Subdomein in DNS werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07 14:45
Ik heb een A record gemaakt met verwijzing naar (ander) IP. Hoofddomein draait op ander IP.

Maar het wil maar niet werken. DNS checker geeft aan dat het nergens bekend is. Heb al paar keer opnieuw gedaan, gecheckt op typfouten etc. Nu na een nacht nog steeds niet goed.

Zie screens. Ik zie niet wat er mis gaat.
Jullie wel?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfYk3U3PpGbv5U6dMzAjJEavweo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vIhsmuIn8awtpuJnhsBTDG3Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wT5liWMD-ykJTOzsNpKlkr7I70s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFKH23TSs7wDeVEN4QZuTTlj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zonder het domein te weten is hier niks aan te zien. Je zou de vraag moeten neerleggen bij de beheerder van je DNS service.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wadwandelaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 19:40
Kun je nog meer instellen? Is er iets van een proxy status beschikbaar die je op DNS only moet zetten? Of iets dergelijks?
Of wellicht iets meer geduld i.v.m. TTL?

[ Voor 14% gewijzigd door wadwandelaar op 25-12-2024 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2158854

Hoe lang zit er tussen je change en het testen? 't kan soms wel even duren voordat DNS servers dat door hebben. Je kunt dat bijv. checken via: https://www.whatsmydns.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Hoofddomein is
Eenhandjevolgeluk.nl

De nieuwe sub is
Staging.eenhandjevolgeluk.nl

Ik heb la diverse dns tools gedaan. Geven allemaal niks terug. Heb al hele nacht gewacht.
Kan niks instellen verder dan dit.

Heb al ticket aangemaakt, maar dat laat nog wel even wachten. Wil graag door dus miss dat jullie iets weten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Daarop wordt door de server van Neostrada geen antwoord gegeven dus dat moet je idd bij hen neerleggen.

$ dig +norecurse staging.eenhandjevolgeluk.nl A @sandra.neostrada.nl

; <<>> DiG 9.10.6 <<>> +norecurse staging.eenhandjevolgeluk.nl A @sandra.neostrada.nl
;; global options: +cmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 59670
;; flags: qr aa; QUERY: 1, ANSWER: 0, AUTHORITY: 0, ADDITIONAL: 1

;; OPT PSEUDOSECTION:
; EDNS: version: 0, flags:; udp: 1232
;; QUESTION SECTION:
;staging.eenhandjevolgeluk.nl.	IN	A

;; Query time: 14 msec
;; SERVER: 31.25.98.57#53(31.25.98.57)
;; WHEN: Wed Dec 25 10:09:48 CET 2024
;; MSG SIZE  rcvd: 57

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:59
Neostrada is de DNS provider voor jouw domein. Ik heb een query gedaan op je subdomein met lisa.neostrada.nl als DNS. Zelfs dan krijg ik hem niet terug. Er lijkt dus bij de bron (neostrada) iets mis, of niet te propageren.
Heb je het zo gedaan?
https://www.neostrada.nl/...ik-een-subdomein-toe.html
Anders neostrada maar even contacten.

@CyBeR Haha, zelfde aanpak. Je was me net voor.

[ Voor 6% gewijzigd door valkenier op 25-12-2024 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:53
geen idee wat het exact is, maar de dns van neostrada geeft aan dat staging bestaat, maar dat er geen enkele type record in staat (bv A of CNAME). Dat is raar het zou dan moeten zeggen dat het niet bestaat (nxdomain), of bv info over een type record moeten geven.

Dnssec geeft ook aan dat er iets fout is met nsec, wat er op het kort op neerkomt dat er iets mis is met de dingen die NIET bestaan.

ik zou als ik jouw was eens proberen staging weer helemaal weg te halen, en na 1u weer terug te zetten. Het lijkt erop dat de dns van neostrada in de war is.

ps, je praat over een subdomein, maar in dns is dat iets anders.
Dit is gewoon een record binnen jouw hoofddomein zover ik zie.
Als je wel echt een subdomein hebt aangemaakt gaat het daar fout, dan staat er waarschijnlijk ook nog ergens een record voor staging behalve het subdomein.
Je moet dan het subdomein of het record weghalen binnen het hoofddomein.
- als je records wilt dan kun je gewoon bv staging aanmaken in het hoofddomein, als je echt een subdomein wil, moet je ook alles aanmaken binnen het subdomein (maar dan in het hoofddomein alleen de NS records en evt dnssec info zetten.

Ik gok dat je gewoon een record wilt ipv een subdomein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:17

pistole

Frutter

Ik heb de 3 nameservers voor jouw domein de vraag gesteld en ze geven allemaal hetzelfde antwoord:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RwwF_Z0WUQyFaLmBJhrtEFnUw5U=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/YpSVGROikIgpfPyNFcD65PDH.png?f=user_large
Het lijkt erop dat er iets niet goed gaat bij je dns hoster.
Laatste update van het domein lijkt van gisteren te zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rZz7Zq61tGQ1bhQzBWshL4uXTbo=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ezTRf1CzB3NjlXD01XNbg04l.png?f=user_large

En wat @canonball zegt. Het antwoord komt inderdaad overeen met een leeg subdomein en niet een host/A-record dat wel of niet bestaat.

