Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 28-03 08:58

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Topicstarter
Hallo!

Ik heb 2 LG TV's. Jullie kennen het wel, prima beeld, interface die alleen een Koreaan snapt.

Mijn simpele probleem is als volgt: scherm casten vanaf laptop werkt op geen van beiden. Het rare is dat hij het wel is gelukt ooit, maar sinds een update hier of daar niet meer. Als ik windows+k doe, verschijnt er op de LG tv's de mededeling dat ik verzoek het scherm te delen, maar de enige optie die je hebt is annuleren.

Toen het nog wel lukt was dit ook zo, maar verbond de laptop na enige tijd vanzelf, maar daar is hij mee gestopt. Wat is de oplossing?

(Dit betreft zowel een gloednieuwe LG OLED 64" die duur was als een goedkope troep LG van 2 jaar oud. Het probleem doet zich ook voor bij zowel mijn Lenovo laptop als de HP van mijn vader. Vreemd genoeg hebben ze allebei wel ooit kunnen casten, maar is dat dus gestopt. Mijn HP werklaptop kan dan wel weer casten, vooralsnog, maar daar heb ik geen zak aan. Verder: ja, alles op dezelfde wifi, ja, ik snap hoe een VPN dit in de weg kan zitten, dat is niet het geval.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een HDMI-kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Topicstarter
In theorie, dat zal best werken, maar die heb ik niet en moet ik mijn computer naast mijn TV zetten en dat is niet de bedoeling. Het hoort gewoon draadloos te werken. Zoals het eerder ook deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Moonlight installeren via developper tools, Sunshine op pc. Draait erg goed hier, zelf zo goed dat spelletjes prima gespeelt worden zonder/weinig vertraging via moonlight.

https://github.com/moonli...ght-docs/wiki/Setup-Guide

https://www.reddit.com/r/...rom_pc_to_lg_tv_lg/?tl=nl

Gebruik het ook op telefoon, tablet en pc naar laptop.

[ Voor 16% gewijzigd door plaspvd op 25-12-2024 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:42

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb een 5 meter HDMI-kabel in de lade onder mijn televisie liggen, want mijn laptop staat zeker niet naast m'n televisie. Moet casten gewoon kunnen werken? Ja. Toch zijn discussies als deze precies de reden waarom ik "ouderwets" ben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:45
dmantione schreef op woensdag 25 december 2024 @ 22:18:
Ik heb een 5 meter HDMI-kabel in de lade onder mijn televisie liggen, want mijn laptop staat zeker niet naast m'n televisie. Moet casten gewoon kunnen werken? Ja. Toch zijn discussies als deze precies de reden waarom ik "ouderwets" ben.
Discussies? Dit is geen discussie, dit is iemand die een probleem heeft, en dat graag opgelost ziet. Helemaal prima dat jij lekker ouderwets bij fysieke kabels blijft, en dat je het één keer als een alternatieve oplossing benoemt.

Maar er nogmaals op terugkomen, nadat TS aangeeft het gewoon draadloos werkend te willen zien, is wel een beetje alsof iemand z'n auto kapot is en jij 'Ga met de fiets!' roept, en erbij blijft dat dat de betere oplossing is, want daar kan minder aan kapot gaan...

@Glenn Hoddle werkt casten vanaf andere apparaten, bijvoorbeeld je mobiele telefoon wel op je tv's? Of bijvoorbeeld via de Cast-functie van Google Chrome?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-05 10:06

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Zitten de apparaten wel in hetzelfde netwerk?
TV rechtstreeks op router provider en rest op eigen mesh met aparte range?

Daikin single split L/L WP in woonkamer + dual split L/L WP in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - STEEL inductieoven -16 x 385Wp Bauer g/g: 12 op Z, 4 op O/W - Enphase IQ7 Plus // sinds half 2023 gasloos // LG OLED55C8 - Marantz NR1200 - KEF LS50

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Topicstarter
Hahn schreef op woensdag 25 december 2024 @ 22:24:
[...]

@Glenn Hoddle werkt casten vanaf andere apparaten, bijvoorbeeld je mobiele telefoon wel op je tv's? Of bijvoorbeeld via de Cast-functie van Google Chrome?
Het lukt me wel om mijn telefoon aan te sluiten/te casten via Samsung Dex (want Samsung denkt dat ik anders wil dan alleen scherm delen, maar dat is een ander verhaal.) Dus ja, dat lukt. En nogmaals, in het verleden is het ook gelukt met slechts windows+k naar deze tv te casten. En op een dag niet meer. Er zal wel een update geweest zijn hier of daar, maar het is bizar dat zoiets simpels niet werkt.

