Kamerverhuur huurwoning vrijesector-verhuurder wilt opzeggen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:24
Hoi ik woon al een vier jaar in een huurhuis (1300 kale huur)

ik woonde toen samen met maatje X en die ging vorige maand weg.

Nu heb ik sinds 1 december een nieuwe maat (die ik al 10 jaar ken) . het betreft een normaal twee onder 1 kap woonhuis.

Nu zegt mijn verhuurder (omdat mijn buurman geklikt heeft over mijn nieuwe huisgenoot) dat ik de woning per 31 januari moet opzeggen.

------------------------------------

dit schreef mijn verhuurder trouwens en het klopt ook dat het in de huurovereenkomst staat.

De woning dient uitsluitend te worden bewoond door de huurder en zijn
directe familie. In artikel 23.2 van de ondertekende huurovereenkomst is uitdrukkelijk
bepaald, dat het aanbieden van het gehuurde of delen daarvan door huurder voor
(kortstondig) verblijf door derden (al dan niet tegen betaling) reeds een tekortkoming
vormt die ontbinding van de huurovereenkomst rechtvaardigt. Gezien het feit dat u zich
niet conformeert aan deze bepaling heeft de verhuurder het recht de huurovereenkomst
te beëindigen met daarbij de inachtneming dat huurder verplicht is de schade te
vergoeden aan de verhuurder.

----

Ik was in de veronderstelling als ik een kamer voor een korte periode via hospitacontract verhuur (waar ik wel de hele woning mee deel ) dat ik bakzijl kan halen als het eventueel een rechtzaak word...

maar nu probeer ik te zoeken naar jurispridentie hiervoor en ben ik benieuwd naar ervaringen.

misschien kan dit beter naar
Persoonlijke financiën, studie en loopbaan - Persoonlijke financiën, studie en loopbaan (dank modje )

[ Voor 5% gewijzigd door BazenKruistocht op 24-12-2024 12:51 ]

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
Onderverhuur, in welke vorm dan ook, mag gewoon worden uitgesloten in een huurcontract. Dat recht ligt alleen bij de eigenaar. Die mag het toestaan maar ook niet.

Als je iemand daarentegen gratis laat inwonen is er geen enkel probleem. Elke passage in een huurcontract die probeert in te perken met wie jij er woont is onwettig. Dat is geheel het recht van de huurder om te bepalen. Enige uitzondering is als het aantal bewoners teveel wordt voor het type woning. Maar met 2pers in een huis is nooit een probleem.

Dus gewoon bij je huisbaas aangeven dat deze passage in het contract onwettig is en jij bepaalt met wie je samenwoont.

[ Voor 13% gewijzigd door TweakGP op 24-12-2024 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-09 23:27

Jorissie87

No diggity

Er staat dat je niemand anders dan jouw familie bij jou (betaald) mag laten inwonen en dat als je het wel doet dat het reden tot ontbinding van het contract is. Je doet het toch, voor de tweede keer, en wordt nu geconfronteerd met de voorwaarden die je zelf getekent hebt en probeert er vervolgen onderuit te komen. Als je gaat procederen zet je de relatie met je verhuurder alleen maar onder druk wat je woongenot in de toekomst alleen maar zal verslechteren. Je buurman heeft "geklikt", dat zal hij vast ook niet zomaar gedaan hebben. Die ervaart misschien ook in meer of mindere mate last van de woonsituatie zoals deze nu is. Woonde die vriend van je er wit? (Was hij ingeschreven op het adres)

9800X3D | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X870 Gaming Wifi | 32GB@6000Mhz | NH-D15 | 990 Pro 2TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-09 23:26

MeesterPieter

PnP Pinball

TweakGP schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:03:
Onderverhuur, in welke vorm dan ook, mag gewoon worden uitgesloten in een huurcontract. Dat recht ligt alleen bij de eigenaar. Die mag het toestaan maar ook niet.

Als je iemand daarentegen gratis laat inwonen is er geen enkel probleem. Elke passage in een huurcontract die probeert in te perken met wie jij er woont is onwettig. Dat is geheel het recht van de huurder om te bepalen. Enige uitzondering is als het aantal bewoners teveel wordt voor het type woning. Maar met 2pers in een huis is nooit een probleem.