[ Voor 10% gewijzigd door pistole op 25-12-2024 10:22 ]

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Dank. Er lijkt iets bij neo mis te gaan ja. Ik bedoel een a record naar een subdomein. Gedaan volgens de instructies. Ik ga em weghalen en na een uur weer erin zetten.

Voor de volledigheid: ik wil voor subdomein staging wijzen naar ander IP van andere server. Ik moet dan een a record hebben die naar dat IP wijst toch?

[ Voor 31% gewijzigd door TimtheToolman op 25-12-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:53
TimtheToolman schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:41:
Ik bedoel een a record naar een subdomein.
Heb je nou iets met een subdomein gedaan of niet? in dns-termen is een a-record echt wat anders dan een subdomein. Door de termonologie denk ik dat je een paar zaken door elkaar haalt.
Het lijkt erop dat je een subdomein hebt gemaakt en in het hoofddomein een a-record voor het de zelfde naam als als het subdomein.

Als je een instructie van een subdomein hebt gebruikt dan denk ik dat daar het probleem zit, waarschijnlijk heb je geen subdomein nodig.
Als je een subdomein hebt aangemaakt hebt gedaan en niet een hele goede rede hebt om een subdomein te gebruiken: haal dat subdomein dan weg.
Dan kun je gewoon een a-record binnen jouw hoofddomein maken voor "staging.enhandjevolgeluk.nl" (die staat er mogelijk al).
Dus alles wat je dan moet doen is het subdomein verwijderen zodat alleen nog het a-record voor staging en GEEN-subdomein voor staging in het hoofdomein staat en waarschijnlijk gaat het dan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Ik heb alleen maar een a record gemaakt. Die wijst naar ander IP. Onder hoofddomein dus. Lijkt niet te werken…half uur geleden opnieuw erin gezet. Nog op geen enkele DNS server te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 21:45
Zit het gebruik van custom DNS entries wel in je hosting pakket?

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Een a record naar ander IP is toch niks custom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

valkenier schreef op woensdag 25 december 2024 @ 10:11:
Neostrada is de DNS provider voor jouw domein. Ik heb een query gedaan op je subdomein met lisa.neostrada.nl als DNS. Zelfs dan krijg ik hem niet terug. Er lijkt dus bij de bron (neostrada) iets mis, of niet te propageren.
Heb je het zo gedaan?
https://www.neostrada.nl/...ik-een-subdomein-toe.html
Anders neostrada maar even contacten.

@CyBeR Haha, zelfde aanpak. Je was me net voor.
Dat artikel zorgt er voor je automatisch een mapje aan laat maken in je hosting omgeving (neostrada) en automatisch in je records de goede dns record krijgt (neostrada).

TS zou het volgende hebben gedaan: https://www.neostrada.nl/...-ik-mijn-dns-records.html zie test1234 voorbeeld.

Dat zou normaal binnen het uur moeten werken moeten de dns servers van neostrada dat wel oppikken en dat lijkt niet te gebeuren.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:59
Je hebt gelijk, ik had die andere link moeten hebben. Maar de essentie blijft dat de DNS wijziging niet propageert inderdaad

• TimtheToolman
Ik heb nog eentje toegevoegd: test.xxxxx
Ook die werkt niet. Lijkt echt dat er iets stuk is bij hun DNS server. Echt irritant, nu moet ik wachten op support.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:07

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Wat voor management tool is het? Bij bijvoorbeeld Plesk moet je na het aanpassen / toevoegen van een record je wijzigingen ook nog publiceren voor het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Simpel eigen ding zo lijkt het. Hij slaat wel op. Die melding krijg ik. Ook na refresh staat ze er nog. Ik heb vaker wijzigingen gedaan was altijd heel snel verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Bestaande records zijn wel in paar seconden gewijzigd. Het gaat mis met nieuwe records die worden niet aangemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimtheToolman
Heb net een extra/backup MX record aangepast naar een A record en Bam! Werkt direct. Nu kan ik verder ipv wachten op support die nog niet hebben geraageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

TimtheToolman schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:08:
Heb net een extra/backup MX record aangepast naar een A record en Bam! Werkt direct. Nu kan ik verder ipv wachten op support die nog niet hebben geraageerd.
Bijzondere fix _O-

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

TimtheToolman schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:08:
Slim gevonden workaround. :)
Neem aan dat je deze info ook aan support hebt doorgegeven, dat bespoedigd mogelijk de oplossing nog wat.

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
Zeker. Heb het doorgezet. Ik zat te spelen met een ander domein dat ik niet gebruikte. Ik zag toen dat bestaande aanpassen wel werkte. Was toen even zoeken welke ik kon aanpassen zonder dat dingen stukgaan. Gelukkig had ik 3 zoho mx records. Die 3e wordt bijna nooit gebruikt. Alles gaat via de andere 2. Even voor en na gestest. Mail werkt nog steeds.
Pagina: 1