Ben ik nou dom, of is Mattel dat? (Pictionairy Air probleem)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:57

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Topicstarter
Mijn vrouw kocht voor de kids het spel Pictionary Air:

Afbeeldingslocatie: https://kidskorner.ca/wp-content/uploads/2020/09/Pictionary-Air.png

(precies deze versie)

Je moet een app installeren op je smartphone en die instrueert je om de pen aan je telefoon te koppelen. Daarvoor moet je bluetooth aanzetten (check), de pen aanzetten met de knop onderop (check) en 'pen koppelen' kiezen in de app.

Welnu, de pen moet na aanzetten eerst beginnen met oranje knipperen (dat gebeurde ook heel even). Daarna moet dat wisselen naar constant rood om aan te geven dat hij gekoppeld is. Ook dat gebeurde. Als je dan het 'teken' knopje indruk wordt het lampje groen (check check check).

Nou komt de grinch van dit geheel: De pen is niet met mijn telefoon gekoppeld.... de lumineuze engineers van mattel hebben een pen gemaakt die letterlijk met alles en iedereen koppelt zonder beveiliging, zolang het maar bluetooth heeft. En dat is zo'n beetje alles in huis tot aan de vaatwasser aan toe (die ik niet gebruik, maar helaas zit het erop).

Zodra ik de pen dus nu wil koppelen zegt de telefoon dus doodleuk 'pen niet gevonden' terwijl de pen beweert gewoon gekoppeld te zijn. Maarja, met WAT dan. Er is geen enkele manier om de bluetooth koppeling op de pen te resetten (geen knopje oid) en ook de batterij er een tijd uit laten met de knop aan werkt niet.

Uiteraard kan ik nergens op internet (ook niet bij de fabrikant) iets vinden over het resetten van de pen (stel nou dat je van apparaat/telefoon wil wisselen...?). Als ik de pen nu aanzet brand hij gewoon DIRECT rood, dus dat hele oranje knipperen gebeurt niet (meer).

Dus zeg het maar, weet iemand hier hoe we hier uit komen?

[ Voor 3% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-12-2024 11:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Alleen jij weet wat je in huis hebt met bluetooth, schakel het een voor een uit en kijk of je de pen weer kan koppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tijd voor een aluminium hoedje!

(Geen grap, ff kijken of je een kooi van Faraday kunt maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:58
Misschien zit er wel een resetprocedure op, maar heb je hem nog niet gevonden. Wellicht (gewoon met de batterij er in) de knop 30s ingedrukt houden?

Daarnaast kan je proberen je telefoon te laten zoeken/koppelen terwijl je de pen net aan zet. Zo koppel ik ook wel eens mijn draadloze oordopjes als ik te lui ben om ze eerst te disconnecten op mijn tablet.
Zodra ik de oordopjes aanzet maakt hij meteen verbinding met de tablet, maar als ik precies de koppeling goed time op mijn telefoon, ben ik net iets eerder en verbinden ze met mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Als je kuetooth toch jet iveral gebruikt, waarom koop je dan apparatuur met bluetooth erop of zet je het daar niet gewoon uit als het kopen zonder bluetooth geen optie was?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

offtopic. maar hints moeten spelen met een bt pen en een gsm is wel echt een van die dingen die ik echt niet meer kan volgen waarom je dat zou willen ?

* heuveltje gaat weer verder met tegen de wolken schreeuwen

[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 25-12-2024 11:37 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:55

Oekol

waka waka hey hey

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:12:
Mijn vrouw kocht voor de kids het spel Pictionary Air:

[Afbeelding]

(precies deze versie)

Je moet een app installeren op je smartphone en die instrueert je om de pen aan je telefoon te koppelen. Daarvoor moet je bluetooth aanzetten (check), de pen aanzetten met de knop onderop (check) en 'pen koppelen' kiezen in de app.

Welnu, de pen moet na aanzetten eerst beginnen met oranje knipperen (dat gebeurde ook heel even). Daarna moet dat wisselen naar constant rood om aan te geven dat hij gekoppeld is. Ook dat gebeurde. Als je dan het 'teken' knopje indruk wordt het lampje groen (check check check).

