Op zoek naar EA game met in-game aankopen zonder 2FA

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 08:49
Een wat vreemde vraagstelling, maar hear me out.

Zoals zovelen mij voor gingen, ben ook ik al een tijdje de toegang tot mij EA account kwijt. Ik heb het wachtwoord nog wel, maar geen toegang meer tot het e-mail adres sinds Tele2 is opgehouden met e-maildiensten.

Al mijn accounts vooraf overgezet naar een nieuw mailadres, maar doordat ik maar zeer zelden game, EA vergeten.

De meeste games in mijn EA account komen van bv Humbe Bundle's, en als ik ooit iets direct gekocht heb, dan is dat op een creditcard geweest van een bank die ik inmiddels niet meer heb en het kaartnummer niet kan achterhalen.

Helaas wilt EA niets voor mij doen zonder deze info, ook al kan ik ze serial keys geven van alle Humble games die ik daar geregistreerd heb... Geen CC nummer geen toegang. Balen, want daardoor verlies ik toch wel een hele hoop games.

Nu kwam ik er recent achter dat bv Need for Speed: Hot Pursuit, die ik via Steam heb, mij nog wel laat inloggen in mijn EA account. Er is namelijk geen 2FA nodig om in te loggen in die game.

Nu ben ik dus op zoek naar een soortgelijke optie, maar dan een game die wellicht in-app aankopen biedt. Op die manier kan ik een nieuwe CC koppelen aan mijn EA account en wellicht toegang herstellen, dat is mij wel een kleine aankoop waard.

Weet iemand welke games dit ondersteunen, of heb je er wellicht wat op je PC die je kan testen? Ik vermoed dat het wat oudere games zullen zijn, als er al een is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:36

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Laat ik beginne met dat ik het een rotte situatie vind, zeker met betrekking tot een mail adres die opeens stopt, want je overziet blijkbaar altijd wel een dienst. Hetzelfde met een CC, ik gebruik zo iets heel minimaal omdat ik voornamelijk PayPal kan gebruiken, maar ook zo iets zo iets zou je inderdaad overzien, zeker aangezien een CC maar een paar jaar geldig is voor je een nieuw nummer krijgt.

Dat is een hele goede vraag met betrekking tot die aankopen. Laat ik even kijken of ik de vraag goed begrepen heb, je wilt op Steam een aankoop doen bij iets van EA, game of uitbreiding om zo zeg maar je CC te koppelen?

Ik ben bang dat als je dit via Steam doet, de aankoop via Steam gaat. Ik vergelijk dit even met een DLC die ik koop via Xbox, ook al is het van EA, de transactie loopt op dat moment via Xbox. Ik ben bang dat dit niet gaat helpen.

Ik ben ik even hardop aan het mee denken, maar EA zou moeten kunnen zien dat je account gekoppeld is aan die van Steam, misschien dat ze via de koppeling met Steam iets kunnen? Weet ook niet of je ooit je EA aan bijvoorbeeld Playstation, Nintendo of Xbox console / ID hebt gekoppeld, want anders zou je daar misschien nog iets mee kunnen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Sinds wanneer stuurt EA dan een mail wanneer je probeert in te loggen? Ik heb dat nog nooit gezien, maar is wel een paar jaar geleden dat ik voor het laatst bij EA inlogde.

Wellicht kun je via Steam transacties jouw CC achterhalen en die vervolgens doorgeven aan EA? Of een email waarin het nummer van jouw CC (gedeeltelijk) staat? Het gaat EA erom dat je bevestigd wie je zegt te zijn, koppelingen met 3rd parties gaat je niet helpen. Zie ook https://help.steampowered.com/en/wizard/HelpWithPurchase en dan de onderste optie. Als je daaruit jouw CC nummer kan achterhalen, dan ben je er.

[ Voor 57% gewijzigd door CH4OS op 27-12-2024 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HappyPinguin
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:23
Kun je bij de oude bank niet je gegevens opvragen? Als voorbeeld, in het Privacy Statement van Rabobank staat dat ze maximaal zeven jaar na eindigen overeenkomst gegevens bewaren, waaronder betaalgegevens. Dus wie weet kun je op die manier nog aan de cc gegevens komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
Linksquest schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:44:
Laat ik beginne met dat ik het een rotte situatie vind, zeker met betrekking tot een mail adres die opeens stopt, want je overziet blijkbaar altijd wel een dienst. Hetzelfde met een CC, ik gebruik zo iets heel minimaal omdat ik voornamelijk PayPal kan gebruiken, maar ook zo iets zo iets zou je inderdaad overzien, zeker aangezien een CC maar een paar jaar geldig is voor je een nieuw nummer krijgt.

