Pvc-vloer heeft waterschade opgelopen> hoe erg?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bt4ever
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-04 11:06
Mijn vraag
Net bij het bijvullen van de cv ketel en ontluchten van de radiatoren is het binnenventiel van de ontluchting eruit geknald met als gevolg dat de inhoud van de hele radiator in de woning is gekomen. Betreft een deel van de zijkant van de woonkamer, circa 5-6 meter strekkend. Meteen met meerdere handdoeken drooggedept, maar grote kans dat er toch wat water via de zijkant onder de plinten en wellicht tussen de tegels is gekomen. Betreft klik-pvc met hoge plinten...
Grote kans op verkleuring, bollen/losgaan van de pvc etc.?
Betreft wel een stuk vloer dat onder de bank zit (gelukkig), dus het cosmetische maakt niet veel uit, maar toch..
Iemand ervaring hiermee?

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:25
Bij het ontluchten van een radiator wist ik niet dat het ook los kan komen als je blijft doordraaien...

Fontein als gevolg en snel met handdoeken aan de slag gegaan. Is nu zo'n 3 jaar geleden en de vloer is gewoon goed.

Maar goed. Ieder geval en iedere vloer is weer anders. Ik zou me voorlopig niet te veel zorgen maken.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Meldt het in ieder geval bij de verzekering. Dan kun je daarna nog kijken of je daadwerkelijk schade hebt om te declareren.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Valt dit niet onder "roekeloos gedrag of nalatigheid"?
Dan heb je geen vergoeding toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 09:29
Hoezo zou het pvc gaan bollen? Pvc werkt niet en zal dus geen last hebben van het water. Wel een risico dat er water onder is gekomen. Dus dat zou je moeten checken.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Meestal valt dat wel mee maar er kan wel een ietwat olieachtige substantie bij dat water zitten wat je vaak ook wel kan ruiken. En tja het water van een cv installatie kan sowieso wel stinken maar verder geen kwaad. Denk eerlijk gezegd niet dat die pvc tegels schade opgelopen hebben maar je alleen wel voor schimmel onder de tegels even moet oppassen. Misschien daarom eens aan de rand voorzichtig kijken of er wel water onder gelopen is en zo ja, dan even goed schoonmaken met b.v. chloorwater. Schimmels houden niet van chloor maar uiteraard niet te kwistig zijn met chloor want het is en blijft een chemisch product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoosB
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-05 07:55
Hier laatst iets vergelijkbaars gehad bij de cv. Niet netjes gewerkt omdat het laminaat er toch een paar maanden later uitging.

Niks van schade te zien op het eerste oog. Maar bij het verwijderen van de vloer bleek er toch behoorlijk wat zwarte schimmel te zitten.

Over de vloer zelf hoef je je geen zorgen te maken. Wel over vocht wat achter blijft en geen kant op kan. Wat voor ondervloer heb je en waar ligt deze op?

Komende dagen zou ik in ieder geval even lekker stoken om het meeste vocht eruit te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Geen idee wat betreft de ondervloer, vloer lag er al toen ik verhuisd was. Lostrekken om te kijken doe ik liever niet ondat ik geen reserveplanken of plinten heb. Zit helemaalvast met hoge plinten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:18

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

bt4ever schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:49:
Valt dit niet onder "roekeloos gedrag of nalatigheid"?
Dan heb je geen vergoeding toch?
Dat kun je in je polisvoorwaarden opzoeken. Aangezien er geen sprake is van opzet zou het mee kunnen vallen.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:14
De pvc vloer kan wel tegen wat water. Bepaalde -de meeste- ondervloeren niet, die gaan uitzetten waardoor de pvc vloerdelen omhoog komen. Dit merk je na een aantal dagen en is nu niks meer aan te doen. (Behalve eventueel alvast melden bij de verzekeraar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:51
Andere situatie gehad met lekkage onder de dorpel vd buitendeur door. Heeft er 4 jaar gezeten (nieuwbouw) en hebben we pas opgemerkt toen er druppeltjes tussen de naden van de lijm-pvc vloer naar boven kwamen. Het pvc zag je verder niks aan maar eronder was het zeiknat, bijna als plassen, en idd zwart/schimmel

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:51
Wat is nu precies je doel? Wil je gerustgesteld worden?

