Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Grim
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 25-12-2024
Dag allemaal,

Ik heb een Philips 55 inch ambilight smart tv (Led) met bouwjaar 2020/2021, in mei 2022 nieuw gekocht.
Hoe tevreden ik ben over de TV (beeld, snelheid, opties etc.) laat ik maar even achterwege 😉

Sinds gisteren komt er af en toe een kort zwart geflikker/waas in beeld. Bij het uit doen van de tv (ja, ook van het netstroom af, kabels eruit/erin) en daarna weer aan doen, doet hij het 10/15 minuten weer goed, en dan begint het. In de loop van minuten lijkt het ook erger te worden. Het is zowel bij analoge TV, in het menu als in een online app.

Iemand enig idee wat dit kan zijn, en of ik dit zelf kan oplossen?

Ik hoor graag! Thanks alvast.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-05 16:53

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het kan een defecte voeding zijn. Voedingen zijn vaak goed te repareren, maar er is wel verder onderzoek nodig. Wat je zou kunnen doen is testen of het temperatuurgerelateerd is. Open de televisie, en warm de voeding op met een föhn. Als de televisie dan onmiddellijk na inschakelen problemen vertoont, weet je dat het probleem in de voeding zit. Hetzelfde zou je kunnen doen met het moederbord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-05 16:53

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik verplaats dit naar het juiste forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Mijn vermoeden gaat ook wel een beetje uit naar wat @dmantione schrijft maar wat je al zonder dan verder open schroeven eens zou kunnen na kijken is of er misschien een firmwareupdate beschikbaar is. Weet niet of je die firmware wel al eens geupdate hebt maar het is denk ik zeker wel de moeite waard mocht je dit niet al eens gedaan hebben.

En ja het lijkt te maken te hebben met warmte dus als je de tv open schroeft kan je als eerste eens kijken of er misschien ergens een koelblokje losgeraakt is of misschien helemaal van een chip gevallen is.