Ik vind deze werkwijze van een tweaker niet heel netjes. Wat is jullie mening?
De advertentie is inmiddels verwijderd dus ik kan helaas ook geen review meer achter laten om andere tweakers te waarschuwen.
Advertentie van een telefoon staat maandag avond te koop.
Vraag om via mail contact op te nemen en ophalen is toegelaten.
Ik neem meteen contact op via mail met een bod en ik ontvang deze reactie:
Volgens mij had ik het eerste schriftelijke aanvaarde bod en had de verkoper de telefoon gewoon aan mij moeten verkopen? Of tenminste even waarschuwen dat het 'first come first serve' m.b.t. afhalen het beleid is?
De advertentie is inmiddels verwijderd dus ik kan helaas ook geen review meer achter laten om andere tweakers te waarschuwen.
Advertentie van een telefoon staat maandag avond te koop.
Vraag om via mail contact op te nemen en ophalen is toegelaten.
Ik neem meteen contact op via mail met een bod en ik ontvang deze reactie:
We wisselen nog enkele berichten uit m.b.t. afhandelen. Dit is de reactie op de vraag of de verkoop dringend is:Goede avond,
Afhalen voor €450 is goed. Ik ben vrij en flexibel de komende dagen. Wanneer wil je langskomen? Je zou zelfs vanavond al langs kunnen komen.
Vervolgens stuurt de verkoper een mail, het is dan al 00u30:Haha, het was meer als in, zo flexibel dat zelfs vanavond mogelijk is
Al heb ik wel eens op Tweakers gehad dat iemand inderdaad 15 minuuten later voor de deur stond na het eerste contact.
Laat maar weten morgen!
Deze ochtend vraag ik of ik kan langskomen en dit is de reactie:Dag,
Heb nu ook iemand die zeker morgenochtend al langs wil komen.
Blijkbaar is "Afhalen voor €450 is goed. Ik ben vrij en flexibel de komende dagen. Wanneer wil je langskomen? Je zou zelfs vanavond al langs kunnen komen" dan niet gelijk aan een reservatie?Dag,
De telefoon was al opgehaald. Ik snap de situatie maar dat is ook precies waarom ik de optie om te reserveren in mijn advertenties vermeld (zekerheid voor mij en een eventuele koper).
Volgens mij had ik het eerste schriftelijke aanvaarde bod en had de verkoper de telefoon gewoon aan mij moeten verkopen? Of tenminste even waarschuwen dat het 'first come first serve' m.b.t. afhalen het beleid is?
[ Voor 6% gewijzigd door sloth op 24-12-2024 13:51 ]