Werking active subwoofer

Pagina: 1
Acties:

• Jandoedels
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-02 18:20
Dag allen,

even een vraag, ik heb een autoradio met sub-out (tulp RCA) aansluiting en ik heb een active subwoofer
de JBL nano basspro. Deze heeft een versterker ingebouwd.

Nu mijn vraag is, als ik de subwoofer met de tulp/RCA aansluit vanaf de radio naar de subwoofer,
gebruikt de subwoofer dan zijn eigen versterker, of die van de radio?
Groet.

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:06

thijsco19

KTM 990 SMT

Meestal bij een specifieke sub aansluiting is dit een pre amp output. Dat wil zeggen een uitgang die niet via de versterker van de radio gaat.

Voor de zekerheid moet je toch de manual raadplegen. Weet je het exacte model en type van de radio?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Jag

Dat hoeft niet hoor. De head unit geeft alleen maar een signaaltje. De subwoofer gebruikt zijn eigen versterker. Dat doen actieve subwoofers.

• Jandoedels
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-02 18:20
En krijgt hij dan ook zijn spanning via die tulp/rca ?
Ik las namelijk ook ergens : remote draadje sub (blauw vanaf de sub) op (remote stroom radio) aansluiten zodat je radio de sub inschakeld zodra je die aan zet. Schakelt sub ook automatisch uit wanneer je de radio uitzet.

met andere woorden voeding hoef ik dan niet vanaf de accu te trekken,

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:13
https://support.jbl.com/o...ck%20Start%20Guide_NL.pdf

De handleiding, eerste pagina, je hebt een gewoon een voeding nodig vanaf de accu voor de subwoofer. de RCA kabel zorgt alleen voor signaal , de remote is voor aan/uit schakelen van de sub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:55

|sWORDs|

vSphere/ESXi

1. Zwart naar een goed stuk blank metaal van chassis. (voor de min)
  2. Blauw naar remote van de headunit en Auto Turn On op Off. (voor auto inschakelen met headunit)
  3. RCA naar RCA op headunit en zoveel mogelijk uit de buurt van andere kabels. (voor geluid in)
  4. Eventueel remote control aansluiten. (voor boost/volume control zonder onder de stoel te hoeven)
  5. Low pass klein stukje links van het midden. (80-100Hz of indien RCA puur sub met crossover heeft headunit op 80-100Hz zetten en low pass van sub op 150)
  6. Rood naar de plus van de accu. (voor de plus)
  7. Gain op minimum en dan opvoeren tot vervorming en dan een stukje terug.
  8. Daarna boost aanpassen naar wens (persoonlijk zodra er duidelijk aanvulling begint te komen).

[ Voor 77% gewijzigd door |sWORDs| op 27-12-2024 15:13 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Pagina: 1