Dat is een hele goede vraag met betrekking tot die aankopen. Laat ik even kijken of ik de vraag goed begrepen heb, je wilt op Steam een aankoop doen bij iets van EA, game of uitbreiding om zo zeg maar je CC te koppelen?

Ik ben bang dat als je dit via Steam doet, de aankoop via Steam gaat. Ik vergelijk dit even met een DLC die ik koop via Xbox, ook al is het van EA, de transactie loopt op dat moment via Xbox. Ik ben bang dat dit niet gaat helpen.

Ik ben ik even hardop aan het mee denken, maar EA zou moeten kunnen zien dat je account gekoppeld is aan die van Steam, misschien dat ze via de koppeling met Steam iets kunnen? Weet ook niet of je ooit je EA aan bijvoorbeeld Playstation, Nintendo of Xbox console / ID hebt gekoppeld, want anders zou je daar misschien nog iets mee kunnen.
Nee, er zijn games in Steam waarvan EA de uitgever is, zoals Need for Speed Hot Pursuit. Waarschijnlijk is deze game van voor het 2FA tijdperk, want hier kan ik met mijn gebruikersnaam en wachtwoord van EA prima inloggen.

Mijn idee was dus om via die weg, als er een game js waar dat mogelijk is, mijn huidige CC toe te voegen om iets te kopen. Rechtstreeks in een EA titel, ingelogd met mijn EA account.
CH4OS schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:53:
Sinds wanneer stuurt EA dan een mail wanneer je probeert in te loggen? Ik heb dat nog nooit gezien, maar is wel een paar jaar geleden dat ik voor het laatst bij EA inlogde.

Wellicht kun je via Steam transacties jouw CC achterhalen en die vervolgens doorgeven aan EA? Of een email waarin het nummer van jouw CC (gedeeltelijk) staat? Het gaat EA erom dat je bevestigd wie je zegt te zijn, koppelingen met 3rd parties gaat je niet helpen. Zie ook https://help.steampowered.com/en/wizard/HelpWithPurchase en dan de onderste optie. Als je daaruit jouw CC nummer kan achterhalen, dan ben je er.
Een email achterhalen wordt lastig, want die mailbox bestaat niet meer. Maar dat idee van ij een 3rd party zoals Steam wat CC nummers zien te achterhalen kan nog wel eens een idee zijn!

Het punt is dat ik in die jaren in 3 landen gewoond heb en minimaal 5 verschillende banken, en echt GEEN idee wanneer ik ooit een aankoop rechtstreeks bij EA heb gedaan. Dus welke kaart van welk moment ik moet opzoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:36

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

XelaRetak schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:28:
[...]

Nee, er zijn games in Steam waarvan EA de uitgever is, zoals Need for Speed Hot Pursuit. Waarschijnlijk is deze game van voor het 2FA tijdperk, want hier kan ik met mijn gebruikersnaam en wachtwoord van EA prima inloggen.

Mijn idee was dus om via die weg, als er een game js waar dat mogelijk is, mijn huidige CC toe te voegen om iets te kopen. Rechtstreeks in een EA titel, ingelogd met mijn EA account.

[...]

Een email achterhalen wordt lastig, want die mailbox bestaat niet meer. Maar dat idee van ij een 3rd party zoals Steam wat CC nummers zien te achterhalen kan nog wel eens een idee zijn!

Het punt is dat ik in die jaren in 3 landen gewoond heb en minimaal 5 verschillende banken, en echt GEEN idee wanneer ik ooit een aankoop rechtstreeks bij EA heb gedaan. Dus welke kaart van welk moment ik moet opzoeken...
Ik ga dit weekend eens kijken of ik nog iets voor je kan vinden, mocht je zelf nog iets bedenken, laat het gerust weten.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

XelaRetak schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:28:

Uiteindelijk hoef je dan enkel CC nummers te geven, nergens zegt EA dat je maar 1 CC nummer mag geven he... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XelaRetak
CH4OS schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 06:37:
[...]

Uiteindelijk hoef je dan enkel CC nummers te geven, nergens zegt EA dat je maar 1 CC nummer mag geven he... ;)
Je kan er slechts een invullen, maar ik zou inderdaad kunnen proberen om het tig keer achter elkaar met verschillende nummers te proberen tot er een werkt. Ik kan me echter voorstellen dat ik dan in een ander soort fraudepreventie terecht kom..
Pagina: 1