Fijne kerstdagen ....
Een vraagje, graag: is mijn ontwerp goed of niet ?
Mijn schuindak heeft een Zuid-West kant en een Noord-Oost kant. Ik denk nu om de Zuid-West kant vol met panelen te plaatsen. De vragen zijn:
- Zijn 2 rijen van portrait juiste acceptbaar, als iedere paneel 1722 mm, en voor het dak, de afstand tussen de onder randje en de nok is 3510 mm ? Moet meer haken voor de boven rij ?
- Series omvormer met de hellingshoek van 48-49 graden, en een buurman's dak die ook 48-49 graden hellingshoek heeft (verspiegeld), is de prestatie van de onderste rij ook behoorlijk laag ? Is het beter microomvormers te hebben voor iedere 2 of 4 panelen, voor de onderste rij ?
- Is Partial Shading van Aiko wel nuttig, voor dit bodem rij ?
- Is het beter portrait boven, landscape beneden ?
- Of is het nu juiste beter 2 portrait, maar op 2 dakdelen doen (Oost-West-achtig manier) ?/f/image/BI2Uh87jRkxCtutujCTyyoUJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MYjD4OovG99N6Zi4hGczLBSh.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EdMo9rH8mWBwce0frwj5fA4n.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/xEazwBhmvShxQDrb4ajPORg6.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/jPj0KqeydxeL01Nzb571wgcZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9LZzhiFU8xOeZ3F74ZiLvkUT.jpg?f=fotoalbum_large)
Doel: zo hoog mogelijk rendement, ook omdat nu panelen misschien de bodem van historische prijzen zijn
Een vraagje, graag: is mijn ontwerp goed of niet ?
Mijn schuindak heeft een Zuid-West kant en een Noord-Oost kant. Ik denk nu om de Zuid-West kant vol met panelen te plaatsen. De vragen zijn:
- Zijn 2 rijen van portrait juiste acceptbaar, als iedere paneel 1722 mm, en voor het dak, de afstand tussen de onder randje en de nok is 3510 mm ? Moet meer haken voor de boven rij ?
- Series omvormer met de hellingshoek van 48-49 graden, en een buurman's dak die ook 48-49 graden hellingshoek heeft (verspiegeld), is de prestatie van de onderste rij ook behoorlijk laag ? Is het beter microomvormers te hebben voor iedere 2 of 4 panelen, voor de onderste rij ?
- Is Partial Shading van Aiko wel nuttig, voor dit bodem rij ?
- Is het beter portrait boven, landscape beneden ?
- Of is het nu juiste beter 2 portrait, maar op 2 dakdelen doen (Oost-West-achtig manier) ?
Foto's
/f/image/BI2Uh87jRkxCtutujCTyyoUJ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MYjD4OovG99N6Zi4hGczLBSh.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EdMo9rH8mWBwce0frwj5fA4n.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
10550 mm * 3510 mmSchaduw
Van de buurman aan de Zuid-West kant. Mijn dak is 48 graden (hellingshoek) en ook is zijn dakJaarverbruik
Nu 3000 Kwh, in de toekomst langzaam opbouwen tot 3-5 meer aircos of warmtepomp. Geen EV mogelijk omdat de meeste dichtbij parkeerplaats 40m van de woning is, en misschien dit bekabeling nooit is toegestaan ?:strip_exif()/f/image/xEazwBhmvShxQDrb4ajPORg6.png?f=user_large)
Huidige elektriciteitsaansluiting
3 x 25 A, de meterkast moet wel uitgebreid worden, wat moet nog gebeuren ?:strip_exif()/f/image/jPj0KqeydxeL01Nzb571wgcZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9LZzhiFU8xOeZ3F74ZiLvkUT.jpg?f=fotoalbum_large)
Budget en doel
Budget: maakt niet uitDoel: zo hoog mogelijk rendement, ook omdat nu panelen misschien de bodem van historische prijzen zijn
Wie gaat het project uitvoeren
DIY plus vakmannenBijhouden van data
Zie de reactie onder, voor de gegevens van andere huizen in de wijk die ook 2 keer portrait doenReeds verkregen offertes
Verschillende offerten die minimaal 80% duurder is dan mijn berekeningRegio
Midden NL[ Voor 14% gewijzigd door noucmen op 25-12-2024 11:53 ]