Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsie00
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-05 08:34
Ho ho ho!,

In onze woning is de bestaande bedrading tussen de thermostaat & ketel erg knullig aangelegd. De draad van de thermostaat gaat door de muur heen tussen de woonkamer en de meterkast. Vanuit de meterkast is er een gat door de trap geboord en ligt deze draad los op de trap en vervolgt de losse draad zich naar zolder waar de ketel hangt. Erg lelijk en ook gevaarlijk.

Het gaat om een Remeha ketel met een Remeha eTwist thermostaat, een redelijk 'domme slimme' thermostaat.
Hier bestaat ook een draadloze versie van maar deze is nog 'dommer' en werkt op batterijen, dat is voor mij een no go.

Allereerst wil ik dus zorgen dat de draad geheel weg is. De thermostaat wil ik voor de stroom dus aansluiten op een normaal stopcontact in de meterkast (gat zit er toch al & thermostaat zit tegen de muur van de meterkast) en dan het signaal naar de draadloos naar de Heatlink naar de ketel. Ik kan echter niet precies iets vinden over hoe ik het aan wil sluiten en of het wel/niet mogelijk is.

Zoals ik het aansluitschema van de Nest dus voor ogen heb is als volgt:
Stekker in stopcontact in de meterkast →bedraad→ Nest thermostaat →draadloos→ Heatlink →bedraad→ ketel & 230v

Weet iemand of dit op deze manier mogelijk is?

Het zal toch moeten kunnen aangezien je de Nest ook op een standaard kan zetten die op 230v werkt...

Ik kan me niet voorstellen dat ik met deze situatie uniek ben, toch kan ik er te weinig over vinden om te weten wat de mogelijkheden zijn.

Daarnaast mijn 2e vraag:

Weet iemand of en wanneer de Nest V4 beschikbaar komt?
Ik zie dat de nest V3 sinds kort zeer beperkt verkrijgbaar is. Als de V4 binnenkort komt dan wacht ik nog even met de aanschaf.

Fijne kerst allemaal! Ik hoop snel iets van jullie te horen.

Groet,
Thijs

Probleem'n? Poar neem'n!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachoman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-05 14:12
Zover ik weet gaat er een adapter in je stopcontact met usb-c kabel naar de thermostaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liandervb
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15-05 08:03
De situatie die u schetst moet werken! Overigens is het een Micro USB i.p.v. een USB-C op zowel de themostaat als heatlink.