Misschien loopt je vloer schade op, waarschijnlijk niet. Wie zal het zeggen...
Als je schade hebt bel je de verzekering om te kijken of die wat kunnen doen, zo niet dan los je het zelf op.

Je gaat toch nu niet uit voorzorg de hele vloer er uit halen lijkt me.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:03
PVC kan er wel tegen.

En als het eenmalig nat wordt, droogt het eronder ook wel weer.
Ja, in de periode dat het vochtig is onder de vloer kan daar wat schimmel ontstaan. Zonder vocht dus na het opdrogen groeit de schimmel niet verder en groeien er ook geen nieuwe schadelijke schimmel-sporen.

[ Voor 7% gewijzigd door Ivow85 op 25-12-2024 10:20 ]

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Ondervloer blijkt een overigens een laminaatvloer met ondervloer te zijn.

[ Voor 36% gewijzigd door bt4ever op 25-12-2024 11:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:06
Dat is wél een groot probleem. Laminaat kan niet tegen water en de ondervloer is vaak van die groene vezelplaat. Als er inderdaad een grote hoeveelheid water onder je PVC is gekomen dan denk ik niet dat dit uit zichzelf goed komt zeker omdat het PVC de bovenkant vrijwel afsluit waardoor de laminaatvloer niet kan drogen en het een schimmelfestijn wordt...

Bij verzekering melden lijkt me de eerste prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Al gedaan, maar hoe kom ik erachter of er inderdaad water onder is gekomen en/of is beschimmeld?
Pvc dat omhoog komt, geur? Schimmel zie je niet aan de bovenkant gezien het onder bevestigt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:09

mrc4nl

Procrastinatie expert

bt4ever schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 01:36:
Al gedaan, maar hoe kom ik erachter of er inderdaad water onder is gekomen en/of is beschimmeld?
Pvc dat omhoog komt, geur? Schimmel zie je niet aan de bovenkant gezien het onder bevestigt?
Planken loshalen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt4ever
Wel contact gehad met een vloerlegger, maar gaf aan dat hij dit soort klussen niet doet omdat er hoge plinten zijn en schade mogelijk is. Hij zou dan de hele vloer eruit moeten trekken en nieuwe plaatsen. Dus hier ga ik ook niet aan beginnen. Betreft de gehele begane grond inclusief hal en de open keuken, niet te doen dus.
Hij gaf wel als tip een bouwdroger te huren en te plaatsen in de hoek, maar vraag me af hoe dat werkt als het opgesloten is onder de vloer....

[ Voor 12% gewijzigd door bt4ever op 27-12-2024 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:51
Wacht gewoon eerst eens af. Je bent op zoek naar oplossingen voor een probleem dat er nog niet eens is.

Of pak door en haal de vloer er uit.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vogelmans
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 20:51
Waarschijnlijk zal het meevallen mat de hoeveelheid water wat er onder is gelopen mits je er meteen bij was.
Wil je weten of er vocht onder de vloer is gekomen dan zit er niets anders op dan met een multitool een vierkantje uit de vloer te zagen en voelen of er nattigheid is. Hetgeen dat je eruit zaagt kun je weer terug lijmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:27
PVC is natuurlijk behoorlijk dicht maar langs de randen kan er nog wel wat verdampen (het is er immers ook in gekomen) en het beton (?) eronder is ook niet 100% dicht (maar kan wel heel lang duren natuurlijk).

Ik zou direct een ontvochtiger en waaier neerzetten en lekker week of wat de lucht in beweging houden met lage luchtvochtigheid.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Pagina: 1