Batterij MacBook Pro (14-inch, M1) leeg in de ochtend

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwinbressers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-12-2024
Mijn vraag
Mijn accu van mijn macbook pro 14 inch (m1 silicon Apple chip) is in de ochtend leeg, terwijl hij 's-avonds 100% is opgeladen. Waar kan dit aan liggen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik ben met mijn besturingssysteem up-to-date: MacOS 15.1.1.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De kwaliteiet van de batterij wordt op 86% gegeven
Ik heb 586 cycli gedraaid met de batterij
Ik heb (op aanraden) mijn spotlightfuncties uitgeschakels

Beste antwoord (via Edwinbressers op 25-12-2024 12:12)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je zou een power state log kunnen bijhouden, om te kijken of er iets is wat voorkomt dat je Mac in de slaapstand gaat, of dat je batterij versleten is doordat deze bijvoorbeeld ineens van 30% naar 0% springt. Open Terminal en type in:
pmset -g pslog | tee ~/Desktop/pslog.log
Dit laat de power state zien, en slaat deze tegelijkertijd ook op in pslog.log op je desktop. Je kunt dan de volgende dag de log terugkijken wat er misschien mis gaat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-05 08:06
Wat bedoel je met in de ochtend leeg? Als je de laptop 's morgens pakt geeft hij een lege batterij aan en 's avonds is hij ineens weer vol? 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HiepHoi82
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:55
Ik heb een vergelijkbaar issue op mijn Intel Macbook Pro, het lijkt erop dat de laptop in de tas wakker lijkt te worden en met van alles bezig is (spotlight indexeren, updaten etc etc etc). Echter kan ik in de console logs daar weinig van terug vinden. Omdat het een werk notebook is bij mij, verdacht ik eerst Intune ervan, maar die registreerd netjes logs. Wellicht dat ie door bluetooth wakker wordt, hoofdtelefoon of muis. Nooit verder naar door gezocht eigenlijk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je zou een power state log kunnen bijhouden, om te kijken of er iets is wat voorkomt dat je Mac in de slaapstand gaat, of dat je batterij versleten is doordat deze bijvoorbeeld ineens van 30% naar 0% springt. Open Terminal en type in:
pmset -g pslog | tee ~/Desktop/pslog.log
Dit laat de power state zien, en slaat deze tegelijkertijd ook op in pslog.log op je desktop. Je kunt dan de volgende dag de log terugkijken wat er misschien mis gaat.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik kom toevallig vanmiddag terug van de Apple Store. Mijn MacBook Pro 2018 viel ineens steeds uit, soms vanaf 30% batterij, soms vanaf 60% batterij. Zodra hij aan de netstroom zat binnen 2 minuten weer online met datzelfde batterijpercentage en dan ging het weer goed.

Zelfde had ik met hibernate, 's avonds op bijv. 80% het scherm dicht, volgende dag zonder verder gebruik batterij ineens leeg. Bij de Apple Store vonden ze niets, maar wel namen ze hem in voor een complete reset met batterij herkalibratie. Nu al zo'n 2 uurtjes weer een normaal lijkende laptop, hopen dat het zo blijft. Ik zou in jouw geval hetzelfde doen, dit gedrag is simpelweg niet normaal dus even een check ontkom je niet aan.

Op zich heel fijn dat ze het gratis met een 6,5 jaar oude laptop doen, andere kant blijft het wel jammer dat dit soort dingen niet zelf thuis met een handleiding te doen is, woon je dus wat verder van een Apple Store af dan is het helaas pindakaas. Je zou eventueel zelf nog wel kunnen proberen alles te verwijderen, loskoppelen van je iCloud en vervolgens als nieuwe Mac configureren. Dan kun je lig uitsluiten dat het aan het OS ligt.

youtube.com/@hisrep