Dus gewoon bij je huisbaas aangeven dat deze passage in het contract onwettig is en jij bepaalt met wie je samenwoont.
precies, zolang je geen onderverhuurcontract met je maatje afsluit dan mag je gewoon samenwonen

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 00:32
Jorissie87 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:18:
Er staat dat je niemand anders dan jouw familie bij jou (betaald) mag laten inwonen en dat als je het wel doet dat het reden tot ontbinding van het contract is. Je doet het toch, voor de tweede keer, en wordt nu geconfronteerd met de voorwaarden die je zelf getekent hebt en probeert er vervolgen onderuit te komen. Als je gaat procederen zet je de relatie met je verhuurder alleen maar onder druk wat je woongenot in de toekomst alleen maar zal verslechteren. Je buurman heeft "geklikt", dat zal hij vast ook niet zomaar gedaan hebben. Die ervaart misschien ook in meer of mindere mate last van de woonsituatie zoals deze nu is. Woonde die vriend van je er wit? (Was hij ingeschreven op het adres)
Tja. Ik heb ooit een huurcontract getekend met als eerste artikel "Huurder doet afstand van alle huurdersrechten". Dat teken ik graag want het is zo nietig als maar kan.

Het is 2024, je mag samenwonen met wie je wil en ook laten logeren wie je wil. Als verhuurder daar niet tegen kan, is 'ie ongeschikt als verhuurder.

Onderhuur is een ander verhaal maar dat haal ik niet direct uit de TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
BazenKruistocht schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:48:
...De woning dient uitsluitend te worden bewoond door de huurder en zijn
directe familie....
Misschien kunnen jullie trouwen? Probleem opgelost.

Zonder gekheid: Het zou vreemd zijn als je niet iemand een tijdje mag laten logeren.
...Gezien het feit dat u zich niet conformeert aan deze bepaling...
Waar baseert de verhuurder zich precies op? Alleen op een verklaring van een van de buren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
verhuurder denkt zeker meer huur te kunnen vangen met een nieuwe huurder?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:13
SMSfreakie schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:02:
verhuurder denkt zeker meer huur te kunnen vangen met een nieuwe huurder?
Denk het wel, 1300 voor een 2 onder 1 kap is erg goedkoop (tenzij we praten over een regio tegen Duitsland aan)

Maar er zijn afspraken van te voren gemaakt en deze moeten in het contract staan. Als er niks staat over onderverhuur dan mag je aannemen dat het mag. Wel is het jouw verantwoordelijkheid. Dus als jij eruit gaat, moeten de anderen ook eruit en als hij problemen veroorzaakt, moet jij het oplossen.

Een huurder mag niet de hele woning onderverhuren, tenzij zijn verhuurder daarvoor toestemming heeft gegeven. Een huurder mag wel een gedeelte van de woning onderverhuren, als hij zelf ook in de woning blijft wonen en als in het huurcontract geen verbod op onderhuur staat.
Bron: https://www.volkshuisvest...%20op%20onderhuur%20staat.

Als het wel erin staat...dan heb je nogal een goede om aan te geven waarom je het toch hebt gedaan.
Artikel 23.2 is zelf erin gezet. Staat dat ook echt in jouw contract?

[ Voor 7% gewijzigd door kx22 op 24-12-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:29
Hoe dan ook: ook al staat er een opzegmogelijkheid in je contract, dan nog is de verhuurder aan allerlei regels gebonden. De belangrijkste: als de huurder laat weten het niet eens te zijn met de opzegging, zal de verhuurder naar de rechter moeten. Zie hier een uitleg: https://www.volkshuisvest...e-beeindigen-huurcontract

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-09 09:59
kx22 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:11:
[...]
en als in het huurcontract geen verbod op onderhuur staat.
En aangezien dat verbod op onderverhuur dus gewoon (in wat andere woorden) in het contract staat is je post verder voor TS niet relevant.....

De verhuurder wil gewoon geen anderen in de woning. Dat kan voor onderverhuur dus wel maar niet voor welke vorm van samenwoning zonder huurcontract. Nou zijn het natuurlijk geen openbare documenten dus afdwingen als beide partijen erover zwijgen is wat anders....

Kortom de verhuurder is wat intimiderend bezig maar heeft geen poot om op te staan als de onderhuurder dat niet bevestigd.

[ Voor 38% gewijzigd door TweakGP op 24-12-2024 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

whatyoudoing schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:49:
[...]

