Grundig TV gaat niet/nauwelijks aan en ab probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 20:22
Hallo iedereen,

Ik reageer niet vaak, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van anderen.

Ik heb nu zo'n 2 jaar geleden bij de Lidl een Grundig (BEKO) TV gekocht - de 50 VLX 22 LDLB. Op zich een prima tv, maar wel wat traag in de omgang.

De afstandbediening reageert sinds enkele maanden niet goed op de TV, ik meen na een update. Ook repeteert de afstandsbediening regelmatig - als je dan naar een volgend item gaat gaat op de snelvuur stand (ik weet even niet hoe ik het anders moet uitleggen :D). Andere batterijen (meerdere malen) hebben het niet opgelost.

Sinds enkele weken heb ik echter een groter probleem: de TV wil soms helemaal niet meer aan, wat ik ook doe. Ik moet dan de stekker er letterlijk uithalen en even wachten en dan weer terug doen - en dan doet hij het weer wel. Meestal gaat het dan een dag of twee goed en dan herhaalt het zich weer.

Mijn vraag: heeft iemand ervaring met deze zaken of het ook al eens meegemaakt met dit type TV? En is er wellicht een oplossing? Ik heb ook al contact opgenomen met Lidl ivm de garantie, maar die heb ik pas net verstuurd dus ik verwacht pas na de kerst überhaupt antwoord hierop.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Zit er iets van een stand-by of andere LED aan de voorzijde?
Knippert deze als je de afstandsbediening gebruikt?

Je kunt de afstandsbediening uitsluiten door deze te richten op de cameralens van je telefoon, hiermee maak je infrarood licht zichtbaar. Zo kun je zien of je afstandsbediening goed werkt, of juist weigert.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanomi
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-04 20:22
PD2JK schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:32:
Zit er iets van een stand-by of andere LED aan de voorzijde?
Knippert deze als je de afstandsbediening gebruikt?
Ja, er zit een vrij zwakke witte led aan de voorkant.net onder het grundig logo. Als ik de afstandbediening nu gebruik zie ik iig geen enkele verandering, maar volgens mij als hij wel werkt zie ik dat wel.
Je kunt de afstandsbediening uitsluiten door deze te richten op de cameralens van je telefoon, hiermee maak je infrarood licht zichtbaar. Zo kun je zien of je afstandsbediening goed werkt, of juist weigert.
Het trucje met de cameralens (dankjewel daarvoor) laat zien dat de afstandsbediening iig reageert op de knoppen en "licht" geeft.

Tijdens het proberen gaat ook de tv plotseling weer aan, terwijl deze eerder nergens op reageerde. Lijkt (in mijn hoofd althans) bijna op een software probleem?

• CB-Interactive
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-04 22:20

CB-Interactive

Yamaha maniak

Al geprobeerd om naar de fabrieksinstellingen terug te gaan?

Wat er niet op zit kan nooit kapot gaan.