VMware vSwitch als transparante bridge

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb een ESXI8 host met twee fysieke netwerkadapters. Eentje voor het management gedeelte en de andere als uplink om vm's met de buitenwereld te laten communiceren. Iedere VM zit in zijn eigen portgroup/vlan en via een fysieke switch split ik al die portgroups/vlans naar fysieke poorten. Zo heeft iedere VM zijn eigen fysieke poort en heb ik een manier om met Wireshark op meerdere plekken tegelijk te meten. Het is dan ook geen productie-server maar een hillbilly netwerktester. :+

Dit werkt tot nu toe (als STP een beetje meewerkt) feilloos met TCP, alleen loop ik vast op multicast omdat de vSwitch de IGMP join/leave meldingen onderschept. Op dit moment draait het op een NUC met kleine switch er naast en dat is voor de mobiliteit wel fijn. Iemand een idee hoe ik data van een VM transparant naar buiten kan krijgen zonder dat ik voor elke VM een eigen netwerkadapter moet toepassen?

Multicast filtering in basic mode op de vSwitch heeft geen invloed op IGMP join/leave en promiscious mode in de portgroup aanvinken is ook niet de magische oplossing.