Onderhuur is een ander verhaal maar dat haal ik niet direct uit de TS.
Daar staat toch echt dat de TS een hospitacontract heeft voor onderhuur met z'n maatje ;) Voor de centen, anders hoef je geen contract te hebben. Het is geen liefdadigheid als je er geld voor wilt.
MallePietje schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 13:58:
[...]

Misschien kunnen jullie trouwen? Probleem opgelost.

Zonder gekheid: Het zou vreemd zijn als je niet iemand een tijdje mag laten logeren.
Als je visite blijft pitten, geef je ze dan een hospitaverhuurcontract onder hun neus? Setje huissleutels, en wil je daar elke maand geld voor hebben? Ja? Dan is het niet een simpel logeerpartij'tje "Shit, ik heb de laatste trein gemist, mag ik vannacht op je bank meuren?" Of "m'n neefje komt een 7 komt een weekie logeren"
[...]

Waar baseert de verhuurder zich precies op? Alleen op een verklaring van een van de buren?
Als je in een 2 onder 1 kap zit, dan heb je maar 1 setje buren, en misschien huren de buren bij de zelfde verhuurder, en dan valt zoiets wel op. En als mensen hun buren niet kennen, heb je het eerder over stapelbouw. Maar als de TS in de tuin zit, en tegen z'n onderhuurmaatje zegt dat ie eens de huur moet gaan betalen, want hij loopt achter, wie weet zaten de buren ook wel in de tuin.

Of heeft maatje van de TS bij de buren aangebeld. "Hoi, ik ben Henk. Ik huur bij jullie buurman een kamer, fijn kennis gemaakt te hebben."

Het kan zo maar zijn dat de verhuurder eerst 10 jaar in dat huis gewoond heeft en een goede vrienden met de buren zijn geworden, en het nu 4 jaar verhuurt aan de TS, en dat de buren een oogje in het zeil houden.

De TS geeft ook aan dat dit niet z'n eerste hospitaonderhuurder is, maar inmiddels al voor de 2de keer.

[ Voor 3% gewijzigd door RaZ op 24-12-2024 14:32 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:23
Toch lijkt mij normaalgesproken dat je een waarschuwing geeft en een redelijke termijn om je wel aan het contract te houden ipv direct de huur overeenkomst op te zeggen. Dat geeft volgens mij meer aan dat je een andere reden hebt om op te zeggen en dat je nu een leuke reden er bij hebt gevonden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
hfolkers schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:42:
Toch lijkt mij normaalgesproken dat je een waarschuwing geeft en een redelijke termijn om je wel aan het contract te houden ipv direct de huur overeenkomst op te zeggen. Dat geeft volgens mij meer aan dat je een andere reden hebt om op te zeggen en dat je nu een leuke reden er bij hebt gevonden.
Misschien heeft ie al 1 of 2 waarschuwingen gehad, en had ie zoiets van: "Ja ja, dat bepaal ik zelf wel. Shift-Delete, opzouten met je mail :w ".

Voordeel van de TS is wel dat het niet om sociale huur gaat, want daar heb je ellendelange wachttijden. Als je 1.300 huur kan lappen, heb je vast snel een nieuwe woning in de vrije sector.

TS kan ook de verhuurder bellen en zeggen: "Sorry, sorry, nogmaals sorry. Ik gooi m'n hospitaonderhuurder er morgen uit, mag ik er dan blijven wonen? Ik zal het nooit meer doen" Wellicht wordt de soep niet zo heet gegeten als die wordt opgediend.

[ Voor 42% gewijzigd door RaZ op 24-12-2024 15:00 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
https://www.woonbond.nl/f...t-ik-iemand-laat-inwonen/

"Hoe een rechter daar over oordeelt hangt ook af van het soort onderverhuur. Huurders die een kamer verhuren in het huis waar ze zelf wonen worden zelden uit huis gezet"

hopelijk is dit dan van mij voor toepassing

Ik huur trouwens van een grote partij die ook een hele sloot aan woningen hebben.

Ik veroorzaak ook geen enkel probleem in en rond mijn huis want wij zijn geen feestbeesten...

dit mailtje kwam van hun kwam gisteren nadat mijn geduld een beetje op was dat ik al 6 weken wacht op een urgente reperatie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Nu online
RaZ schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:23:
[...]
Als je in een 2 onder 1 kap zit, dan heb je maar 1 setje buren, en misschien huren de buren bij de zelfde verhuurder, en dan valt zoiets wel op.
...
Dat is niet uitgesloten, maar is geen antwoord op de vraag. Ik denk dat alleen TS daar op kan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
MallePietje schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:20:
[...]

