Afwerking PVC vloer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2158854

Topicstarter
De vorige bewoners vonden dit blijkbaar prima qua afwerking.
Wie heeft er een goede tip voor een betere afwerking?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNG24QAftwg3S4-bPU1J89Xc3eM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2shehNwYlIbGzSkDmN6Dv3N6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-UW4_RmCSceyvS0np41n3OUhJI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pNZ7t5wGcpIz0mpGvGEBXCrA.png?f=fotoalbum_large

Paar opties die ik al overwogen heb:

- Vloer opnieuw leggen en dan de kozijnen infrezen met multi tool zodat de plank eronder verdwijnt
- Er liggen nog wat stukken PVC in de berging, die zou ik kunnen figuurzagen en erin kunnen leggen? Of wat ruimer en er overheen leggen.
- Plakplinten zoeken die matchen
- Vloeibaar hout erin smeren
- Zo laten
- ....?

Opnieuw leggen is eigenlijk geen optie, want te veel werk. En moet dan ook de spullen weer de woning uit halen. En daarbij, onvoldoende pvc-planken, geen idee wat het is en dan heb je ongetwijfeld ook weer kleurverschil. Als je het al uberhaupt netjes eruit krijgt (geen idee of het verlijmd is).

Bij zowel de plakplinten als er wat overheen leggen, vermoed ik zomaar dat ook alle deuren ingekort mogen worden.

Vloeibaarhout, bij de kleinere plekjes (echt rondom alle kozijnen zit het zo...) is dit nog wel een optie. Bij een groot gat, vraag ik me af of het mooi is/wordt. (Al is natuurlijk alles beter dan dit).

Zo laten, vind ik eigenlijk ook geen gezicht.

Heeft iemand anders nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
iets zoeken dat er bij past en in die gaten leggen. Minste werk, meeste resultaat.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
@No Hands daarmee haal je dus eigenlijk mijn 2e punt aan? (Figuurzagen).

Zoals je ziet, zit er nogal wat variatie tussen. Hoe kan ik 0,5cm stukjes het beste kunnen uitzagen/passend maken? (Heb 2 linker handen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Anoniem: 2158854 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 08:50:
Hoe kan ik 0,5cm stukjes het beste kunnen uitzagen/passend maken? (Heb 2 linker handen...)
Overtrekken en met je multi tool die je in je eerste post noemt, zagen. Paar mm ruimte rondom kozijn houden. Daarna stukjes vastlijmen. Afwerken met transparante kit.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 25-12-2024 09:28 ]

Alles kan stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Topicstarter
Die multi-tool suggestie kwam van een timmerman. ;)
Heb zelf niet zo'n ding. Wellicht te huren/lenen voor dit klusje idd. Transparante kit is een goeie.
Ik ga er na de kerst eens naar kijken. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:00

remco_k

een cassettebandje was genoeg

In dat geval, figuurzagen moet ook prima lukken voor die kleine stukjes.

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-05 14:40
plakPVC is goed te snijden met een goed stanleymes. Dat zou je kunnen proberen. Kleine stukjes maken en die erin plakken kost het minste geld en denk ik ook het minste tijd om het weer een beetje knap te maken.

Je zou met karton nog malletjes kunnen knippen om te kijken wat je moet maken dan kan je makkelijk op het PVC overtrekken.

Mocht je potlood niet houden op PVC dan kan je er afplaktape overeen plakken dan kan je daarop aftekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R. Moreno
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 03-01 16:39
Je zou kunnen denken aan kantband met houtstructuur. Dit is erg dun en kan je doormiddel van warm maken er op lijmen. Wordt ook gebruikt bij keuken en traprenovatie

https://www.traprenovatie...nd-Halifax-eik-tabak.html

[ Voor 11% gewijzigd door R. Moreno op 03-01-2025 16:39 ]

Pagina: 1