EGPU power aansturen via mijn Anker SOLIX C300 DC

Pagina: 1
Acties:

• yelop
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15-06 22:11
Doel is portable gaming.

Mijn power station kan 140 W aan een singleport supplyen of 2x 140W via 2 ports.
Nu wil ik deze aansluiten op de one x fly f1 pro handheld pc.

Nu zijn dit de gegevens van een voorbeeld van een EGPU de "OneXGPU" en de "OneXGPU 2"
Andere egpu's die in mijn scenario zouden kunnen werken zou ik graag over horen!

Het stroomverbruik zou zitten op:

"100w for onexgpu and 130w turbo" de Onexgpu2 is er nu ook en die consumed "The more powerful OneXGPU 2 starts at 130W and will operate at up to 180W at a press of its turbo button."
Of de AYANEO AG01 die 100W en 120W mode heeft.

Misschien dat ik de onexgpu2 in normal mode zou kunnen gebruiken?

Via deze connector dc power in 140W powerdelivery om te zetten naar mijn power station.

https://www.amazon.com/ch...ronics%2C161&sr=1-25&th=1

Is dit haalbaar? Of hoe zou dit wel haalbaar kunnen zijn?

(volgens de discord geeft hij aan dat voor de one x fly f1 pro de top usbc4 port charging priority heeft en dat hij maar van 1 usbc4 port zou laden van de 2 usbc4 poorten dat deze heeft) Totale powerdraw van de onexfly =46w max maar als een egpu aangesloten is zal hij zijn igpu niet gebruiken, ipv daarvan zal de cpu meer vragen waarschijnlijk maar je kunt een lagere TDP instellen zoals 15W en dan komt t misschien op t zelfde uit qua performance en is total power draw misschien 30W?!

[ Voor 21% gewijzigd door yelop op 27-12-2024 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yelop
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:12

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Heb zo'n kabel laten aankopen door een collega voor schermen van spanning te voorzien (waren wel USB-C naar 9V) en volgens mij werken die nog steeds.

Ik zou het gewoon proberen, het is nu niet het einde van de wereld geld ;)

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yelop
Damic schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:51:
Heb zo'n kabel laten aankopen door een collega voor schermen van spanning te voorzien (waren wel USB-C naar 9V) en volgens mij werken die nog steeds.

Ik zou het gewoon proberen, het is nu niet het einde van de wereld geld ;)
Mooi om te horen. echter ben er wel achter gekomen dat deze kabel waarschijnlijk niet werkt voor 140W omdat het niet de juiste voltage doorgeeft voor de powerstation. Dus dat zou alleen 100W zijn dan.

https://stargear-solution...d-work-with-65w-pd-source

Deze zou dat mogelijk wel kunnen?
Letterlijk de enige kabel die ik kon vinden met die modus 28v voor 140W. tenzij iemand anders weet?
Proberen is een beetje lastig aangezien het allemaal china spul is. Is het beter op voorhand te weten wat je koopt en of het werkt.

Is het ook mogelijk om een EGPU te limiten in frames zodat hij minder power trekt? Of is de 100W en 130W echt de laatste basis voor genoemde EGPU's? En zou je dan moeten gaan undervolten of powerlimits veranderen? kan dat uberhaupt voor een EGPU?

[ Voor 12% gewijzigd door yelop op 12-01-2025 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Opgepast dat is voor een starlink mini te voeden, dat kan wel eens een afwijkende plug zijn.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yelop
Damic schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:59:
Opgepast dat is voor een starlink mini te voeden, dat kan wel eens een afwijkende plug zijn.
Iemand anders zei "het is wel een standaard 5./ 2.1 oid connector die je ook op gitaarpedalen en arduino ziet, dus dat gaat goed."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ok dan kun je dat proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yelop
Proberen.. niet echt.. aangezien wat ik zei het uit china komt en terugsturen niet zonder hoge kosten kan.
Vandaar dat ik hoopte dat hier mensen zaten die meer inzicht of ervaring in het gebruikscenario van mij hebben. Maar misschien dat 140W met zo'n converter zelfs voor de tweakers onderons superniche is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ik was even aan't kijken en de voeding brick is een 20V (330W), Als je wilt proberen probeer dan via amazon, werkt het niet stuur je het terug. Kijk altijd naar de amazon warehouse deals ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yelop
Damic schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:42:
Ik was even aan't kijken en de voeding brick is een 20V (330W), Als je wilt proberen probeer dan via amazon, werkt het niet stuur je het terug. Kijk altijd naar de amazon warehouse deals ;)
Ik heb toch geen voedingbrick nodig voor mijn usecase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

wat wil je nu van spanning en stroom voorzien die dat zo'n aansluiting heeft? Want de player pro heeft een usb-c aansluiting die zelf aangeeft welke spanning ie wilt.

Pagina: 1