Dat is niet uitgesloten, maar is geen antwoord op de vraag. Ik denk dat alleen TS daar op kan antwoorden.
mijn buurman van twee huizen verderop vind het vervelend dat hij de fietsen in mijn tuin ziet vanuit zijn werkkamer op de eerste verdieping en ik ben niet van zijn geloof, laten we het daar maar op houden.

Ik heb verder geen last van hem maar ik schenk er ook verder geen aandacht aan.

de eigenaren van de het woonblok is van een kerkelijke partij die graag willen dat je er alleen woont als je meer bent dan alleen samenwoners..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
BazenKruistocht schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 15:40:
[...]

mijn buurman van twee huizen verderop vind het vervelend dat hij de fietsen in mijn tuin ziet vanuit zijn werkkamer op de eerste verdieping en ik ben niet van zijn geloof, laten we het daar maar op houden.

de eigenaren van de het woonblok is van een kerkelijke partij die graag willen dat je er alleen woont als je meer bent dan alleen samenwoners..... 8)7
Als je vooralsnog nergens het onderhuur/verhuur/hospitacontraft genoemd hebt (anders dan aan jou maat) dan staat niets je in de weg gewoon tegen de woonblok-eigenaar te zeggen dat je een relatie hebt en samenwoont ;) .. Daar kunnen ze dan wat van vinden, maar juridisch kunnen ze niet zoveel kanten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Geen enkele verhuurder wil onderhuur in zijn pand. Dat heeft 0,0 met een geloof te maken.

Hospita is gewoon: je huurt een kamer, en je blijft lekker in je kamertje, en ja, je mag van het sanitair gebruiken maken, en wellicht ook van de keuken met de apparatuur (koken, koelkast, vaatwasser), en daar krijg je dan geld voor.

Jij verhuurt een kamer, en je maatje mag over aanzitten, en van de woonkamer/tuin gebruik maken. Oftewel, je woont samen, en de onderhuur is illegaal.

Zonder huurcontract ben je niet aan het verhuren, en woon je gewoon samen, en de kosten delen is ook geen probleem. Maar jij bent nu iets wat niet van jouw is commercieel aan het uitbuiten, en dat mag niet.

Mag je samenwonen? Ja! Mag je verhuren? Nee!

Dus, als je een net persoon bent, hou je je toch aan de regels, dan kom je niet in de problemen omdat je je maatje als melkkoe ziet door illegaal te gaan verhuren |:(

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

RaZ schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 14:44:
***members only***

Als je 1.300 huur kan lappen, heb je vast snel een nieuwe woning in de vrije sector.
Al ik in een van die topics zie wat TS verdient, lijkt dat me net het probleem.GWL, zorgverzekering, internet, mobiel, vervoer, dingetje hier en een dingetje daar er nog vanaf. Blijft er weinig meer over voor wat meer dan een boterham met suiker. Dat maatje zit er niet voor de gezelligheid.

[ Voor 4% gewijzigd door evilution op 24-12-2024 17:06 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

evilution schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:05:
[...]

Al ik in een van die topics zie wat TS verdient, lijkt dat me net het probleem.GWL, zorgverzekering, internet, mobiel, vervoer, dingetje hier en een dingetje daar er nog vanaf. Blijft er weinig meer over voor wat meer dan een boterham met suiker. Dat maatje zit er niet voor de gezelligheid.
Dat is geen probleem, samenwonen, maar niet in deze contructie. Dan deel je de kosten voor wonen. Huur + Nuts en ieder de helft.
Dan is maatje medebewoner (geen medehuurder), en heeft dan de zelfde huurbescherming als de TS.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

RaZ schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:10:
[...]

Dat is geen probleem, samenwonen, maar niet in deze contructie. Dan deel je de kosten voor wonen. Huur + Nuts en ieder de helft.
Dan is maatje medebewoner (geen medehuurder), en heeft dan de zelfde huurbescherming als de TS.
Mogelijk biedt deze constructie wat meer mogelijkheden voor TS als z'n maatje opeens een klootviool blijkt als je er 24/7 mee in een huis zit.

