Ik heb eerder een advies gevraagd en destijds niet overgegaan tot koop. Omdat ik nog steeds de PC Race ambitie heb is het moment eindelijk daar om de onderdelen te bestellen. Ik heb mijn vorige advies iets bijgewerkt op basis van de 1440P BBG.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur gamen. Ik heb een simrig staan en wil eigenlijk over van console (PS5) naar de PC. Reden is de mogelijkheid tot modden bij ACC (EVO), mogelijkheid voor 3 schermen en mogelijkheid voor aansturen bass shakers / motion (ooit). Ik wil games als iRacing / ACC Eco en F1 23 op minstens zulke kwaliteit kunnen spelen als GT7 op de PS5.
Grafische kaart moet in ieder geval 3 maal de Dell S3220DGF aan kunnen sturen maar de mogelijkheid om betere monitoren aan te kunnen sturen is ook fijn. VR Game is fijn, maar geen pre.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute max prijs in gedachten en heb ook te weinig kennis van PC configuraties. Wel het forum doorgespit en kom op bassi daarvan tussen de 1.500 en 2.000 euro uit puur voor de PC (los van rand app) Huidige config zit op 1.300, dus als daar verbetering mogelijk in is hoor ik graag hoe/waar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, want er is nog geen hardware voorraadig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, maar wel graag mogelijkheid om te upgraden in de toekomst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Los van bovenstaande - kunnen updaten in de toekomst - geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee, geen overklok ambities.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht- net als op de rest van het forum - fijne input die mij de juiste configuratie laat opstellen. Ik zie veel waardevolle informatie over betere SSD's, toekomst bestendige(re) voedingen en betere videokaarten voor het doel/gebruik.
Op basis van de BBG 1440P met updates kom ik tot de volgende lijst.
Ik vraag me af wat het grote verschil is ten opzichte van mijn vorige lijst en welke gezien het (kleine) prijsverschil de betere keuze is
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur gamen. Ik heb een simrig staan en wil eigenlijk over van console (PS5) naar de PC. Reden is de mogelijkheid tot modden bij ACC (EVO), mogelijkheid voor 3 schermen en mogelijkheid voor aansturen bass shakers / motion (ooit). Ik wil games als iRacing / ACC Eco en F1 23 op minstens zulke kwaliteit kunnen spelen als GT7 op de PS5.
Grafische kaart moet in ieder geval 3 maal de Dell S3220DGF aan kunnen sturen maar de mogelijkheid om betere monitoren aan te kunnen sturen is ook fijn. VR Game is fijn, maar geen pre.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen absolute max prijs in gedachten en heb ook te weinig kennis van PC configuraties. Wel het forum doorgespit en kom op bassi daarvan tussen de 1.500 en 2.000 euro uit puur voor de PC (los van rand app) Huidige config zit op 1.300, dus als daar verbetering mogelijk in is hoor ik graag hoe/waar.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles, want er is nog geen hardware voorraadig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur, maar wel graag mogelijkheid om te upgraden in de toekomst.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Los van bovenstaande - kunnen updaten in de toekomst - geen specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee, geen overklok ambities.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik verwacht- net als op de rest van het forum - fijne input die mij de juiste configuratie laat opstellen. Ik zie veel waardevolle informatie over betere SSD's, toekomst bestendige(re) voedingen en betere videokaarten voor het doel/gebruik.
Op basis van de BBG 1440P met updates kom ik tot de volgende lijst.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Tray | € 242,22 | € 242,22 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 169,- | € 169,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 7800 XT 16GB GDDR6 | € 516,99 | € 516,99 |
1 | Behuizingen | Chieftec APEX AIR | € 79,95 | € 79,95 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo REV. 5 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 100,75 | € 100,75 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 89,90 | € 89,90 |
1 | SSD's | SK hynix Platinum P41 2TB | € 119,90 | € 119,90 |
Totaal | € 1.348,61 |
Ik vraag me af wat het grote verschil is ten opzichte van mijn vorige lijst en welke gezien het (kleine) prijsverschil de betere keuze is
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 529,90 | € 529,90 |
1 | Moederborden | ASRock A620M Pro RS WiFi | € 119,99 | € 119,99 |
1 | Videokaarten | Sapphire Pulse AMD Radeon RX 7800 XT 16GB | € 502,99 | € 502,99 |
1 | Behuizingen | Montech Air 903 Base Zwart | € 71,06 | € 71,06 |
1 | Processorkoeling | Thermalright Peerless Assassin 120 SE | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Geheugen intern | Patriot Viper Venom PVV532G600C36K | € 96,91 | € 96,91 |
1 | Voedingen | MSI MAG A750GL PCIE5 Zwart | € 106,99 | € 106,99 |
1 | SSD's | Lexar NM790 (zonder heatsink) 1TB | € 78,90 | € 78,90 |
Totaal | € 1.543,64 |
SkyTeam Platinum member via American Express