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Topicstarter
PeepPeepPeep schreef op woensdag 25 december 2024 @ 22:30:
Zitten de apparaten wel in hetzelfde netwerk?
TV rechtstreeks op router provider en rest op eigen mesh met aparte range?
Ja, ze zitten allemaal op de 5g band van de router.
Dat tweede lijkt me niet, de TV gaat ook via de wifi, maar ik weet het niet zeker, want ik weet niet wat een mesh is.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Hier staan nog wat dingen om na te lopen:

Reddit LGOLED: Why My LG TV fail to screen mirror?

Ik gebruik hier ook wel eens screen casting (Miracast) met een oude (2014) Samsung TV en ook oude HP Elitebook, werkt prima.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik heb zelf ook 2 LG tv's maar dan alweer wat oudere modelen ( geloof 2022 ) maar wat ik mij van casten herinnren kan is dat je de 1ste keer een of andere toegangscode in moet voeren. Wat misschien zou kunnen is dat je die code ooit eens ingevoerd hebt via een ander apparaat en de tv nu je laptop als dat andere apparaat ziet maar de code niet klopt. Zou zeggen van probeer eens een reset van de tv dus volledig naar fabrieksinstellingen en dan nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Topicstarter
The_Doman schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:01:
Hier staan nog wat dingen om na te lopen:

Reddit LGOLED: Why My LG TV fail to screen mirror?

Ik gebruik hier ook wel eens screen casting (Miracast) met een oude (2014) Samsung TV en ook oude HP Elitebook, werkt prima.
Bedankt voor die link, hielp helaas allemaal niks. Ik moet helaas concluderen dat LG zielige troep maakt, maar daar ben ik natuurlijk nog geen steek mee verder.

Moet je Miracast dan op zowel PC als TV installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Topicstarter
Roel1966 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:21:
Ik heb zelf ook 2 LG tv's maar dan alweer wat oudere modelen ( geloof 2022 ) maar wat ik mij van casten herinnren kan is dat je de 1ste keer een of andere toegangscode in moet voeren. Wat misschien zou kunnen is dat je die code ooit eens ingevoerd hebt via een ander apparaat en de tv nu je laptop als dat andere apparaat ziet maar de code niet klopt. Zou zeggen van probeer eens een reset van de tv dus volledig naar fabrieksinstellingen en dan nog eens proberen.
Zoiets staat me wel bij ja, maar een reset van de TV had ik min of meer per ongeluk al gedaan - maar dat heeft daarbij dan niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:14:
[...]
Miracast is als ik het goed heb een Windows ding. Zie hier de uitleg: https://www.lg.com/us/sup...-my-lg-tv--20153096006630
Je hoeft dus niks te installeren, enkel in te stellen.
;)
En op je tv Miracast aanzetten/actieveren.

[ Voor 5% gewijzigd door GerardVanAfoort op 30-12-2024 20:48 ]

altijd watt | NRG | some things will never change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
[...]

Bedankt voor die link, hielp helaas allemaal niks. Ik moet helaas concluderen dat LG zielige troep maakt, maar daar ben ik natuurlijk nog geen steek mee verder.

Miracast kan je een beetje grofweg vergelijken met b.v. een Google Chromecast maar dat werkt niet zomaar via een pc omdat je daar een Miracastdongel voor nodig hebt. In sommige laptops zit dit dan wel standaard ingebouwd en in de meeste LG tv's zit dit ook ingebouwd net als b.v. Airplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:55
Zoals hier aangegeven zit het standaard in Windows 10/11.
Elke modernere TV ondersteunt dat wel, het kan onder verschillende benamingen vermeld staan zoals Miracast/Allshare Cast/Screen Mirroring,
Alleen moet er een Miracast compatible (Wifi) adapter aanwezig zijn om de cast verbinding te maken.
Casten zelf werkt ook via een LAN verbinding.
Een beetje recente Wifi adapter is wel Miracast compatible.
Anders krijg je wel een melding dat je systeem niet Miracast compatibel is
Glenn Hoddle schreef op woensdag 25 december 2024 @ 17:39:Als ik windows+k doe, verschijnt er op de LG tv's de mededeling dat ik verzoek het scherm te delen, maar de enige optie die je hebt is annuleren.

Toen het nog wel lukt was dit ook zo, maar verbond de laptop na enige tijd vanzelf, maar daar is hij mee gestopt. Wat is de oplossing?
Ik had in het begin ook iets soortgelijks met de genoemde oude (2014) Samsung TV hier.
Er kwam dan wel een verbindingsmelding in beeld maar deze faalde steeds,
De oplossing was om bij bronkeuze van de TV eerst te kiezen voor de functie "Screen Mirroring" en daarna de verbinding naar het scherm van de TV te maken.
Misschien werkt dat ook bij de LG' TV's?

Screen casting Windows 10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJubZ361oThYqh2AgjrA4cNwZSg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dT2TZmJQkHLPBHlHOKX3PjK0.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door The_Doman op 30-12-2024 21:39 ]

Pagina: 1