Koppelstuk RJ-45 werkt soms (niet)

Pagina: 1
Acties:

• Pieter_C
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 03-01 14:08
Hallo,

Omdat ik een ethernet aansluiting een paar meter moet verleggen (bureau verplaatst en ik wil geen losse kabels), heb ik een koppelstuk gekocht: Intronics - Modulair koppelstuk RJ-45 shielded CAT6.

Echter als ik de aanlsuitingen test met m'n laptop en met een docking station, krijg ik geen signaal door. Mijn eerste idee was dus dat dat koppelstuk niet werkt, maar als ik naar m'n PC ga en dat koppelstuk ertussen steek, krijg ik wel signaal door.
Nu zijn al m'n kabels wel CAT5E, maar ik zou niet verwachten dat dat een probleem mag zijn?
Iemand een idee waar dit kan aan liggen?
Bedankt!
Pieter

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:04

nelizmastr

Goed wies kapot

Kan zijn dat je laptop een kritische netwerkkaart heeft, zoals sommige Intel NIC’s dat zijn, en je desktop bijv. een Realtek, die zijn minder kieskeurig.

I reject your reality and substitute my own

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 21:50
Verwissel je dan de hele samenstelsel van kabels en koppelstuk of met een andere kabel voor PC en laptop.
In het laatste geval kan een kabelconnector net even wat minder goed verbinding maken. Komt nog wel eens voor met oudere kabels.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Pieter_C
nelizmastr schreef op donderdag 26 december 2024 @ 17:29:
Kan zijn dat je laptop een kritische netwerkkaart heeft, zoals sommige Intel NIC’s dat zijn, en je desktop bijv. een Realtek, die zijn minder kieskeurig.
Deze ga ik eens bekijken, zou weleens de oorzaak kunnen zijn. De PC is inderdaad Realtek. Welke configuratie zou het dan aan te raden zijn als dit de oorzaak is?

[ Voor 9% gewijzigd door Pieter_C op 26-12-2024 19:41 ]

• Pieter_C
JukeboxBill schreef op donderdag 26 december 2024 @ 18:21:
Verwissel je dan de hele samenstelsel van kabels en koppelstuk of met een andere kabel voor PC en laptop.
In het laatste geval kan een kabelconnector net even wat minder goed verbinding maken. Komt nog wel eens voor met oudere kabels.
De kabel blijft in koppelstuk zitten om dit zeker al niet als variabele mee te nemen. Enkel het deel ervoor is variabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42
Pieter_C schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:48:
Mijn eerste idee was dus dat dat koppelstuk niet werkt, maar als ik naar m'n PC ga en dat koppelstuk ertussen steek, krijg ik wel signaal door.
Is dat getest met dezelfde kabels?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_C
inderdaad, dus hetzelfde koppelstuk en de kabel tusen koppenstuk en het toestel is hetzelfde. Heb zelfs de kabel in koppelstuk laten zitten.
Pagina: 1