Soundbar + subwoofer voor klein appartement

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:26
Soundbar + Subwoofer
Soundbar + Subwoofer om aan te sluiten op mij televisie. Een Samsung QLED90T

uitvoering: Samsung QLED QE55Q90T Zwart
(Voor informatie over mijn televisie)

Wat is je budget?
Inclusief subwoofer max 1200 euro

Gebruiken voor filmes, muziek, videogames, bluetooth geluid luisteren.
Ik wil het gebruiken voor vooral Netflix, dus films en series maar ook voor videogames.

Waar rekening mee te houden?
Paar dingen
1) Klein appartement en ik wil de subwoofer niet onder mijn tv hebben staan, ziet er dan rommelig uit, mijn tv staat op een zwevend meubelstuk
2) Ik wil de Subwoofer kunnen instellen dit inverband met onderburen. Overdag kan de subwoofer best eens wat zwaarder aan maar s'avonds nachts wil ik hem stil hebben
3) Ik wil de soundbar verbinden via HDMI eArc
4) De Soundbar wil ik ook als media speler kunnen gebruiken voor mijn iPhone. Dingen als blue toooth en of airplay vind ik dus leuk. Ik wil van de soundbar onder de tv een multimedia hoek maken in mijn appartement.

Welke vragen heb je hier nog over?
Welke soundbar kunnen jullie aanraden? Er is zoveel keuze dat het mij een beetje duizelig maakt hopelijk dat mijn lijstje met voorwaarden het aantal keuzes een stuk kleiner maakt. Max prijs is ongeveer 1200 euro minimum prijs is 300 euro. Ik wil echt een mooie geluidsoplossing, liefst één die ik in de toekomst ook kan meenemen naar mijn volgende televisie en dan kan het best zijn dat dat een LG Oled is ipv een Samsung .

Alvast bedankt voor het meedenken _/-\o_

Ik heb nog nooit een soundbar gekocht dus vergeef mijn onwetendheid. Mochten jullie nog bepaalde informatie nodig hebben, laat het mij weten en dan zal ik dit topic zo snel mogelijk daarmee updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door MetalSonic op 24-12-2024 14:11 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:06
Antwoord op jouw punten:

1. helaas laat een sub zich niet zo makkelijk plaatsen. Ik had een fantastische plek in gedachte en met kabels voorbereid, echter geen bas. Nu staat de sub op een plek waar ik hem niet wil hebben, maar een dikke bas in de woonkamer!!
2. Elke sub kan dat. Je kan misschien bij een wat luxere soundbar de dynamiek verminderen (vaak een nachtmodus genoemd)
3. elke moderne soundbar kan dat
4. elke moderne soundbar kan dat

Verder ben ik nooit onder de indruk van soundbars (diverse familieleden hebben ze) dus over merk en type kan ik je geen zinnig antwoord op geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je echt voor geluidskwaliteit en opties wilt gaan, kies dan een losse receiver met losse speakers. Wil je vooral kabelgemak en zo min mogelijk apparaten, kies dan een soundbar. Geen enkele soundbar is 1200 euro waard, mijns inziens, dus dan ben je wel een stuk goedkoper uit.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:26
Jorgen schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:52:
Als je echt voor geluidskwaliteit en opties wilt gaan, kies dan een losse receiver met losse speakers. Wil je vooral kabelgemak en zo min mogelijk apparaten, kies dan een soundbar. Geen enkele soundbar is 1200 euro waard, mijns inziens, dus dan ben je wel een stuk goedkoper uit.
Ik heb als dat je wat zegt voor mijn pc 2 Edifier speakers met prachtig geluid/ muziek die staan achter mijn pc en die heb ik eigenlijk vaak aan om naar muziek te luisteren. Ik geloof wat je zegt dat als je het beste geluid wil je niet voor een soundbar moet gaan.

Voor mijn tv / woonkamer gedeelte is het echter ook belangrijk om te kijken naar hoe het eruit ziet en het moet een verbetering zijn van de tv zonder dat ik studio kwaliteit muziek verwacht en dan kom ik weer bij een soundbar + subwoofer.

Ik heb nu trouwens wat "in het vizier" waar ik enthousiast over ben en waarvan ik benieuwd ben hoe andere Tweakers er naar kijken.

https://www.coolblue.nl/p...amsung-hw-q800d-2024.html

HW Q800D

Ik heb in dit appartement niet de behoefte aan losse speakers, receiver etc etc.