Blu Ray Speler op Soundbar aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexandraka
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 28-12-2024
Mijn vraag: Hoe sluit ik mijn blu ray speler aan op een soundbar?

Na meer dan 10 maar met mijn sound system ben ik wel toe aan een nieuwe. Een soundbar lijkt mij handig, en ziet er ook wat strakker uit. Mijn sound system zit inbegrepen met mijn blu ray speler en ik begrijp niet helemaal of ik de blu ray speler zelf wel op een soundbar kan aansluiten. Ik dacht, misschien is het dan genoeg om een HDMI ARC kabel aan te sluiten van de TV naar de soundbar, en dan de blu ray speler aan de TV via HDMI. Ik weet alleen niet of de blu ray speler eigenlijk ook een HDMI ARC kabel nodig heeft.
Misschien kan iemand hier mij bij helpen?

Huidige blu ray speler en sound system: https://www.philips.nl/c-...c-speler#see-all-benefits

Mijn huidige TV heeft genoeg HDMI poorten, en een opti in poort. Hij is ongeveer 8 jaar oud (ben even niet thuis dus kan niet checken welke TV ik heb).

Alvast bedankt, en fijne feestdagen! :) o<:)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhiteHwk
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:06
Ik zou je soundbar verbinden met hdmi kabel in de Arc poort. Je blu ray speler op een normale hdmi poort van je tv.

Met soundbar in de hdmi arc poort kan je met je afstandbediening van de tv het volume bedienen en beter geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Hoi @alexandraka. Welkom op Tweakers.

HDMI ARC kabels bestaan niet. 😉
Wat voor sound system zit hierbij dan? Is dit niet gewoon een losse blu-rayspeler?

Je sluit de soundbar aan op de HDMI ARC van de tv.
Je blu-rayspeler op eender welke andere HDMI ingang van de tv of van de soundbar.

[ Voor 21% gewijzigd door Jorgen op 25-12-2024 23:56 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• alexandraka
Top! Dank jullie wel voor de reacties! Dan kan ik meer gerust een soundbar kopen : )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03:12

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@alexandraka Houdt je er wel rekening mee dat een soundbar altijd anders (minder goed) zal klinken dan wanneer je losse speakers gewend bent?

Je hoeft in elk geval geen extra dure soundbar of extra dure kabels te kopen. Dat heeft in beide gevallen géén meerwaarde.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexandraka
@Jorgen Ik heb al een soundbar of twee meegemaakt, en mijn speakers werken helaas niet meer optimaal dus ik denk dat een soundbar eigenlijk wel als een upgrade valt : ) Maar bedankt voor de warning!
Pagina: 1