Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:05
Natuurlijk op kerstavond storing op de ketel, geen warm water. Standaard dingen gecheckt en wat extra water erin, toen konden we weer douchen (vrouw blij..)

Ketel op 2.5 bar gezet en dan zie je duidelijk waar de lekkage zit. Mijn vraag aan de Remeha kenners, is dit het hydroblok? En wie weet of deze nog steeds levenslange garantie heeft?

Lekkage zit rechtsonder, bij de pomp, aan de achterkant, schroef rechtsboven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTJSulcF7H7NLE2iR8iqm_WvIR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hw5LAEbSvXWaEydXHe5TGUcT.jpg?f=fotoalbum_large

Het water komt met een klein straaltje op de foto links van het gele klemmetje. Bij de schroef, uit het zwarte deel.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:55
@jantje112 heb je dit nog op kunnen lossen? Hier heb ik helaas hetzelfde probleem…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Nee, niet echt. Remeha geeft totaal geen respons.. Ik vul de ketel nu steeds bij (gebruik hem momenteel alleen voor SWW) en ben mij nog aan het oriënteren op iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whtniels
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-04 19:38
Dirickteur schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:38:
@jantje112 heb je dit nog op kunnen lossen? Hier heb ik helaas hetzelfde probleem…
Ben jij nu al wat verder? Ik heb hier ook dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirickteur
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:55
Nee, behalve dat ik overal lees dat het een veel voorkomend probleem is en ik zelf nogal geïrriteerd ben over het feit dat als er een schroefje gaat lekker, je blijkbaar die ketel kan weggooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
Duidelijk een ontwerpfout, maar ja.. krijg maar eens gelijk. Ik twijfel of ik een remeha terughang (wel het makkelijkste mbt aansluitingen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Welk type van Remeha is dit? En hoe oud is de ketel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje112
Remeha Tzerra 39c 2017
Pagina: 1