Nou komt de grinch van dit geheel: De pen is niet met mijn telefoon gekoppeld.... de lumineuze engineers van mattel hebben een pen gemaakt die letterlijk met alles en iedereen koppelt zonder beveiliging, zolang het maar bluetooth heeft. En dat is zo'n beetje alles in huis tot aan de vaatwasser aan toe (die ik niet gebruik, maar helaas zit het erop).

Zodra ik de pen dus nu wil koppelen zegt de telefoon dus doodleuk 'pen niet gevonden' terwijl de pen beweert gewoon gekoppeld te zijn. Maarja, met WAT dan. Er is geen enkele manier om de bluetooth koppeling op de pen te resetten (geen knopje oid) en ook de batterij er een tijd uit laten met de knop aan werkt niet.

Uiteraard kan ik nergens op internet (ook niet bij de fabrikant) iets vinden over het resetten van de pen (stel nou dat je van apparaat/telefoon wil wisselen...?). Als ik de pen nu aanzet brand hij gewoon DIRECT rood, dus dat hele oranje knipperen gebeurt niet (meer).

Dus zeg het maar, weet iemand hier hoe we hier uit komen?
Ga even lekker in de duinen of bos lopen met de familie en neem je pen mee om te koppelen :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Luister, het is mij ook een doorn in het oog, al die connected shit. Op de vaatwasser is het alleen uit te schakelen door de antenne eraf te solderen en dat vond ik garantietechnisch onhandig. Mijn vrouw kocht dit spel, niet wetende dat het zo zou werken :P. Ik heb geen AI powered of 'smart' devices in gebruik buiten mijn telefoon, maar wordt nu met deze uitdaging opgezadeld :).

Ik zal dan als het weer wat beter is wel een keer achterin de tuin gaan kijken waar hopelijk geen andere BT crap aanwezig om te kijken of hij daar wel wil verbinden. Een reset van de pen heeft niet zoveel zin - het mysterieuze andere apparaat initieert de verbinding gewoon opnieuw indien in range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:20
offtopic:
@Oekol probleem is laatst probeerde ik dat. Ik had een bos thema op de tv voor de loopband gezet, maar nog steeds had ik heel veel bluetooth signalen. Het lijkt om overal te volgen, hoe hard ik ook ren.

Voor rest, enige wat je kan doen is locatie zoeken zonder bluetooth en opnieuw proberen.... Of speelgoed terug naar winkel en pen en papier versie kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:11

MsG

Forumzwerver

Bluetooth apparatuur koppelt toch sowieso niet random met elkaar zonder dat je een koppeling initieert? Kan het zijn dat de pen al eens is gebruikt en dat hij daardoor niet standaard in de pairing modus staat? Er is vast een mogelijkheid om hem in pairing modus te zetten.

Lijkt me sterk dat random apparatuur automatisch omgekeerd wil koppelen met een dergelijke apparaat.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberw00d
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:36
Ga even het bos in met de hele meuk . Weinig kans dat je daar meer Bluetooth in de buurt hebt om te koppelen . Eenmaal gekoppeld zou het thuis wel goed moeten komen

Nintendo | Valve Steam Deck Oled 1TB | iPad Air | iPhone 15 pro | Allergisch voor Windows

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Cyberw00d schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:35:
Ga even het bos in met de hele meuk . Weinig kans dat je daar meer Bluetooth in de buurt hebt om te koppelen . Eenmaal gekoppeld zou het thuis wel goed moeten komen
Of even de hoofdschakelaar eraf in je huis? Dan hoef je, zoals het de echte tweaker betaamt, niet naar buiten 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Topicstarter
Kurkentrekker schreef op woensdag 25 december 2024 @ 11:36:
[...]

Of even de hoofdschakelaar eraf in je huis? Dan hoef je, zoals het de echte tweaker betaamt, niet naar buiten 😁
Ik ben van chinacrap gewend dat de stoppen er vanzelf uitslaan, niet dat ik ze handmatig uit moet zetten voor iets werkt :').
Pagina: 1