Goedemorgen,
Met succes een aantal maanden geleden voor het eerst mijn eigen PC gebouwd.
Wel loop ik soms tegen een klein dingetje aan waar iemand hier wellicht direct een oplossing voor heeft.
Soms na het ontwaken van mijn computer start maar 1 van mijn 2 monitoren op, ik dien de PC dan opnieuw op te starten. Wanneer ik dit doe vanuit windows - opnieuw opstarten, start hij.... niet meer op. Ik zie dan een oranje lampje op het moederbord verschijnen.
Wanneer ik dan de aan/uit knop ingedrukt houd forceer ik hem helemaal uit, waarna hij weer prima opstart.
Is hier een reden voor?
Mijn componenten:
- TUF Gaming B650-PLUS WIFI
- AMD Ryzen 7 7700 8-core
- AMD Radeon RX 7900 GRE
- Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB 6000
- Bios heb ik de meest recente versie .3057
- Samsung Odyssey G7 LS28BG700EPXEN monitor. verbonden rechtstreeks op videokaart, 1 met displayport, 1 met HDMI.
Alle hulp welkom! Dank!
Met succes een aantal maanden geleden voor het eerst mijn eigen PC gebouwd.
Wel loop ik soms tegen een klein dingetje aan waar iemand hier wellicht direct een oplossing voor heeft.
Soms na het ontwaken van mijn computer start maar 1 van mijn 2 monitoren op, ik dien de PC dan opnieuw op te starten. Wanneer ik dit doe vanuit windows - opnieuw opstarten, start hij.... niet meer op. Ik zie dan een oranje lampje op het moederbord verschijnen.
Wanneer ik dan de aan/uit knop ingedrukt houd forceer ik hem helemaal uit, waarna hij weer prima opstart.
Is hier een reden voor?
Mijn componenten:
- TUF Gaming B650-PLUS WIFI
- AMD Ryzen 7 7700 8-core
- AMD Radeon RX 7900 GRE
- Corsair DDR5 Vengeance 2x16GB 6000
- Bios heb ik de meest recente versie .3057
- Samsung Odyssey G7 LS28BG700EPXEN monitor. verbonden rechtstreeks op videokaart, 1 met displayport, 1 met HDMI.
Alle hulp welkom! Dank!