Lijkt me wel een goed moment om juridisch advies te zoeken want de verhuurder zou best wel eens naar de rechter kunnen stappen. Feit is dat TS de voorwaarden van de huurovereenkomst niet nakomt.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11:42
Valorian schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:00:
[...]

Als je vooralsnog nergens het onderhuur/verhuur/hospitacontraft genoemd hebt (anders dan aan jou maat) dan staat niets je in de weg gewoon tegen de woonblok-eigenaar te zeggen dat je een relatie hebt en samenwoont ;) .. Daar kunnen ze dan wat van vinden, maar juridisch kunnen ze niet zoveel kanten op.
Om samen te wonen hoef je geen relatie te hebben. Een maat van me heeft ook jarenlang samengewoond met een goede studievriendin. Tot ver nadat ze klaar waren met studeren. Beide eigen slaapkamer, eigen relaties enzo. Samen de woonkamer en keuken in gebruik. Meestal samen eten. Simpelweg omdat samenwonen gezelliger en goedkoper is dan alleen wonen en het makkelijker is om samen fatsoenlijke woonruimte te vinden.
En geen enkele huurder kan zo'n platonische relatie verbieden. Ook niet als je de kosten van onder andere de huur gewoon deelt.

Sterker nog: als ik in een huurhuis zou gaan samenwonen met iemand die er al woont, zou ik het normaal vinden dat ik ga meebetalen aan de huur. Of het nu om een liefdesrelatie of platonische relatie gaat maakt me daarin niets uit.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
Dit schreef mijn verhuurder....

Het verhuren van de woning is voor ons c.q. eigenaresse van uw woning
onacceptabel. (ps ik verhuur geen gehele woning ha ha)

directe familie. In artikel 23.2 van de ondertekende huurovereenkomst is uitdrukkelijk
(kortstondig) verblijf door derden (al dan niet tegen betaling) reeds een tekortkoming
vormt die ontbinding van de huurovereenkomst rechtvaardigt.

[ Voor 3% gewijzigd door BazenKruistocht op 24-12-2024 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Proest, in ga maar niet schrijven wat ik net dacht... Mogelijk een zeer groot vooroordeel

404 Signature not found

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

BazenKruistocht schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 20:54:
Dit schreef mijn verhuurder....

Het verhuren van de woning is voor ons c.q. eigenaresse van uw woning
onacceptabel. (ps ik verhuur geen gehele woning ha ha)

vormt die ontbinding van de huurovereenkomst rechtvaardigt.
BazenKruistocht schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 12:48:
[..]

Ik was in de veronderstelling als ik een kamer voor een korte periode via hospitacontract verhuur (waar ik wel de hele woning mee deel ) dat ik bakzijl kan halen als het eventueel een rechtzaak word...

[..]
Wat snap je niet van het artikel wat je inmiddels al 2x geqoute hebt?

Jip-en-Janneke taal:
Jij mag als huurder je woning niet onderverhuren, ook geen kamer in hospita want dan onderverhuur je een deel van je woning.

En vervolgens ga je stoer lopen doen: "Ik verhuur niet een gehele woning ha ha"..

Je volgende maatje is zeker een plant, en dan ga je zeker zeggen: "1 plant is geen plantage ha ha".

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 20-09 13:50
Lang verhaal kort:

Niet akkoord gaan met opzegging, dan moet het langs de rechter en die oordeelt dan wel of en indien zo wanneer je eruit zou moeten.

Tevens je woonde al enige jaren samen met een ander. Werd dit oogluikend toegestaan en kun je je daarop beroepen of wist men daar niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 10:05
Lijkt erop dat TS zich bewust is van het huurcontract en dat onderverhuur in welke vorm dan ook niet is toegestaan. Een dergelijk verbod is gewoon toegestaan bij wet. TS heeft dus geen poot om opte staan.Toch is hij op zoek naar een manier om te blijven wonen waar hij woont incl. onderverhuur.

Advies aan TS: gooi je huisgenoot eruit of zoek wat anders. Doe je dit niet dan kan je eruit gezet worden. 1.300 huur voor een dergelijk grote woning is prettig wonen. In de huidige huizenmarkt vindt je dat niet zomaar opnieuw. Daarnaast moet je jezelf afvragen of je je er prettig bij voelt dat je willens en wetens het overeengekomen contract schaadt. Het is dan beter om nog enigzins amicaal uit elkaar te gaan.
Pagina: 1