Satelliet ontvanger voor canal digitaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuijpie02
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-03 11:33
Hallo, de satelliet ontvanger van mijn ouders heeft het begeven en nu willen ze deze vervangen. Ze hebben een nederlands abonnement bij canal digitaal maar wonen in Frankrijk, dus een ontvanger bij canal digitaal in Nederland bestellen is lastig en dus zoek ik naar iets wat in Frankrijk verkrijgbaar is.

Ik heb zelf echt totaal geen verstand van satelliet televisie en verschillen tussen de ontvangers. Kan zo maar elke satelliet ontvanger gebruikt worden voor canal digitaal of moet je iets specifieks hebben?
Ik heb alle modellen die op de canal digitaal site staan gezocht (denk ik alleen de modellen die ze zelf geleverd hebben) en deze zijn allemaal niet verkrijgbaar in Frankrijk.

Mijn ouders hoeven geen fancy ontvanger, ik zat te kijken naar de ZGEMMA H8 2H, maar ik kan niet echt iets vinden of deze werkt met canal digitaal.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
De Zgemma H8.2H is een prima ontvanger voor Canal Digitaal mits je een Mediaguard/Nagravision-kaart hebt. Als je een Viaccess-kaart hebt of een CI-module zonder kaart dan is de H8.2H geen goede ontvanger, omdat hij geen CI-sleuf heeft.

De H8.2H is een Enigma2-ontvanger waar je zelf het besturingssysteem op installeert. Je kunt het beste OpenPLI gebruiken. Canal Digitaal werkt onmiddellijk met OpenPLi.

Canal Digitaal heeft in tegenstelling tot Canal Plus in Frankrijk vrijheid van apparatuur, dus heel veel ontvangers zijn te gebruiken, maar het betekent niet dat iedere ontvanger ook automatisch werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Houd er wel rekening mee dat CD langzaam alle oude kaarten aan het uitfaseren is. Ook sommige nieuwere types worden niet meer vervangen wanneer ze kapotgaan. Dan zit je vast aan die units met ingebouwde smartcard.. gelet op de toekomst en een makkelijke installatie voor je ouders, zou ik gaan voor een nieuw abonnement/verlenging, waarbij je 'gratis' een nieuwe tuner krijgt. Dat scheelt je weer in de aanschaf.. en dan kun je dat tunerpakketje mooi opsturen naar je ouders :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 10:38

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Ik ben het met @Michael Knight eens. Vanwege de (belachelijke) toekomstplannen van Canal Digitaal kun je het beste een van hun eigen ontvangers kopen.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Kuijpie02
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 05-03 11:33
Bedankt voor het advies, mijn ouders zitten echter nog maar een paar maanden in Frankrijk en dan verhuizen ze terug naar Nederland, dus dan zijn ze sowieso van canal digitaal af, een nieuw abonnement afsluiten voor een nieuwe ontvanger lijkt me dus geen goed idee hier.
Ik zal checken wat voor kaart ze hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 16:15

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een Mediaguard-kaart is oranje of grijs. Een Viaccess-kaart is wit. Voordeel van een schotel is dat je je ontvanger ook gewoon mee kunt nemen, dus er is geen noodzaak om van Canal Digitaal af te gaan. Als je dat wilt kan het natuurlijk, maar ikzelf kijk gewoon in Nederland via de schotel, naar 5000 televisiezenders kunnen kijken maakt televisie zoveel leuker! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Daarnaast aankoopadvies, dus verplaatst. :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kuijpie02 schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:34:
Bedankt voor het advies, mijn ouders zitten echter nog maar een paar maanden in Frankrijk en dan verhuizen ze terug naar Nederland, dus dan zijn ze sowieso van canal digitaal af, een nieuw abonnement afsluiten voor een nieuwe ontvanger lijkt me dus geen goed idee hier.
Ik zal checken wat voor kaart ze hebben.
Waarom dan veel geld investeren in nieuwe apparatuur? Pak snel een tweedehandsje van marktplaats (en verkoop ‘m desnoods weer als je ouders terugzijn in NL)! Met een beetje geluk pak je dezelfde tuner van marktplaats.. dan hoeven je ouders ook nuet voor 2 maanden aan een nieuwe interface te wennen (en het scheelt je behoorlijk aan installatiewerk) :)

Daarnaast kan dat kastje nog leuk zijn voor ontvangst van fta-zenders als je ouders nog eens oude internationale zenders missen wanneer ze terug in NL zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Michael Knight op 27-12-2024 04:00 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 10:40
Veel tv's hebben een Sat ontvanger ingebouwd dan heb je geen los kastje meer nodig. Kijk of er DVB-S2 bij de specificaties staat. De CI+ module van Canal Digitaal steek je in de tv. Zo doe ik het ook met een Philips tv met ingebouwde tuner. Voorheen had ik zo'n kastje van Gigablue. Daar was altijd wel wat mee na een update en traag ook. Nu gewoon de zenders in de smarttv.
Pagina: 1