abonnement niet af te laten lopen, maar dit om te laten zetten naar een abonnement voor onbepaalde tijd, zodat ik het kan opzeggen wanneer het Delta abonnement is ingegaan.

Mocht dit niet meer lukken: kan ik ergens een abonnement afsluiten en z.s.m. in laten gaan en dan binnen de 14 dagen wettelijke bedenktijd het abonnement opzeggen?

Geen idee wat de beste oplossing is, maar voor ons is het voornaamste dat we "gewoon" internet en tv blijven behouden.

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Heb je gebruik gemaakt van de overstapservice? Zo ja: dan hoef je niks te doen. Ziggo zal dan pas stoppen zodra Delta de diensten werkend heeft opgeleverd. Zo nee: zie de reacties hier boven

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:41
Mocht het allemaal niet lukken.

Deze even bestellen voor die 1,5 week.
https://www.odido.nl/internet/klik-en-klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 04-07 20:19
Heb even gechat met Ziggo.
Na de einddatum van het contract op 29 december loopt het abonnement gewoon door voor onbepaalde tijd en kan het maandelijks opgezegd worden.

Ik denk dat we het dan door laten lopen en opzeggen, dan betalen we dus 1 maand "dubbel". Of verrekenen ze dit aan het eind met het daadwerkelijk aantal gebruikte dagen (dus t/m 9 januari)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:01
Maar had je Ziggo nu al opgezegd of niet?
Een abbo loopt sowieso door na de contractperiode en is dan maandelijks opzegbaar (het stopt dus niet automatisch na 12/24 maanden en gaat vanzelf over naar onbepaalde tijd).
Als je dus vandaag pas Ziggo opzegt, loopt dat tot minimaal 27-01.

Weet niet hoe het bij Delta werkt, maar ik maak ALTIJD gebruik van de overstapservice, dan heb je dit soort situaties niet.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 27-12-2024 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:21

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Geluk bij een ongeluk voor TS dus. En een gratis leermoment.

De businesscase bij abonnementen is juist in deze zo lang mogelijk door te laten lopen, deze moeten dus opgezegd worden door de klant.

Beter dus overstappen en dan het opzeggen die de nieuwe provider te laten regelen, duurt geldt voor zowel je internet als ook voor je mobiele abonnement.

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Uhmazing schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 00:09:
Ik denk dat we het dan door laten lopen en opzeggen, dan betalen we dus 1 maand "dubbel". Of verrekenen ze dit aan het eind met het daadwerkelijk aantal gebruikte dagen (dus t/m 9 januari)?
Je betaalt die hele maand. Ze bieden jou internet gedurende die tijd, daar betaal je voor, ongeacht of je er geen bit overheen stuurt, of 24/7 er gebruik van maakt.
En als ze een maand opzegtermijn hanteren, wat redelijk standaard is, en je hebt de 26e opgezegd, dan betaal je dus tot 26 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:38
Uhmazing schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 00:09:
Heb even gechat met Ziggo.
Na de einddatum van het contract op 29 december loopt het abonnement gewoon door voor onbepaalde tijd en kan het maandelijks opgezegd worden.

Misschien een beetje een dooddoener: dit staat allemaal in de voorwaarden waarvoor je getekend hebt bij de start van je contract.

Je Ziggo loopt door tot 1 maand na het moment van opzeggen. Dus als je vandaag opzegt, betaal je Ziggo tot/met 27 januari. Meer hierover kan je vinden in de voorwaarden, artikel 7:
https://cdn.vodafoneziggo...waarden-22-april-2024.pdf

[ Voor 10% gewijzigd door FredvZ op 27-12-2024 12:35 ]

Spel en typfouten voorbehouden

Pagina: 1