Toon posts:

Overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of ik dit hier zo mag vragen, maar ik ben aan het uitzoeken hoe ik precies mijn celeron kan overklokken.
Op dit moment heb ik een celeron 433 mhz en een legend moederbord.
Heb ik voor overclocken wat extra zaken nodig (cooler), moet ik jumpers verzetten, bios aanpassen etc?

Ik weet tot nu toe vrij weinig van overclocken, dus misschien dat iemand mij hier op weg kan helpen.

Jaxe

Verwijderd

Gebruik de search funtie eens..

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Hallo jaxe..

Ik zie dat je hier vrij nieuw bent.. Daarom wil ik je ook even een tip geven.. Dit soort vragen worden over het algemeen niet zo gewaardeerd, omdat dit echt basic dingen zijn.. Er is hier op dit forum een mooie faq geschreven, waarin duidelijk, en betrekkelijk eenvoudig wordt uitgelegd wat overklokken is, hoe het werkt, en wat je moet doen..

Ik zou zeggen, kijk hier eens in, en je vragen worden beantwoord..

[topic=153153/1/50]

Overigens zou ik ook de algemene faq eens lezen ;)

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 20:01
Dat zijn nou nog eens aardige uitleggen ... zo zie ik dat graag :) :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vriendelijke verwijzing. ;) Ik kan snappen dat het irritant is. Ik heb zelf niet veel ervaring op het gebied van hardware, dus mijn excuses voor de "domme" vraag. Ik ben na mijn vraag meteen de faq gaan lezen. Om eerlijk te zijn brengt dit ook weer een aantal vragen op, maar ik laat het voor nu maar even in het midden.

Jaxe

Verwijderd

als je meer vragen hebt kun ja altijd de search hier proberen en anders gewoon vragen, er zijn ook behoorlijk wat sites op internet te vinden mbt overclocken en alle aspecten daar van

Verwijderd

neem ook graag een fatsoenlijke titel in het vervolg. Deze moet echt wat specifieker zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Overclocken vind ik voldoende. Mijn topic was ook vrij algemeen over overclocken, en ik ken het publiek hier niet zo goed.
Ik krijg nu een aardig beeld en weet nu dus dat het allemaal net een wat hoger tech-gehalte heeft als de normale gebruiker.
Had je het fijner gevonden als ik had gezegd: Hoe kan ik overclocken?
Maar ja boeiuh, iets geleerd voor de volgende keer.

Jaxe

Verwijderd

Aangezien ongeveer de helft van alle topics hier over
overclocken gaat, heeft een topic met de titel overclocken
natuurlijk weinig zin...

stel dat je vindt dat je een nieuwe vraag of een uniek
probleem hebt, zet dan bijvoorbeeld wat hardware kenmerken
in je topic-titel... :)

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Jaja jongens,.. zo is hij wel weer genoeg op de regels gewezen :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

laat die jongen toch hij is nieuw en bovendien je bent toch niet verplicht de topic te lezen

Verwijderd

Topicstarter
Is er ook een regel die zegt dat hetzelfde posten ook geen zin heeft? Ik geloof dat ik uit eerdere posts wel op kan maken wat ongeveer de bedoeling had moeten zijn.

Maar goed, het is nu 3 uur, dus weekend voor mij. :)

Jaxe

oh ja, voor ik het vergeet...
----
specs: een minitower met inhoud, toetsenbord, muis met wieltje, webcamera, scanner, printer, speelstaaf, speelpad 17" beeldbuis
----

Verwijderd

als je meer vragen hebt kun ja altijd de search hier proberen en anders gewoon vragen, er zijn ook behoorlijk wat sites op internet te vinden mbt overclocken en alle aspecten daar van

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
Op vrijdag 14 september 2001 15:04 schreef Jaxe het volgende:

----
specs: een minitower met inhoud, toetsenbord, muis met wieltje, webcamera, scanner, printer, speelstaaf, speelpad 17" beeldbuis
----
Goh, ik ken iemand met bijna hetzelfde systeem, hij heeft ook een minitower met inhoud... small world... ;)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
En als je er dan nog niet uitkomt kun je hier een topic posten... :)

|Specs|

• DeMoN
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

----
----
[/quote]

Speelstaaf???? :o

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 20:01
joystick ?

Flickr PSN ID= cheironnl

Verwijderd

PRET STAAF dus :o

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 18:17
Ontopic weer graag.
Pagina: 1